Kreativita v self-promotion se vyplácí

2. 2. 2004 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Prezentace na připravovanou kampaň pro Českomoravskou stavební spořitelnu, kterou na přelomu roku vytvořila reklamní agentura TBWA, přinesla agentuře vítězství ve výběrovém řízení. Ta chtěla zaujmout v období rozhodování ČMSS o příští reklamní agentuře. Použila přitom netradiční médium: bylo jím hrazení okolo stavby naproti sídlu ČMSS.
„Podobné kousky děláme u každého výběrového řízení, kterého se účastníme. Chceme ukázat, že o práci skutečně stojíme a že pokud se klient rozhodne pro naši agenturu, nebude litovat,“ říká Petr Holický, kreativní ředitel TBWA.
Právě čas mezi prezentací a termínem, kdy klient oznámí vítěze výběrového řízení, agentury využívají k připomenutí své kreativity. ČMSS vůbec nevěděla, že reklamní agentura hrazení, jež v tomto případě nahradilo billboard, instaluje. „Mělo to být překvapení, což se nakonec povedlo,“ uvádí Holický.

Originální prezentace
„Poutače reklamní agentury TBWA ,Stavba povolena‘, umístěného na stavebním plotu přímo proti ústředí ČMSS, si skutečně nešlo nevšimnout. Výběrové řízení na novou smluvní agenturu to však nijak neovlivnilo. V něm rozhodovala zcela striktně standardní kritéria. Nicméně ocenili jsme nápad, vtip i kreativitu. Nejsme proti tomu, aby se reklamní agentury takto nebo podobně prezentovaly,“ uvedl Rostislav Trávníček, ředitel marketingu ČMSS. Podle Petra Holického záleží na tom, o jakého klienta jde, od toho se odvíjí nápady, které agentura probírá v kreativním týmu. „Když jsme byli v tendru na pizzu Guseppe, tak jsme na schůzku s klientem vyrobili velký plakát vykrojené pizzy s headlinem ,Let’s cut a bigger slice of future‘, bylo to o pizze, která zároveň zastupovala koláčový graf,“ vysvětluje Petr Holický prezentační techniku TBWA.

Umírněnost na místě
Ani dobře a vtipně odvedená prezentace ale není vždy zárukou úspěchu. Výrazně provokativní kampaň může naopak sdělit klientovi to podstatné: že čím víc agentura vloží do způsobu své prezentace, tím víc a stejnou mírou může nakládat s prostředky, které jim klient svěří.

kreativní prezentace
Kdo co připravil?
Ark Thompson – přinesli si sbíječku a při jednání rozbili betonový kvádr, nechali profesionálního horolezce vyšplhat do okna místnosti; agentura naservírovala klientovi „prezentační menu“, account tým se převlékl za číšníky.
Leo Burnett – nechali natočit televizní spot a zavolali klientovi, ať se v určitý den dívá na televizi. Ředitel agentury je pak z obrazovky během žonglování s jablky přesvědčoval, že pro klienta budou nejlepšími partnery; během prezentace přiběhli do zasedací místnosti kreativci, kteří polepili samolepkami celou místnost, i klientovo auto.
Young & Rubicam – klienta místo do zasedačky vzali do ateliéru.
DBB – poslali klientovi sluneční brýle ve tvaru jeho loga.
Ogilvy & Mather – vyrazili z kovu minci a udělali direct mail. Na jedné straně mince byla hlava Davida Ogilvyho, na druhé stálo „& Mather“.


18_TBWA.jpg ()
kreativní přístup. Prezentace pro ČMSS přinesla reklamní agentuře vítězství v tendru. Otázkou je, kam až může agentura zajít, aby naopak svým přehnaně kreativním přístupem klienta nezaskočila.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.