Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

recenze

Redakce MAM24. 11. 20032. 7. 2019

Kdo: Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh
Co: Marketingová komunikace, Grada Publishing, Praha 2003, 600 stran
Plus: ucelenost, logické rozvržení kapitol a jejich samostatnost, nejsou nutné hlubší marketingové znalosti, případové studie, odkazy na související literaturu, evropský pohled
Minus: vizuálně strohé, povšechnost bez hlubšího pohledu na jednotlivé marketingové nástroje typická pro tento druh publikací, chybí rejstřík pojmů
Kniha Marketingová komunikace je studijní příručkou v tom nejlepším slova smyslu, ale i se všemi typickými “projevy” z toho vyplývajícími, tzn. že publikace se hodně zabývá definováním pojmů a snaží se o deskripci všeho dění, naproti tomu pokud se chce čtenář hlouběji seznámit s jednotlivými disciplínami marketingové komunikace, je i na českém trhu dostupná řada vhodnějších publikací.
Kniha je rozdělena do 19 kapitol od obecného úvodu s názvem Integrovaná komunikace přes tvorbu značky, vysvětlení principů fungování marketingové komunikace, definování cílových skupin, vytyčení cílů, definování rozpočtu atd. až po popis jednotlivých komunikačních nástrojů, jako jsou direct marketing, výstavy a veletrhy apod. Jednotlivé kapitoly mohou stát samy o sobě, protože jsou vždy uvozeny definováním cíle kapitoly a jednoduchým uvedením do problematiky. Každá kapitola je navíc ukončena kvalitní případovou studií.
Autoři hodně dbají na zjišťování efektivity jednotlivých marketingových nástrojů včetně takových technik, jako je internetová komunikace, PR nebo sponzoring. Vyloženě příjemným rozšířením obsahu nad obvyklé pojetí marketingové komunikace jsou kapitoly o B-to-B komunikaci a mezinárodní komunikaci. Zaujmou i některé drobnosti jako kapitola pojednávající o příčinách a důsledcích podrážděnosti vyvolané reklamou, snaha o klasifikaci PR aktivit nebo sponzoring ze zálohy.
Škoda jen některých překladatelských nepřesností jako v případě detailního popisu negativního mediálního dopadu automobilového “sobího” testu na značku Mercedes. Každý motorista ví, a citovaný německý výraz Elchtest to potvrzuje, že test se jmenuje losí.

×

Na Slovensku nevznikne nové Rádio Hey, ani Fontána, ožijí Rebeca a Tatry

Starší článek

Lauder získal významný podíl v izraelské televizi Channel 10

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více