Jak posílit image Mazdy

5. 1. 2004 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Zatímco až dosud se většina automobilek snažila své sportovní modely spojit s mužnými mužskými vzory, severoamerická divize japonské Mazdy šla při propagaci nového kupé RX-8 jinudy. Dohodla se na umístění atraktivního kupátka do nového videoklipu Britney Spears „Me against the music“. Ten je pilotním singlem z její nové desky In the Zone. Zpěvačka, jež se v USA pohybuje na čele popové ligy, v něm předvádí lehce lesbické hrátky s další superstar Madonnou.
Klip, ve kterém Mazda hraje důležitou roli, protože prvních 14 vteřin je zabírán pouze jedoucí vůz, je rozvedením „aféry“ s polibkem zpěvaček během nedávného předávání hudebních cen MTV.

Nic jsme neriskovali
Podle šéfa marketingu Mazdy v USA Erica Johnstona neviděla automobilka ve spojení s příběhem žádný velký risk, a to i přesto, že se se scénářem děje seznámila až dva týdny před natáčením. Mazda má pro „product placement“ svých vozů dvě základní pravidla – nesmí se s nimi havarovat a nesmí se jednat o propagaci alkoholu. Automobilka tak platí např. za umístění svých modelů do americké reality show Fear Factor.
Hudební vydavatelství Jive Records se prý rozhodovalo mezi Mazdou a ještě jednou blíže neurčenou značkou, protože se ale osobně Britney Spears víc líbí RX-8, zvítězila nakonec Mazda. Kolik za angažmá modelu v klipu zaplatila, nechtěl Eric Johnston upřesnit, bylo to prý ale podstatně méně, než kolik si v Jive Records představovali, že dostanou.

RX-8 s podpisem může být vaše
Z marketingového hlediska se Mazdě povedlo být u originálního spojení teenagerské hvězdy s popovou stálicí, jež má šanci zasáhnout dvě rozdílné věkové skupiny. Lidé stojící v pozadí polibku Britney Spears s Madonnou totiž doufají, že osloví širokou škálu posluchačů od 16 do 35 let. To se hodilo Mazdě, jež má silné postavení u střední generace (průměrnému kupci jejích vozů je v USA 37 let), ale chtěla by dosáhnout větší atraktivity své značky u mladých lidí.
Stříbrné kupátko RX-8, ve kterém se proháněla Britney s Madonnou ve videoklipu, nakonec automobilka věnovala do dražby charitativní nadace Britney Spears. S jejím podpisem na kapotě a volantu začínala jeho cena na aukčním internetovém serveru e-bay na 26 680 dolarech.


13_Brintey&Madonna.jpg ()
Reklama versus bulvár. Kolik Mazdu stál tenhle polibek, se neví. Jisté je, že automobilka do něj vkládá velké naděje při změně image své značky. Domácí zastoupení automobilky se bude angažovat v novém dílu „Básníků“ Dušana Kleina.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.