Kenvelo přilákalo do ČR novou agenturu

11. 8. 2003 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

BMD Advertising založili Moshon Levi, nyní chief executive officer, a Dror A. Gotlieb, kreativní ředitel, po čtyřleté zkušenosti práce pro Kenvelo. Podobně jako řetězec obchodů s oblečením Kenvelo má i BMD Advertising izraelského majitele a sídlo v České republice.
Strategicky na věc
V Praze nedaleko Anděla tak vznikla nová reklamní agentura, která zahájila činnost s devíti novými zaměstnanci „nepoznamenanými“ prací pro Kenvelo. „Tento řetězec obchodů je nyní hlavním klientem BMD a vzhledem k tomu, že má sídlo v ČR, rozhodli jsme se i my zahájit svoji činnost zde,“ říká Moshon Levi na otázku, proč se oba Izraelci rozhodli přestěhovat do Čech. Druhým důvodem pak byla strategická poloha Prahy v centru Evropy.
Moshon Levi už hovořil i s několika zdejšími zadavateli reklamy, kteří se vyslovili v tom smyslu, že stávající velké agentury jim vyhovují, ovšem mají určité nedostatky.
„Hlavní problémy velkých síťových agentur, které platí za lídry tohoto trhu, jsou především vysoká cena, nesprávné načasování kampaní a strategické plánování, které je prvním krokem k dobré kreativitě a následně pak k naplnění marketingových cílů klienta,“ říká Levi. To jsou chyby, kterých se chce BMD vyvarovat. Koneckonců si tento cíl vytyčila i ve svém jméně, BMD totiž znamená brand marketing development.
Práce členů agentury můžete posoudit na poslední kampani pro Kenvelo, dalšími klienty jsou Palác Flóra, Bussmark Production nebo El Gaucho. Nově agentura získala ve výběrovém řízení i německý řetězec Jean Pascale, který Kenvelo přednedávnem koupilo.
Příliš konzervativní Češi
V českém prostředí chce BMD uplatnit především svoje zkušenosti ze zahraničí a na českou reklamu si již oba hlavní protagonisté stihli vytvořit vlastní názor.
Dror A. Gotlieb ji charakterizuje slovy: „Česká reklama vypadá krásně, o tom není pochyb. Její slabina je však ve velkém konzervativismu. Mám pocit, že trpí starými časy. Bojí se riskovat a přijít s něčím novým.“ Přitom všude kolem sebe člověk vidí obrovské množství reklamy, takže pokud se chce odlišit, měl by být právě jiný.
Podle Leviho je tu vidět nedostatek strategického plánování. „Spousta reklam jen hovoří o lepším životě, ale nedává spotřebitelům jasný impuls, proč si mají produkt či službu pořídit. Strategicky nejsou kampaně pořádně dotažené, a proto nejsou dostatečně silné.“ Oba se shodují na přílišném konzervativismu, kdy navíc kreativitu řídí ceny výrobků a reklamy trpí prý rovněž množstvím textu.
Ceny nemají cenu
Agentura by se v budoucnu ráda stala členem Asociace komunikačních agentur. Cílem není podle jejích šéfů být za deset let největší, ale patřit mezi deset nejkreativnějších v České republice. Samozřejmě by se rádi postupem času spojili se síťovým partnerem a prohlašují, že již dokonce mají nějaké nabídky, ovšem v úvahu prý přicházejí až tak za dva roky. „Dalo mi to léta práce, ale naučil jsem se nechávat ego doma. Už nemyslím na to, že
by za danou reklamu byla určitě cena na soutěži, ale jde mi hlavně o klienta,“
dodává nakonec Dror A. Gotlieb s tím, že důležitější než ceny na soutěžích jsou pro ně spokojení klienti.


Zuzana Janovská


15_Gotlib_Levi_8.jpg ()
Ego necháváme doma. Cílem BMD Advertising jsou hlavně spokojení klienti, a nikoli ceny na soutěžích. Zleva Dror A. Gotlieb, kreativní ředitel, a Moshon Levi, CEO.


15_BMD_ romocycle CZECH.jpg ()


15_BMD3_StudentRomania.jpg ()
Práce nové agentury BMD Advertising. Kampaně oděvního řetězce Kenvelo, který má hlavní sídlo v Praze, tvoří agentura pro šest zemí. Mezi její nově získané klienty patří např. Palác Flóra.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení