Nebát se a nakrást!

2. 2. 2004 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

16_1446_Vojta.jpg ()Z výsledků výzkumu Marketing Insight 2003 agentury Brand Brothers vyplývá, že většina dotázaných (363 českých manažerů z firem nad 50 milionů ročního obratu) si mimo jiné myslí, že tendry na reklamní agenturu jsou zdrojem bezplatné inspirace pro klienty. Tyto nápady jsou pak realizovány in-house, případně jinou agenturou. Tolik výňatek z výzkumu.

Krátkozrakost, nemoc marketérů
Při čtení takovéhoto zjištění jistě běhá těm, co se prodejem nápadů živí, mráz po zádech. Některým, jako třeba mně, vstávají i vlasy hrůzou na hlavě. Asi jsem se ještě nezbavil vrozené naivity, ale měl jsem za to, že takováto krátkozraká politika již nenávratně zmizela v propadlišti prvokapitalistických dějin. Ale pak jsem si uvědomil, že i já mám příběh k vyprávění. Příběh nikoli fiktivní, ale skutečný. O to děsivější je jeho poselství.

Zůstávejte u obrazovek
Nepatřím mezi typické „předtelevizní“ povaleče. Ale občas si tu bednu zapnu. Koneckonců jsem toho cirkusu součástí, tedy alespoň zprostředkovaně.
Zrovna běžel napínavý německý televizní film s kriminální zápletkou, když fascinující tok komisařových myšlenek přerušil začátek reklamního bloku. Prací prášek, sušenky, něco, něco, Calibrum, auto… No moment! Calibrum. Ten spot odněkud znám, říkal jsem si v duchu. Ten spot na Calibrum s živými vitaminy, že bych to už někde viděl? Ale kde? Ignoroval jsem další reklamní výpotky a moje slábnoucí paměť se začala s nebývalou urputností prát se zubem času. A pak to přišlo.
Vždyť to je ten koncept, který jsme před rokem prezentovali ve společnosti Léčiva v tendru na multivitaminy Calibrum. Měl jsem velkou radost, že jsem si vzpomněl. A my to točili? pokračoval v konverzaci můj vnitřní hlas. To už jsem fakt tak blbej, že si to nepamatuju?

Test pro každého
Druhý den jsem si našel naši prezentaci a nechal si stáhnout Calibrum spot. Aha, tak to jsme my netočili.
Pak jsem porovnal náš storyboard a Calibrum spot. Tu možnost dopřeji i vám (viz. ilust.).
Nevím, co si o tom myslíte vy, ale já mám tři vysvětlení:
1. je to nezvratný důkaz globálního vědomí;
2. Vojta si všechno vymyslel, aby byl zajímavý. Nota bene nejukřivděnější by měl být Woody Allen;
3. náš koncept si někdo půjčil a nezaplatil.
Znepokojuje vás potenciální vysvětlení číslo 3?
Mě také. A tak mi napadá, že by stále platila předlistopadová parafráze: Nebát se a nakrást? Podle výzkumu si to myslím nejen já.

ředitel TBWA Praha


16_kresba_1.jpg ()


16_kresba_2.jpg ()


16_kresba_4.jpg ()


16_kresba_5.jpg ()


16_kresba_6.jpg ()


16_kresba_7.jpg ()


16_calibrum1.jpg ()


16_calibrum2.jpg ()


16_calibrum3.jpg ()


16_calibrum4.jpg ()


16_calibrum5.jpg ()


16_calibrum6.jpg ()

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.