GENERATION NEXT

23. 6. 2003 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Andy Melia
copywriter

„Reklama není nic víc než psychologie prodeje. Musíte lidi zasáhnout! Když zaútočíte na jejich city, prodáte prakticky cokoli,“ říká Andy Melia, v současné době copywriter na volné noze. „Pro mě znamená reklama svobodu! Když vytvářím novou kampaň, nejsem ničím vázán, jen popustím uzdu své fantazii a tvořím. Mám naprostou svobodu v tom, co dělám, ve svém myšlení. Reklama je prostě úžasná práce,“ svěřuje se.
Po střední škole odešel studovat na univerzitu v Manchesteru, obor Média a komunikace. Již na škole se seznámil s prací copywritera a velmi ho zaujala. „Bylo mi jasné, že něco podobného bych chtěl jednou dělat,“ vzpomíná Melia na své začátky. „Po promoci v roce 1982 jsem nastoupil jako junior copywriter u společnosti Allen, Brady & Marsh v Londýně,“ pokračuje.
„Za svůj největší pracovní úspěch považuji práci v agenturách J. Walter Thompson, McCann-Erickson a ve společnosti Arthur Andersen Consulting. Byla to pro mě ohromná zkušenost. Setkal jsem se tam s opravdovými reklamními odborníky. Byl jsem mladý a nezkušený a nadšený prakticky pro cokoli. Tehdy jsem poznal, že pokud to chci někam dotáhnout, musím znát svou cenu a dodržovat určitá pravidla a principy, kterými se řídí celý reklamní svět.“
Poslední dva roky pracuje na volné noze. „Teď můžu říct, že jsem opravdu svobodný, a taky mám více času na svou rodinu,“ vysvětluje svou současnou situaci, „mám dohodu s několika reklamními agenturami a jsem jim k ruce, když mě potřebují. Každý kreativní ředitel ví, že když chce jeho klient práci, chce ji hned, přičemž se obvykle řídí heslem, že včera bylo pozdě. Agentury si nemohou dovolit klienta odmítnout a copywriteři často pracují na něčem jiném, a tak nejsou po ruce, když je kreativní ředitelé takto narychlo potřebují. V tom je moje síla. Jsem flexibilní a mám čas. Stačí mi jen pár hodin, seznámím se se základními fakty a mám hotovo. Výsledkem je dobře odvedená práce, se kterou jsou spokojeni nejen klienti, ale i lidé z agentury. Je to jednoduché a už to začíná docela dobře fungovat.“ n kd




Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.