Nový trend: Uniformy jsou v módě

8. 9. 2003 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

TITULEK30: Nový trend: Uniformy jsou v módě
Více než 18 tisíc jeho kolegů se denně probouzí do stejného rituálu. Od minulého měsíce nosí zaměstnanci všech 1800 poboček americké Bank One, od pokladníka po ředitele pobočky, uniformy.
„Dost mi to zjednodušuje ranní rozhodování a na autobusové zastávce už nemusím čelit posměšným pohledům,“ říká Jeff Bergmann, osobní bankéř, který pomáhá zákazníkům s jejich účty.
MEZITITULEK: Zpátky do uniforem
Firemní uniformy se náhle dostaly do módy. Velké obchodní firmy, jako Target, Kmart a nyní i Sears
a Roebuck, předepisují vzhled šatů, vycházející z golfového trička a khaki nebo černých kalhot.
Bank One nyní zavedla předpis pro oblečení i ve formálnějším světě bankovnictví – oblékla své zaměstnance do černých kalhot nebo sukní, černých bot a světle modrých svršků. Přičemž muži si mohou vybrat z několika druhů kravat. S ohledem na individualitu mají zaměstnanci své jméno na jmenovce napsané vlastnoručně. Experti tvrdí, že předepsané oblečení je výrazem odporu proti módním výstřelkům bezstarostné, tolerantní éry dot.comů: vietnamky, přiléhavé živůtky s tenounkými ramínky, ustřižené džíny a podobně.
MEZITITULEK: Vlastně lidem ulehčujeme rozhodování
„Díky neformálnímu oblečení business casuale byla lidem dána volnost při oblékání a firmy zjistily, že mnoho lidí nemá vkus,“ říká Jill Bremerová, majitelka společnosti Bremer Communications, která se zabývá „image consultingem“ a sídlí v Oak Park. „Firmy začínají v tomto směru uplatňovat mnohem tvrdší nařízení.“ Bank One je tak druhou velkou chicagskou společností, která zavedla používání uniforem, neboli jak se říká mezi firmami a prodejci: – program oblékání pro kariéru.
Obě firmy tvrdí, že „paráda“ je součástí image značky. A módní poradci dodávají, že podnikatelský svět už začal s návratem k tradičnějšímu „business“ oděvu. nag

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení