Značky v novém kabátě

22. 12. 2003 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Rebranding a repositioning se dotkl jak značek z oblasti FMCG, tak finančních institucí, ale např. i řetězců fast food. V následujícím článku uvádíme ty nejmedializovanější kauzy.

Nový McDonald’s
Letos poprvé ve své historii sáhl McDonald’s ke globální kampani. Celosvětová změna se týká sortimentu, designu restaurací i celkové komunikace. Společnost rovněž uzavřela smlouvu o partnerství s Justinem Timberlakem, popovou hvězdou MTV.

Zmrzliny začaly rychle
Horkou sezonu na zmrzlinovém trhu odstartoval letos na jaře spor kolem dva roky starého výrobku firmy Schöller Manhattanu a letošní novinky značky Algida, řady výrobků rodinného balení Big. Podle zástupců Schölleru šlo zřejmě o napodobeninu jejich Manhattanu. Spor se však nikdy k soudu nedostal. Jiná situace však nastala při kopírování Manhattanu společností Nowaco. Ta vypustila do prodejen velmi podobný výrobek pod názvem Michigan. Po předběžných opatřeních a pokutách nakonec firma výrobek stáhla. Nicméně soudní jednání stále trvají.
Spory však nebyly to hlavní. Šlo zejména o nové portfolio produktů, jak u značky Algida (Unilever), tak Schöller (Nestlé). Algida se rozhodla celosvětově zvýšit marketingové výdaje během tří let o 20 % a z červeného srdce udělat megabrand. Shöller, kterou v minulém roce koupila společnost Nestlé, z toho spojení těží, jak se dá. Na trhu se objevily mražené tyčinky Deli, Koko či zmrzliny Bonpari, Delissa a Nesquik.

Becherovka se změnila
Český trh s lihovinami a destiláty zaznamenal opět pokles spotřeby. Boj o zákazníka a silnější pozici na trhu doprovázely nemalé změny. Přestala u nás působit společnost Diageo. Ta nechala řízení svých značek (Smirnoff, Johnnie Walker či Baileys) v rukou firmy Global Spirits.
Stock Plzeň-Božkov v květnu zareagoval na trend rostoucí popularity (30 % roční zvýšení světových prodejů) nápojů s nižším obsahem alkoholu, především tzv. RTD (ready to drink). Na trh vstoupil s novinkou NRG a podpořil ji netypickou kampaní z dílny Young & Rubicam.
Konkurence, společnost Jan Becher Karlovarská Becherovka z koncernu Pernod Ricard, uvedla svůj RTD na trh již v roce 2000 pod názvem Beton. V loni však jeho výrobu zastavila. Letos rovněž oznámila, že se postupně zbaví i značek Rapid a Limet. Jan Becher se soustředí na budování nové image svého stěžejního výrobku, Becherovky. Ta jde od změny designu etikety až po masovou komunikační kampaň v řádech desítek milionů korun. Kreativní koncept pochází z agentury Mark/BBDO.

Rebranding ve světě financí
Ve změně komunikace nezůstaly pozadu ani společnosti z finančního sektoru. S novou tváří vkročila do tohoto roku společnost PPF. Nové logo a design od Ogilvy CID má vyjadřovat sílící postavení této skupiny na českém trhu, ale i expanzi do zahraničí.
V květnu odstartovala svůj repositioning eBanka. Pod vedením nového marketingového ředitele Petra Pištěláka se zrodila kampaň zahrnující TV spoty, tiskovou inzerci a jednotný vizuální styl. Jejím tvůrcem je Ogilvy & Mather a měla oslovit hlavně lidi z příjmem nad 20 tisíc korun. Banka rovněž s pomocí mateřské České pojišťovny výrazně posílila svou obchodní síť.
Logo s motivem majáku opustila v září Živnostenská banka. Převzala styl nových vlastníků – UniCredit Group. Jméno banky sice zůstalo v názvu zachováno (Živnostenská banka, UniCredit Group), ale brand a design interiérů a exteriérů obchodních míst se zcela změnil. Nově se banka zaměřila i na malé podniky.


14_algida.jpg ()


14_zmrzlina1.jpg ()
Souboj. Sezonu zmrzlinového trhu odstartoval spor mezi Nestlé a Unileverem o originalitu rodinných balení.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení