Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Na cestě do světa značek

Redakce MAM24. 11. 20031. 7. 2019


LSM 4 je nejpočetnější skupinou na Slovensku (37,2 %). Oproti LSM 3 se v LSM 4 výrazně snížil průměrný věk; zatímco polovině respondentů z LSM 3 bylo více než 55 let, v LSM 4 je to jen 23 %.
U LSM 4 došlo také k výraznému posunu z hlediska zaměstnání hlavy rodiny, část důchodců a “proletářů” z LSM 3 byla v LSM 4 nahrazena úředníky a techniky. Nicméně většina příslušníků LSM 4 pracuje v dělnických profesích.
Respondenti patřící do LSM 4 jsou nadproporčně zastoupeni v bratislavském regionu na rozdíl od velké části nezaměstnaných z LSM 3, jejichž domovem je východní Slovensko – kraj s vysokou nezaměstnaností. Většina domácností spadajících do LSM 4 žije v bytech a ve větších a menších městech.
Podobně jako v Čechách je vlastnictví automobilu tím nejvýznamnějším krokem kupředu pro LSM 4. Zatímco ve skupině LSM 3 vlastnilo auto jenom 14 %, u LSM 4 je to 37 %. Důsledky tohoto faktu jsou důležité pro výrobce: V LSM 4 se dramaticky zvýšil podíl těch, kteří nakupují v supermaketech a hypermarketech a vyrážejí za těmito nákupy svými automobily. Nakupování v super- a hypermarketech není ještě tak rozšířené mezi slovenskými příslušníky LSM 4 jako mezi těmi českými, ale to je dáno více rozvojem maloobchodní sítě než jejich ochotou v těchto prodejnách nakupovat. Naopak, se zdá, že pokud dojde k rozvoji maloobchodní sítě, budou ti ze skupiny LSM 4 vděční zákazníci.
Lidé z LSM 4 jsou mladší a při nákupech pak sahají po zboží, které dělá život pestřejším a je samé mladšími a zvyšuje jejich image i atraktivitu. To se projevuje na penetraci kategorií kosmetiky ve skupině LSM 4 – spotřebitelé v LSM 4 mají relativně hodně sprchových gelů, hydratačních krémů a krémů proti vráskám.
Na rozdíl od LSM 3 začínají LSM 4 propadat kouzlu značek. Typickou značkou kosmetiky je pro ně Avon – značka, která slibuje určitou image, ale je zároveň dostupná.
Pokud jde o postoje, byla skupina LSM 3 svázána s konzervativními hodnotami. LSM 4 se naproti tomu více odhodlává vzít osud do vlastních rukou a myslet víc na sebe. To je postoj, který je sice mezi lidmi z LSM 4 ještě v zárodku, ale už jako takový je slibný a příznivý pro výrobce značek.
Autor je market research manažerem společnosti Unilever.

Cílová skupina LSM 4, podíl ve slovenské populaci 37,2 %, 696 947 domácností


Spotřeba potravin a životní standard


14mm48b.jpg ()


14mm48c.jpg ()

×

Na Slovensku nevznikne nové Rádio Hey, ani Fontána, ožijí Rebeca a Tatry

Starší článek

Lauder získal významný podíl v izraelské televizi Channel 10

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesensky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více