Nečekáná příležitost

3. 3. 2003 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pád Union banky, to nejsou jen problémy klientů a otázka hledání jejich řešení, ale je to rovněž příležitost k bleskové marketingové akci ostatních bank.
n Bohuslav Bohuněk
Banky, které na situaci zareagovaly, zpravidla připravily speciální nabídku pro postižené klienty Union banky, kterou podpořily akční reklamou a zvýšenou PR aktivitou. V souvislosti s problémy UB přitom zvýšený příliv nových klientů našemu týdeníku potvrdili zástupci všech bank včetně specifické eBanky.
Blesková reakce
„Živnostenská banka zaznamenala výrazný nárůst zájmu klientů. Přikládáme to tomu, že jsme dokázali zareagovat jako první banka na českém trhu a pro klienty Union banky jsme připravili atraktivní nabídku,“ říká ani ne s týdenním odstupem Karel Ježek, tiskový mluvčí Živnobanky. Ta svou nabídku zveřejnila v pátek 21. února a na sobotu pak připravila na svých pobočkách mimořádnou směnu. Speciální nabídka zahrnuje jak zvýhodněný kontokorentní úvěr až do výše 50 tisíc korun, tak otevření účtu zdarma a s nulovým zůstatkem. Informace se k potenciálním klientům dostávají jak prostřednictvím webových stránek, zelené linky, tak i PR, resp. prostřednictvím tematicky zaměřených tiskových zpráv. „Vzhledem k zájmu sdělovacích prostředků o aféru Union banky využíváme publicitu ve sdělovacích prostředcích. V pátek 21. února jsme o mimořádné nabídce pro klienty Union banky vydali tiskovou zprávu,“ potvrzuje Karel Ježek.
„Speciální nabídku určenou klientům Union banky komunikujeme pomocí intenzivní kampaně v rozhlase a tisku. Součástí kampaně je ovšem nejen tato nabídka, ale i informace o silném a stabilním zázemí v GE a o našich obchodních místech v jednotlivých regionech. Klíčovou roli sehrává komunikace interní, tedy s našimi zaměstnanci, tak aby byli plně a včas připraveni poskytnout přicházejícím klientům Union banky pomoc a informace, které potřebují,“ vyjmenovává Jan Hainz, tiskový mluvčí GE Capital Bank.
Ta rovněž zareagovala již v průběhu pátku 21. února. Banka nabídla až do odvolání otevření běžného účtu GEnius za zvýhodněných podmínek s možností okamžitého přečerpání do minusu až do výše 20 tisíc korun, přičemž tento účet povede půl roku zdarma. Informace mohli potenciální klienti čerpat mj. ze zelené linky 800 nebo z webových stránek.
Příležitost pro velké i malé
ČSOB připravila pro drobné klienty UB zejména poplatkové úlevy a získání povoleného přečerpání zůstatku na účtu či spotřebitelského úvěru během jediného dne. Otevření účtu je zdarma, také jeho vedení včetně měsíčního výpisu je po tři měsíce zdarma a výhody se týkají i dalších služeb. Obdobnou nabídku připravila ČSOB také pro malé a střední firmy, pro podnikatele, pro města a obce, pro bytová družstva a další subjekty, které mohou počítat se zrychleným vyřízením úvěrového limitu až do výše 1 milionu korun.
„Zájem je zejména o otevírání účtů s povoleným přečerpáním,“ potvrzuje Milan Tománek z ČSOB. K otázce marketingové komunikace pak dodává: „V první etapě mediaplánu — kanály PR, nabíhá od přelomu měsíce marketingová komunikace zaměřená především na severomoravský region, kde je síť UB převážně soustředěna. Jde o rozhlasové spoty v rozhlasové síti HIT a o tiskovou inzerci především v denících Bohemia.“
Volksbank CZ ohlásila připravenost financovat klienty UB podle jejich současné finanční situace a potřeb bez omezení. Svou nabídku založila na několika zvýhodněných podmínkách: vedení běžného účtu, homebanking a interbanking zdarma po dobu šesti měsíců, platební kartu Maestro za roční poplatek 66 korun aj. „Informace o podpoře byla sdělena médiím prostřednictvím tiskové zprávy, speciální nabídka je prezentována také na pobočkách prostřednictvím všech informačních kanálů jako jsou plakáty, infoterminály, dále na internetových stránkách, k dispozici je i zelená linka zdarma. Cílem této akce není agresivní reklamní kampaň, ale poskytnutí pomoci všem zájemcům o rychlý přístup k bankovním službám,“ říká Blanka Kandrnalová z marketingu Volksbank CZ.
Vlastní cestou
Ne všechny banky však reagovaly na potíže UB snahou akvírovat klienty speciální nabídkou.
„Zaznamenali jsme zejména regionálně zvýšený zájem klientů, a to jak o služby drobného bankovnictví — tedy o služby pro občany, tak i o služby pro firmy,“ potvrzuje příliv nových klientů Klára GajduškováČeské spořitelny. Zároveň vysvětluje, proč banka nepřišla se speciální nabídkou pro klienty UB: „Naše standardní nabídka je plně dostačující a jsme jejím prostřednictvím schopni velmi pružně reagovat na poptávku klientů. Samozřejmostí je okamžité zřízení moderního účtu, který v rámci speciálního balíčku Výhodný program nabízíme i s debetní kartou a přímým bankovnictvím. Klientům poskytneme kontokorentní úvěr či hotovostní úvěr až do výše 100 tisíc korun prakticky na počkání — a to i novým klientům.“
„KB nepřipravovala žádnou zvláštní nabídku. Jsme přesvědčeni, že naše nabídka produktů a služeb je dostatečně široká a určitě si z ní každý nový klient může vybrat takové produkty a služby, které vyhovují jeho potřebám,“ vysvětluje obdobný přístup Komerční banky její tisková mluvčí Marie Růžičková.
„Otevírací doba Klientských center je již dlouho nejdelší a nejflexibilnější na našem trhu. eBanka má zájem o všechny klienty, nejen z Union banky, ale i o stávající klienty ostatních bank. Zvýhodněné nabídky produktů zaměřené na zoufalé klienty UB považuji za hyenismus,“ říká k odlišnému postoji eBanky Pavel Makovský z oddělení komunikace.
Kdo rychle dává, dvakrát dává
To, že se rychlá reakce vyplatí, potvrzuje například informace GE Capital Bank, která v porovnání s běžným provozem v předchozích týdnech otevřela v pondělí třikrát více účtů malým a středním firmám a dvakrát více běžných účtů retailovým klientům a koncem minulého týdne už hlásila dokonce pětinásobný vzrůst nových klientů. Mezi regiony, kde je o nabídku největší zájem, patří jižní Morava (Zlín, Brno), severní Čechy (Liberec, Litoměřice, Žatec, Ústí) a severní Morava (Olomouc, Ostrava). Nejmenší nárůsty jsou naopak v jižních a západních Čechách. Značný nárůst zaznamenává banka i u žádostí o komerční úvěr přes internet, který se oproti předchozímu týdnu zvýšil dokonce desetkrát. n
Dvakrát měř. Pokud se firma pouští do srovnávací reklamy, měla by být hodně silná v kramflecích. V opačném případě se vystavuje bumerangovému efektu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.