Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Vánoční leták místo dopisu Ježíškovi

Redakce MAM1. 12. 20031. 7. 2019

Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak toho dosáhnout, je letáková komunikace. To je důvod, proč před Vánocemi vychází letáků nejen více než v jiném ročním období, ale často mají i větší počet stran.

Zdání klame
Kromě nabídky celoročně prodávaného sortimentu se již dva měsíce před Vánocemi v letácích objevuje specifické zboží související právě s těmito svátky. Supermarkety a hypermarkety tak již od začátku října nabízejí např. suroviny na pečení cukroví a začíná se připomínat i vánoční dekorace. Vánoční zboží se objevuje i v mnohých letácích nepotravinových řetězců – ať se již jedná o sítě drogistických prodejen (dekorace, speciální vánoční balíčky), o hobbymarkety (vánoční stromky a dekorace) a o velkoprodejny nábytku (rovněž dekorace, ubrusy, umělé stromky atd.).
Přestože mají mnozí zákazníci pocit, že se s vánoční výzdobou v prodejnách začíná rok od roku dříve a že i letáky nabízejí vánoční ozdoby již pomalu po skončení letních prázdnin, není tomu tak. Např. zahraniční hypermarketové a supermarketové řetězce přišly letos s vánočním zbožím v letáku v podobném termínu jako loni a u většiny můžeme konstatovat, že jak sváteční dekoraci prodejny, tak umístění prvního vánočního zboží do letáku, směřují zhruba do poloviny října až začátku listopadu.

Ukažte to Ježíškovi
Co je však pro letákové předvánoční kampaně specifické? Ve zvýšené míře jsou vydávány letáky specializované na určitý typ zboží. Velmi populárními se staly předvánoční letáky věnované pouze hračkám nebo speciální přílohy s hračkami vkládané do pravidelných letáků. Z kvalitativních výzkumů Incomy Research (Shopping Insights Hypermarket Non Food 2003) víme, že právě z nich si mnohé děti vybírají dárky pod stromeček. Jednoduše svým rodičům v letáku ukážou, co by si přály. V loňském roce měly takový leták téměř všechny hypermarkety, letos s ním již přišly např. Carrefour, Kaufland, Tesco a Interspar. Vydávány jsou také např. letáky obsahující pouze nabídku kosmetických balíčků (které se v posledních dvou letech staly velmi frekventovaným dárkem) či sortimentu spojeného s oslavami Silvestra.
Kromě typického vánočního sortimentu však před koncem roku vzrůstá promoce specifických potravinových kategorií – kromě čokoládových cukrovinek jsou to pak výrazně alkoholické nápoje, zejména lihoviny. Ty jsou v letácích hypermarketových a supermarketových řetězců propagovány dvakrát až třikrát častěji než v průběhu roku.
Autor pracuje ve společnosti Incoma Research.


Incoma Research.jpg ()


16_mm49a.jpg ()


16_mm49b.jpg ()


16_vanoce.jpg ()

×

VYZKUM DNE!!!! Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 47. týden 2003

Starší článek

Mediální politiku bude v ČSSD místo Součkové řídit Gross

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více