Co bylo „in“ na letošních Cannes Lions

30. 6. 2003 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Cannes Lions neukazují jen trendy v reklamě, ale jsou lakmusovým papírkem celého reklamního byznysu. Podívejte se, co se letos dělo mimo vlastní soutěž
jj
Brazilská akce. Ekonomická krize, která panuje v Jižní Americe, sráží dolů ceny tamních produkcí. Ty během festivalového týdne rozjely velkou promotion, jež měla zejména do Brazílie přilákat zahraniční zakázky. Většina Brazilců tak nosila triko s tímto nápisem: „V Brazílii hrál Ronaldo to samé za méně peněz.“


Divoká zvířata do reklamy nepatří. Proti nucení divokých zvířat účinkovat v reklamě protestovala přímo před vchodem do festivalového paláce skupinka ochránců zvířat.

Pořád na Beckhama. Mezi kreativci jasně udává módní trend David Beckham. I když většina z nich se stále ještě pyšní pseudočírem, které letělo vloni, ti nejmodernější už si pořídili spletené copánky.

Stoupá zájem klientů. I když drtivou většinu návštěvníků festivalu tvoří kreativci z reklamních agentur, zvyšuje se o něj prudce i zájem zadavatelů. Letos se na nejlepší světové reklamy přijelo podívat 40 marketingových pracovníků koncernu Procter & Gamble z celého světa v čele s globálním marketingovým ředitelem Jimem Stengelem (na snímku). Šéf reklamy automobilky Volvo Bengt Junemo si zase pro Grand Prix v kategorii Cyber Lions došel spolu s ředitelem agentury Foresman & Bodenfors přímo na pódium.

Kočár pro hosty. Oficiálními vozy Cannes Lions byly peugeoty 607. Na chodníku jich na šéfy reklamních agentur čekalo vždy dvanáct. Peugeot byl také oblíbeným autem novinářů, kteří reklamě „Sochař“ na model 206 přiřkli novinářskou cenu. Agentura Arnold z USA zase do Cannes přivezla na ukázku vůbec jedny z prvních volkswagenů New Beetle Cabrio. Za jednu z přihlášených televizních reklam na „brouka kabrioleta“ pak také dostala zlatého Lva.

Lev za 150 tisíc. U příležitosti 50. výročí konání festivalu nabídli organizátoři agenturám a zadavatelům možnost koupit si sochu jednoho z 20 lvů, kteří měli lemovat hlavní přímořskou kolonádu La Croisette. Cena za dva a půl metru vysokého polyuretanového lva byla 4900 eur (přibližně 150 tis. Kč). Dvacet jich nakonec určitě nebylo, ty nejzajímavější si můžete prohlédnout.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.