Danone upevňuje pozici
Šesticí novinek v rostoucí kategorii jogurtových nápojů hodlá Danone čelit stagnaci prodejů. Zatímco v 90. letech byla společnost Danone suverénním lídrem našeho trhu, v posledních dvou letech začala mírně stagnovat.
Až 30 milionů ročně
Začátkem letošního roku dospělo vedení společnosti k několika změnám. „Zaměřili jsme se na tři stěžejní oblasti – na naši společnost, na klíčové produkty a na upevnění pozice lídra trhu,“ vysvětluje novou strategii Yves Legros, generální ředitel společnosti Danone, a dodává, „začali jsme rebrandingem naší nejoblíbenější a nejúspěšnější značky Activia, což přineslo zvýšení jejího prodeje. Dalším krokem bylo rozšíření nabídky o výrobky, které na českém trhu zatím chybějí.“
Silné nad- i podlinky
Novinkou v portfoliu společnosti Danone je jogurtový nápoj v 200g plastové lahvičce. K dostání je v šesti příchutích za zaváděcí cenu 9,50 Kč. Kategorie jogurtových nápojů na českém trhu dlouhodobě roste. Největší konkurencí v daném segmentu pro Danone je značka Revital Activ od společnosti Olma.
Uvedení novinky na trh doprovází rozsáhlá mediální kampaň. „Kromě upoutávek v televizi, POS materiálů a masových ochutnávek v super- a hypermarketech jsme připravili rozsáhlý sampling na koupalištích, v parcích, obchodních domech a na mnoha dalších místech. Zajímavé jsou i ledničky s logem produktů v místě prodeje,“ uzavírá výčet marketingové podpory Romana Kvasničková, senior brand manažerka společnosti Danone
Bezkonkurenčně nejznámější
Podle monitoringu inzerce společností TNS A-Connect podpořila firma Danone v prvních sedmi měsících prodej svých výrobků částkou dosahující bezmála čtvrt miliardy korun.
I to se bezpochyby promítlo do výrazně nadprůměrné spontánní znalosti jogurtů Danone, která podle červencového šetření společnosti GfK Praha dosáhla 70 %, zatímco druhou Jogobellu spontánně uvedlo „pouze“ 46 % respondentů. Společnost Danone obsadila i třetí příčku, když její značku Vitalinea jmenovalo 31% dotázaných. Čtvrtou nejznámnější je s 28% značka Yoplait.
Klára Dvořáková
Šest mušketýrů. Podaří se společnosti Danone prostřednictvím nových balení jogurtových nápojů dosáhnout větších zisků?
![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() |
![]() ![]() | ![]() ![]() | ![]() ![]() |
Podobné zprávy


Mohou značky růst i v dobách inflace?


Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově


Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

