V Praze se vylíhli tyranosauři

14. 4. 2003 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Do nově otevřeného kina IMAX chodí diváci od konce března na 3D filmy. Proto byla i zaváděcí kampaň pojata netradičně ve 3D rozměru, na který bylo možné si sáhnout.
n Zuzana Janovská
Praha se od konce března řadí k městům, kde funguje kino IMAX, nyní Oskar IMAX. Promítá se v něm 70milimetrový film, plátno je obrovské a zvuk pohlcující. Spojení moderní technologie se vzděláváním a zábavou má upoutat především malé diváky. Marta Karlik, marketing & PR konzultantka IT Czech Cinemas, operátorka IMAX v ČR, říká: „IMAX je o edutainmentu. Není to jen zábava — enterTAINMENT, ale také vzdělávání — EDUcation. Proto jsme vybrali filmy jako např. Africké sloní království či Do hlubin a proto jsou jednou z klíčových cílových skupin děti školou povinné přibližně ve věku od 6 do 13 let. S teasery, jako jsou gigantická vejce, poutavé claimy a sloni běžící po eskalátorových pásech v metru, Bates Praha odvedl dobrou práci a vzbudil u dětí zájem o IMAX a doufejme i o vědu.“
Teasery se značkou
Celá zaváděcí kampaň, kterou připravila agentura Bates Praha, začala teaserem na malých „podvalových“ inzerátech v MF Dnes a také na flyposterech — plakátech formátu A2 volně vylepovaných na plakátovacích plochách. Většina teaserových kampaní, které jsou v České republice k vidění, neprozrazuje logo ani značku, kterou propagují, a vsázejí tudíž na tajemno. Pro IMAX byl zvolen jiný přístup. Logo bylo přítomno na každém teaseru, doprovázené vždy headlinem, jenž měl přitáhnout pozornost. Ovšem žádná další informace o tom, co IMAX je, o jaký typ výrobku či služby se jedná. Cílem bylo samozřejmě vzbudit zvědavost, ale zároveň zviditelnit značku.
Zvířecí zápasy po drátě
Dalším použitým médiem zaváděcí kampaně byly rozhlasové spoty. Kreativní tým zde stál před úkolem, jak podat vizuální zkušenost Imaxu bez pomoci obrázků. Nakonec vznikly spoty, které se snažily zapojit fantazii posluchače. Kromě podání technických faktů ještě zvukem vykreslí kinematografický zážitek přímo pro vaše uši. V každém spotu pak byla kromě produktové informace také sugestivní otázka jako třeba: „Už jste se někdy ocitli uprostřed zápasu dinosaurů?“ Autor spotů Martin Navrátil k tomu dodává: „Dinosauří spot byl nejproblémovější v tom smyslu, že nikdo doopravdy neví, jak dinosauří zápas zněl. Jde ale o vzbuzení zvědavosti, o vytvoření atmosféry, takže přesná vědecká věrnost pro nás byla až na druhém místě.“
3D projekce si zaslouží 3D reklamu
Poslední a zřejmě nejkurióznější zajímavostí z mnohačetného menu zaváděcí kampaně byla obří vejce, netradiční venkovní 3D reklama. Bylo jich vyrobeno celkem pět. Každé o rozměrech 180 x 140 cm. Vejce byla umístěna na viditelných místech v centru Prahy, například Na Příkopě nebo na nábřeží. První dva dny ležela vejce ve městě bez jakéhokoli loga, čistě bílá. V den otevření Oskar IMAX byla puklá a objevil se na nich titulek: „Tyranosaurus ve městě“ a logo Oskar IMAX (viz obrázek). Art director Jiří Janíček popisuje vlastní výrobu vajec: „Najít toho, kdo obří vejce vyrobí, nebylo jednoduché. Nakonec jsme kontaktovali slovenský umělecký tandem Rasťo & Paťo.“ Další art director Honza Procházka popisuje porodní bolesti, s jakými vejce přicházela na svět: „Protože se vejce dělala z polyesteru a pak natírala akrylátovou barvou, museli mít autoři při výrobě plynové masky. Výroba trvala téměř měsíc. Probíhala v jedné vesničce u Říčan na zahradě rodinného domku a přítomné slepice nemohly pochopit, které z jejich konkurentek se podařilo snést tak gigantický kousek.“
Vejce jako reklamní médium poutala pozornost jak Pražanů, tak návštěvníků hlavního města. A nezvyklá reklamní kampaň se dostala i na stránky tisku, když v MF Dnes se dne 20. března objevil článek o dvou mladých Američanech, kteří jedno z vajec svévolně odkouleli a skončili nejdřív v cele a následně s pokutou.
Po slavnostním otevření Cinema City na Floře se rozjela již klasická reklamní kampaň, která zahrnula všechny součásti mediálního mixu a definitivně objasnila, co je to vlastně IMAX. n


Teaser na Zvědavce. Většina teaserových kampaní v ČR neprozrazuje logo ani značku, kterou propagují. Při zahájení kampaně Imaxu byl zvolen jiný přístup a logo bylo přítomno na každém teaseru doprovázené vždy headlinem, který měl vyprovokovat zvědavost.

Pět obřích vajec v centru Prahy. Vejce se dělala z polyesteru a natírala akrylátovou barvou, při výrobě museli mít tvůrci plynové masky.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení