Tužka na webu se stala virálním fenoménem

8. 9. 2003 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

TITULEK30: Tužka na webu se stala virálním fenoménem
O co šlo? Gigant General Electric (GE) si najal newyorskou agenturu atmosphere BBDO zaměřenou na interaktivní projekty, aby pro něj vytvořila netradiční kampaň, jež by lidem nenásilnou formou připomněla, v kterých oborech se GE angažuje – od vlastnictví televizní stanice NBC, výroby plastů, leteckých motorů až po medicínu.
On-line kampaň, kterou agentura následně vytvořila, se pak stala součástí rozsáhlé komunikační strategie, jež měla pod taktovkou BBDO Worldwide oprášit značku GE (součástí nově definované korporátní identity byla i změna hlavního sloganu GE z „Přinášíme dobré věci do života“ na „Imagination at work“).
MEZITITULEK: Prostý nápad
Kampaň byla založena na prostém nápadu – propojovala klasický reklamní banner s kreslicím programem, který umožňoval velký umělecký rozlet. Kampaň nazvaná „Pen“ byla vlastně souborem různých kreslicích nástrojů. Podobně jako jiné hry založené na jednoduché myšlence i tato zasáhla surfaře na síti neobyčejně silně. Tisíce amatérských kreslířů posílalo přes připravené služby své výtvory kolegům v práci, kamarádům a příbuzným. Vlastní „volné tvorbě“ předcházela první fáze kampaně spočívající v představení technických skic různých věcí, jež reprezentovaly výrobky a služby, které GE nabízí. Po zhlédnutí náčrtu leteckého motoru nebo helmy na americký fotbal z Lexanu, plastu, jež firma vyrábí, byli návštěvníci webu vyzváni, aby zapojili vlastní představivost.
MEZITITULEK: Miláček soutěží
Návštěvnost webových stránek GE prudce vzrostla, kampaň ovšem navíc začala žít vlastním „virálním“ životem. Sekundární reklama vyvolaná přeposíláním obrázků a tipů samotných uživatelů mezi sebou (vznikaly spontánní soutěže o „nejulítlejší“ malůvku apod.) učinily z kampaně „Pen“ fenomén. Akce trvala od ledna do června a za tu dobu stačila získat stříbrného Lva na festivalu Cannes Lions, Zlatou tužku na soutěži One Clubu a nedávno prémii 10 tisíc dolarů na MSN Creative Awards. Další kampaň, jež by měla na úspěch té „kreslicí“ navázat, chystá GE na leden příštího roku. jj

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.