Samé změny

22. 12. 2003 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

TITULEK30: Samé změny
AISA se na začátku roku v důsledku vlastnického podílu společnosti NFO WorldGroup přejmenovala na NFO AISA.
Podle předběžných čísel o tržbách členských agentur SIMAR se NFO AISA stala opět lídrem českého trhu za rok 2002 s tržbami 312 mil. Kč. Celkový součet obratů členských agentur se oproti roku předchozímu zvýšil o 7 %.
V zápětí na to (v březnu) opustila NFO AISA Sdružení agentur pro výzkum trhu. Toto rozhodnutí bez udání důvodů všechny překvapilo. Odchod agentury komentovalo sdružení jako krok nesprávným směrem a současně vyvolal diskusi o koncepci dalšího rozvoje sdružení. Ukončení členství oznámila v březnu i agentura Ultex. Ta se však snažila pouze předejít pravděpodobnému pozastavení členství, resp. vyloučení pro neplnění schválených podmínek a standardů SIMAR.
V září se SIMAR na valné hromadě rozhodl jednak pro rozšíření svého názvu: Sdružení agentur výzkumu trhu a veřejného mínění, a rovněž pro otevření členství subjektům mimo výzkumný obor.

MEZITITULEK: Fúze číslo 1
V květnu oficiálně oznámila společnost TNS, že kupuje výzkumnou síť NFO WorldGroup, a že tedy dojde i ke spojení TNS Factum a TNS A-Connect s agenturou NFO AISA. Celkový obchod se uskutečnil za 425 mil. dolarů a udělal z TNS jednoho ze tří největších světových poskytovatelů marketingových informací. Slučování obou firem začalo letos na americkém trhu a v roce 2004 bude ukončeno v Evropě. Předpokládaný obrat nově vzniklé agentury na českém trhu se odhaduje na 400 mil. Kč. Její vedení připadne dosavadnímu řediteli NFO AISA, Marku Boguszakovi.

MEZITITULEK: ESOMAR v Praze
Největší událostí výzkumu byl zářijový 56. výroční kongres světového sdružení odborníků pro výzkum trhu a průzkum veřejného mínění, ESOMAR, v Praze. Podrobněji jsme se této události věnovali v M&M v číslech 38 a 39. Kongresu se účastnili přední světoví představitelé strany zadavatelů a agentur. Za ČR je počet zadavatelů v ESOMAR zatím jen omezený. Jedná se o Komerční banku, Oskar, Plzeňský Prazdroj, Škodu Auto, Unilever a Wrigley.

Světový výzkum v Praze. Největší událostí na našem výzkumném trhu byl kromě fúze TNS a NFO AISA výroční kongres ESOMAR v Praze.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.