Y&R: Zadarmo neděláme

12. 5. 2003 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kampaň založenou na leckdy absurdním kontextu z názvů dvou knížek vedle sebe vymyslela pro knižní dům Kanzelsberger agentura Young & Rubicam.
n Jindřich Jirásek
Bude ale vtipná kampaň jen dalším samoúčelným želízkem pro příští ročník Louskáčka, jak se v poslední době stalo u domácích agentur při práci pro různé neziskové malé klienty zvykem?
Nápad dělá klienta
„Rozhodně ne, klient zaplatil práci agentury i nákup médií,“ tvrdí client service director agentury Svatopluk Jírů, který zakázku dojednal. Připouští však, že klient zaplatil zajímavou cenu. „Oslovili jsme ho my, takže je to taková určitá férová vstupenka k další spolupráci a ocenění toho, že si váží dobrých nápadů,“ vysvětluje dále Svatopluk Jírů a popisuje způsob, jakým pro zajímavé nápady kreativců Y&R hledají uplatnění. „Když máme dobrý nápad, snažíme se pro něj následně najít klienta. Není to však za každou cenu, a i když je to pro něj levnější, neděláme to zadarmo na úkor práce a peněz ostatních klientů. Poprvé se nám tato cesta osvědčila při získání výrobce toaletního papíru Tento, kterému jsme stejným způsobem nabídli realizaci televizního spotu. Ten také letos přihlásíme do Cannes.“ Svatopluk Jírů věří, že tímto způsobem si je možné otevřít vrátka ke klientům, kteří následně budou s agenturou spolupracovat dlouhodobě.
Regulérní kampaň
Kampaň pro knižní velkoobchod a nakladatelství Kanzelsberger vymysleli přidružený kreativní ředitel Y&R Ondřej Hübl, copywriter Petr Stančík a art director Přemek Ponáhlý.
„Kreativita je samozřejmě hodně důležitá, ale smyslem reklamy je především vydělávat peníze klientům a agentuře. Ne udělat kampaň, která poběží jednou v časopise Humpolecký kurýr a kterou uvidí víc lidí v porotách různých soutěží než když je takzvaně — onér,“ říká Ondřej Hübl. Reklama na Kanzelsberger je k vidění v rámečcích v metru, ve kterém si lidé čtou hodně knížky, na city lightech a na plakátech Cílem kampaně je představit Kanzelsberger jako knihkupectví s širokým výběrem knih, kde si každý pro sebe něco najde. n
Problémy se Řbitovem. Trochu nám zamotal hlavu „Řbitov zvířátek“ od Stephen Kinga. Přiznám se, že jsem knížku nečetl a původně si myslel, že to je tisková chyba. Ale ono to tak není, ta knížka je právě o hřbitově, kde z nápisu upadlo písmeno H. V kombinaci s titulem „Tohle by se zvěrolékaři stát nemělo“ ho považuji za jeden z nejpovedenějších,“ říká Ondřej Hübl.






Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.