Krátkozrakost, nemoc marketérů
Při čtení takovéhoto zjištění jistě běhá těm, co se prodejem nápadů živí, mráz po zádech. Některým, jako třeba mně, vstávají i vlasy hrůzou na hlavě. Asi jsem se ještě nezbavil vrozené naivity, ale měl jsem za to, že takováto krátkozraká politika již nenávratně zmizela v propadlišti prvokapitalistických dějin. Ale pak jsem si uvědomil, že i já mám příběh k vyprávění. Příběh nikoli fiktivní, ale skutečný. O to děsivější je jeho poselství.
Zůstávejte u obrazovek
Nepatřím mezi typické „předtelevizní“ povaleče. Ale občas si tu bednu zapnu. Koneckonců jsem toho cirkusu součástí, tedy alespoň zprostředkovaně.
Zrovna běžel napínavý německý televizní film s kriminální zápletkou, když fascinující tok komisařových myšlenek přerušil začátek reklamního bloku. Prací prášek, sušenky, něco, něco, Calibrum, auto… No moment! Calibrum. Ten spot odněkud znám, říkal jsem si v duchu. Ten spot na Calibrum s živými vitaminy, že bych to už někde viděl? Ale kde? Ignoroval jsem další reklamní výpotky a moje slábnoucí paměť se začala s nebývalou urputností prát se zubem času. A pak to přišlo.
Vždyť to je ten koncept, který jsme před rokem prezentovali ve společnosti Léčiva v tendru na multivitaminy Calibrum. Měl jsem velkou radost, že jsem si vzpomněl. A my to točili? pokračoval v konverzaci můj vnitřní hlas. To už jsem fakt tak blbej, že si to nepamatuju?
Test pro každého
Druhý den jsem si našel naši prezentaci a nechal si stáhnout Calibrum spot. Aha, tak to jsme my netočili.
Pak jsem porovnal náš storyboard a Calibrum spot. Tu možnost dopřeji i vám (viz. ilust.).
Nevím, co si o tom myslíte vy, ale já mám tři vysvětlení:
1. je to nezvratný důkaz globálního vědomí;
2. Vojta si všechno vymyslel, aby byl zajímavý. Nota bene nejukřivděnější by měl být Woody Allen;
3. náš koncept si někdo půjčil a nezaplatil.
Znepokojuje vás potenciální vysvětlení číslo 3?
Mě také. A tak mi napadá, že by stále platila předlistopadová parafráze: Nebát se a nakrást? Podle výzkumu si to myslím nejen já.
ředitel TBWA Praha
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).