Andělský úděl rentiéraaneb Pekelný stroj příprav

29. 9. 2003 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

16_1902_Prouza_cb.jpg ()Jak vznikala nová loterie T-Mobile Renta, osvětluje marketingový ředitel Sazky Josef Prouza.
Získat rentu bylo v minulosti snadné. Panovník milostivě rozhodl, že věrný poddaný si zaslouží doživotní výplatu 100 zlatých. I stalo se, jak poručil.
A zorganizovat loterii na obdobné téma? Ještě snazší! Chcete recept na buchtu zvanou loterie T-Mobile Renta s televizní show? Vybudujte on-line systém sázení po celé zemi, což je hračka. Stačí mít přes 7000 prodejních míst, plně vybavených terminály, čtečkami čárových kódů, tiskárnami, desítky tisíc nasmlouvaných prodavačů, centrální systém, satelity, mastery, HUB, armádu programátorů, techniků, obchodníků, regionálních středisek. Vybavte je automobily, tomobily a mobily. Zřiďte dispečink, CRM, VRBU a ještě pár drobností. Vytvořte loterijní koncept, nikde nikdy neviděný, a přece odněkud známý, odvážný, šílený, ale konzervativní, nalaďte výhry i prohry, systémy registrací, odvody, pokuty, kauce, inkasa a slevy. Tři zcela nesourodé prodejní systémy (loterijní a neloterijní technologie on-line a stírací losy) spečte dohromady, definujte rozhraní, komunikační protokoly, databáze, účetní a daňové systémy, natáhněte multiline. Nikdo před vámi to neudělal, ale vy víte, že je to brnkačka.

Teď stačí jen sehnat partnera
Postavte televizní studio se špičkovou digitální technologií, sežeňte hromadu televizních profesí od architekta, režiséra až po maskérku. Projděte stohy loterijních televizních show z celého světa a vyvarujte se jejich chyb (takže je zahoďte). Vytvořte scénář pořadu na bázi loterijního konceptu a propleťte ho s technologickými systémy. Najměte toho nejlepšího moderátora v zemi, na jeho asistentku zorganizujte celostátní konkurz se čtyřmi tisícovkami uchazeček. Vytvořte scénu, rozsviťte ji, rozblikejte, nasnímejte, ozvučte, osázejte znělkami, jingly a triky, natočte hromadu pilotních pořadů, hoďte je do koše a začněte znovu.
Úplně nejlehčí je sehnat skvělého partnera, to znáte z manželství. Sežeňte ho, mučte ho svou vizí, pronásledujte, přesvědčte. Vytvořte smlouvu, první, druhou, stopadesátou verzi, balancujte, ustupujte, klejte, podepište. Totéž absolvujte s televizními broadcastery, pokud si neseženete dříve sami vysílací licenci (zdá se, že je to snazší). Nabízejte, promítejte vize, pilotní pořady, analýzy ze zahraničí, kvalitativní výzkumy, testy a pretesty, když vás vyhodí (a oni vás vyhodí), jděte jinam a ještě jinam a zase zpět, když zjistíte, že víc jich není.
Skočte do mlýnských kamenů mezi obchodního partnera, dodavatele technologií, ministerstvo, broadcastera, své kolegy a nadřízené. Zjistíte, že jejich zájmy nejsou totožné, ba jsou protichůdné, neslučitelné, možná absurdní, ale logické. Že i vaše sekretářka má zájem poněkud odlišný od vašeho. Slučte je. Začněte u té sekretářky, tam si posílíte sebevědomí. Nic dalšího už vám nevyjde, ale dozvíte se, že umíte být ani nahý, ani oblečený a jezdit ani na koni, ani pěšky. Je to totiž snadné.

Než přijde první rentiér
Zamiřte na ministerstvo s dvoukolákem žádostí, potvrzení, atestů, certifikátů, znaleckých posudků a herních plánů. Domluvte se, kam půjde výtěžek z loterie, jakou cestou a zvolte obnovu kulturních památek, protože zjistíte, že jste se sám v průběhu příprav stal památkou volající po obnově. Třeba na vás později něco dají. Sejděte se za tím účelem s povolanými ministry, úředníky, tiskovými mluvčími i mlčími. Odvezte si licenci.
Objednejte losy, tiskněte, leťte s nimi přes oceán, proclívejte, skladujte, distribuujte.
Připravte reklamní kampaň, předložte desítky koncepcí, maskotů, castingových ksichtíků, propagačních cetek, pilotních pořadů a vizuálů. Podruhé zjistíte, že zájmy všech kooperujících jsou neslučitelné, možná absurdní, ale logické. Slučte je. Kupte mediální prostor, produkční štáby, studia triková i zvuková, natočte, zalomte, vyrobte. Pokud se vám stane jen to, co nám – četná zranění klíčových postav spotů, rozsypané kamery, padlé stromy na tramvaje, série odmítání zahraničních lokací – jásejte. Zasmějte se poslední peripetii, když klíčová postava moderátora těsně před natáčením havaruje na Moravě, pozvěte notáře a státní dozor a natočte první pořad.
A čekejte na prvního rentiéra. Přijde, zatočí kolem, vyhraje desítky tisíc na léta. A pěkně si je užije. Vždyť říkám, je to tak snadné.

Josef Prouza,
marketingový ředitel společnosti Sazka

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení