Clio vs. Cannes aneb Věční rivalové

2. 6. 2003 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ceny 44. ročníku reklamního festivalu Clio Awards teprve našly své majitele a reklamní svět už pokukuje po dalších — „reklamních Oscarech“ ze soutěže Cannes Lions, která se uskuteční za tři týdny. Oba festivaly dlouhodobě bojují o to, který si ke svému názvu připojí — nejprestižnější, největší či nejznámější. Jisté je, že z výsledků Clio můžeme již nyní odhadovat některé vítěze na Cannes Lions 2003.
gs
11. září, 9 hodin. „Zprávy nemusí být vždy v osm.“ Trochu kontroverzní téma si k propagaci zpravodajského kanálu News24.com vybrala agentura Berry Bush BBDO, Cape Town. Odvaha byla oceněna stříbrem.


Ohrožené klouby. Boty značky Mizuno vybavené systémem, který tlumí nárazy a tím chrání klouby, zaujal porotu natolik, že ji odměnila stříbrem. Kampaň agentury Almap BBDO Comunicadoes ze Sao Paula byla rovněž mezi vítězi na Cannes Lions 2002.

Hokejoví fanoušci. „Rozeni pro hru.“ Ještě před několika lety by srdce Jaromíra Jágra jistě zaplesalo při zhlédnutí této reklamy. Za reklamu s jeho tehdejším účesem, za který byl v NHL majiteli klubu pokutován, získala agentura Periscope stříbro.

Rybářský úlovek. Časopis pro ty, kterým k popisu jejich úlovku nestačí ruce, vtipně propagovala na dvou billboardech Grey Worldwide z Aucklandu. S klientem NZ Fishing News se mohli radovat ze stříbrného Clia.

Hroch. Je vážně překvapující, jaké možnosti s sebou přináší velký kufr. Jasné zlato za již v Cannes oceněnou kampaň putovalo do Francie agentuře TBWAParis a jejímu klientovi Nissanu.

Zoo v Buenos Aires. Proč si kupovat imitaci, když můžete vidět živého a za méně peněz? Za jednoduchou kampaň s jasným sdělením si agentura Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi po zásluze odnesla zlato.

Připojení k internetu. „Děti dokážou myslet rychleji než 56k. Oxygenbroadband.“ Bronz pro Saatchi & Saatchi Hongkong.

Síla karátů. Vždy jde o to, jak zlepšit svou pozici. Právě okolnosti dají věcem nový rozměr. Stříbro pro výrobce šperků Natan a její brazilskou agenturu F/Nazca Saatchi & Saatchi.

Muffin. „Nezapomeň na Lurpark.“ Londýnská agentura BMP DDB a zlaté Clio.

Grand Clio. Diváci ve spotu sledují osud staré stolní lampy vyhozené na ulici. V překvapivém závěru muž posměšně říká: „Většina z vás tuhle lampu lituje. To je proto, že jste blázni. Vždyť nic necítí a ta nová je podstatně lepší.“ Agentury Crispin Porter + Bogusky z Miami za ní pro klienta IKEA získala nejvyšší ocenění Grand Clio.



Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.