generation next

12. 1. 2004 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

15_GN . gillette[1].jpg ()King Camp Gillette
zakladatel společnosti Gillette Company

„Není na světě jiných produktů v segmentu spotřebního zboží, které by byly tak dobře celosvětově známy a distribuovány. Na mých cestách jsem je našel prodávat všude. Jak v nejsevernější vesnici Norska, tak i v samém srdci Sahary,“ prohlásil King Camp Gillette na slavnostním zasedání u příležitosti 25. výročí společnosti.
Narodil v roce 1855. Hned po škole začal pracovat, ale bylo těžké najít pořádnou práci, kterou by se mohl úspěšně uživit. Znechucen společností napsal antikapitalistickou esej The Human Drift, v níž kritizoval obchodní metody a bohaté.
Když mu bylo čtyřicet, pracoval jako obchodní cestující pro společnost Crown Cork & Seal Co. ve Wisconsinu. „Když jsem se chtěl jednou ráno před odchodem do práce oholit, zjistil jsem, že břitva je tupá. Velmi to rozčililo, ale zároveň ranní příhoda přivedla na myšlenku vymyslet holicí strojek, jehož čepel by byla výměnná a zaručovala by větší bezpečnost než normální břitva,“ vzpomínal později Gillette a dodával: „Nad jeho realizací jsem strávil několik večerů a trvalo šest let, než jsem svůj plán uskutečnil, našel partnera na výrobu a založil v Bostonu společnost Gillette Company.“ Jeho vynalézavost a smysl pro marketing položily základ společnosti, která je úspěšná dodnes.
Firma sídlila v malém domě nad obchodem s rybami. Od roku 1903 tam Gillette vyráběl holicí strojky a příslušné čepelky. O dva roky později – mezitím získal patent na holicí strojek – se firma přestěhovala do továrny a brzy prodávala 90 tisíc holicích strojků a 12 milionů čepelek.
V roce 1954 rozšířil Gillette svoji firmu koupí firmy na psací potřeby Paper Mate. Od té doby prodával i psací potřeby. Když se v roce 1967 spojila Gillette s Braun GmbH, získal Gillette jednoho z největších výrobců holicích strojků pro suché holení. V osmdesátých a devadesátých letech koupil Gillette různé významné firmy vyrábějící přístroje pro péči o chrup, psací potřeby a baterie (Oral-B, Parker a Duracell).
V současné době má Gillette vedoucí postavení na trhu s pánskými tělovými prostředky a psacími potřebami. Výrobky se produkují v 60 továrnách a distribuují se do 200 zemí.


15_GN - ad1[2].jpg ()

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.