Stock vstupuje na trh mixdrinků

12. 5. 2003 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Společnost Stock Plzeň-Božkov vstupuje na trh míchaných nápojů, a to s novinkou NRG, což je ovocný alkoholický nápoj s obsahem taurinu, kofeinu a přídavkem Fernetu Stock.
Míchaný nápoj neboli tzv. RTD (ready to drink) uvedl na trh již v roce 2000 největší konkurent Stocku, likérka Jan Becher-Karlovarská Becherovka, a to tzv. Beton — míchaný nápoj becherovky a toniku, kromě toho na trhu jsou k dostání další mixdrinky jako Smirnoff Ice aj. „Jedná se hlavně o imagovou záležitost. Beton je konzumován především mladými lidmi v klubech a trendy podnicích,“ říká k prodeji mixdrinku Beton David Binar, manažer komunikace Karlovarské Becherovky. Jak dodává, konkurencí k těmto nápojům jsou i nízkoalkoholické nápoje typu Berentzen.
Vymyslet kult pití
NRG (čti „en-er-dží“, tedy Energy) je určen především pro mladou cílovou skupinu zákazníků ve věku 18 až 25 let a tomu je přizpůsobeno nejen jeho složení, ale také balení a způsob, jakým se má správně pít. Výrobce pro Energy vymyslel originální „rituál“ konzumace, kdy se nápoj pije bez použití rukou. Otevřená lahvička se postaví na stůl, uchopí se ústy a se zakloněnou hlavou se naráz vypije. Balení má objem 0,04 litru a její hrdlo je tvarováno tak, aby bylo drink možné pohodlně vypít „na ex“. Energy obsahuje 17,7 % alkoholu a je složen z Fernetu Stock, přírodního aroma tropického ovoce, kofeinu a taurinu.
Otestováno
„Vstupujeme s Energy do segmentu, který je v tuzemsku sice relativně nový, ale má nesmírnou dynamiku,“ tvrdí marketingový ředitel Stocku Plzeň–Božkov Richard Švéda. Popularita energetických nápojů, jejich mixů s alkoholem či takzvaných RTD nápojů totiž v ČR stále roste, a to zejména mezi mladými lidmi.
Energy již prošel ostrým testem ve 48 vybraných barech a klubech po ČR. Protože rituál konzumace je spojen se sloganem „Klofni prcka“, první spotřebitelé začali nápoji přezdívat „Prcek“. Nyní Stock Plzeň- -Božkov připravuje sérii 240 tisíc lahviček, které jsou určeny pro zhruba 1500 gastronomických zařízení, což je hlavní odbytová linie novinky.
Uvedení bude podpořeno reklamou na internetu a POS materiály, přičemž kampaň zajišťuje reklamní agentura Young & Rubicam. Jak M&M sdělil Jiří Janoušek, mediálně zastupující plzeňskou likérku, další investice do tohoto segmentu jakož i širší komunikace se budou odvíjet od prodejního úspěchu novinky. n bob
český trh
Míchané nápoje na trhu On trade v ČR
Součástí podzimní etapy Auditu On trade bylo sledování postavení kombinovaných míchaných nápojů na trhu On trade v ČR. Z výsledků šetření vyplývá, že roste obliba míchaných nápojů, kdy si hosté objednávají panáka něčeho „tvrdšího“ a k tomu nealkoholický nápoj. Sami si pak na stole nápoj míchají. Nejoblíbenějšími kombinacemi jsou mixy: vodka a džus, gin a tonic, rum a cola, whisky a cola, becherovka a tonic (Beton) a fernet a tonic (Bavorák). Posledně dva jmenované drinky se již prosadily do povědomí konzumentů pod svými originálními názvy Beton a Bavorák. Oblíbenost koktejlů — nápojů připravených odborně proškoleným personálem v šejkru — je stabilní. Nejčastějším základem koktejlů jsou dle informací provozoven: gin, vodka, rum, fernet, tequilla a různé likéry pro colady.
Poslední typem kombinovaných nápojů jsou nápoje ready-to-drink (RTD). U českých spotřebitelů si zatím tyto drinky výraznější postavení nevydobyly. Jedinými nápoji, které i přes malý výskyt tohoto typu nápojů v provozovnách získal určité zastoupení je Beton a Smirnoff Ice.
Tomáš Holuša,
DataServis — Informarce

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.