Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Krize v datech

Redakce MAM1. 12. 20032. 7. 2019


Krizím lze předcházet. To si myslí drtivá většina (92 %) představitelů vrcholového vedení českých firem. Pouze čtyři respondenti průzkumu, který realizovala agentura Donath-Burson-Marsteller (viz box), měli na věc opačný názor. Přesto však i oni posléze zdůraznili, že investice do identifikace rizik jsou výhodné.

Osobní zkušenost
Respondenti měli uvést, zda se v podnikání setkali s nutností řešit krizové situace. Jak se v průběhu průzkumu ukázalo, zkušenost je také jedna z důležitých charakteristik osob, které mají krize řešit. Většina respondentů (94 %) se s krizemi v podnikání již setkala. Tři respondenti uvedli, že tu čest ještě neměli. Všichni tři jsou vedoucími oddělení řízení rizik a krizového plánování.
Podnikání a krize jsou v životě většiny dotázaných manažerů nerozluční antičtí bratři, píše zpráva. Bez krize snad nelze podnikat. Hrozba krize klade zvýšené nároky na manažery a jejich podniky. Možná ale také přináší špetku vzrušení do stojatých vod byznysu.
Možnost vzniku krize mohli respondenti hodnotit ve 13 oblastech (viz graf) podnikání na stupnici 1 (málo riziková) až 5 (vysoce riziková). Jako nadprůměrně rizikové hodnotili všechny vyjmenované oblasti (průměrná známka větší než 3) kromě bezpečnosti práce, vztahů se zaměstnanci a odbory. Míra rizika plynoucí ze sexuálního obtěžování s nejnižší průměrnou známkou (1,71) byla označena jako nízká.
Relativně nižší vnímání rizikovosti v oblasti bezpečnosti práce je v ČR běžné. Ale např. v USA bylo zjištěno, že citlivost na úroveň bezpečnosti práce je mezi zaměstnavateli vysoká. V ČR zřejmě nevládne taková obava z vymáhání náhrad, neboť zde asi není tak silná právní podpora jako v USA ani tak silné odbory jako ve státech Evropské unie.

Kdo za tím stojí?
Téměř všichni respondenti (94 %) se shodli, že riziky a prevencí by se měl zabývat top management. Většina (89 %) označila více než jednu osobu či organizační složku jako odpovědnou za rizika a prevenci, respondenti nejčastěji uváděli dvě nebo tři osoby a složky.
V příštím čísle M&M (50/03) uveřejníme další části zprávy v rubrice Data.


Rizika a krize 2003










































oblasti podnikání míra rizikovosti
zabezpečení počítačových systémů a dat 3,71
vztahy s obchodními partnery a konkurencí 3,67
strategické plánování 3,48
vztahy se zákazníky 3,48
finanční řízení 3,29
komunikace a marketing 3,19
vývoj produktů a služeb 3,12
ochrana životního prostředí a živelní pohroma 3,07
kvalita produktů a služeb 3,02
bezpečnost práce 2,86
vztahy se zaměstnanci 2,76
vztahy s odbory 2,69
sexuální obtěžování 1,64
Zdroj: DBM & al., 2003


průzkum
Rizika a krize 2003
Jde o první internetový průzkum na téma rizik a krizí, který mezi vrcholovým managementem největších českých podniků uskutečnila agentura Donath-Burson-Marsteller se svými partnery, a to Det Norske Veritas a MR. Think.
V průběhu průzkumu byli osloveni generální ředitelé, předsedové představenstev, členové představenstev a případně také další členové vrcholového vedení odpovědní za řízení rizik ve 100 nefinančních firmách žebříčku Czech Top 100 a 20 největších finančních institucích pro rok 2002. Dotazování proběhlo v období od 6. do 26. října 2003. Průzkumu se zúčastnilo 53 respondentů.

×

VYZKUM DNE!!!! Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 47. týden 2003

Starší článek

Mediální politiku bude v ČSSD místo Součkové řídit Gross

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více