Boomerang v Čechách aneb Expanze pokračuje

24. 3. 2003 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Reklama
SDG

Společnost Boomerang Media (BM) přichází pomalu každého půl roku s nějakou novinkou na poli netradiční reklamy všeho druhu. Naposledy byl změněn design Navigatoru a zároveň skončila éra managing directora Filipa Humplíka. Jak jde dál život podle BM?
n Zuzana Janovská
V současné době funguje ve společnosti Boomerang Media tzv. management board, jehož členy jsou ředitelé jednotlivých oddělení, který však fungoval i v době obsazené pozice managing directora Filipem Humplíkem, jenž odešel k letošnímu poslednímu únoru. Ten nyní zakládá vlastní firmu se specializací na sales promotion. Nicméně board je přímo řízen společností Boomerang Holding Amsterdam, konkrétně executive directorem Mitchem Kasmanem. BM působí v osmi zemích Evropy, na český trh vstoupil v roce 1995 s reklamními pohlednicemi zdarma v barech a klubech. Na otázky o budocnosti odpovídala za nepřítomného ředitele Vladímíra Koubu Klára Kynosová, sales directorka BM.
Dojde nyní k nějakým změnám ve struktuře Boomerang Media?
K zásadním změnám docházet nebude. V současné době jen probíhá výběrové řízení na pozici managing directora.
Jakým směrem se bude Boomerang Media nyní ubírat?
Můžeme dnes, téměř po sedmi a půl letech působení na českém trhu, nabídnout v podstatě cokoli kdekoli, tedy rozumějte v našich sítích, tzn. nejen pohlednice, ale i prosvětlené Abri plochy, rámečky na toaletách, kiosk rámečky s magazíny k zapůjčení či inzerci v Navigatoru apod. Každopádně máme připravený projekt, který ovšem již nezasahuje jen mladé lidi, ale cílí daleko masověji. Půjde-li vše podle plánu, představíme vám tuto novinku na podzim tohoto roku.
Začínali jste s pohlednicemi, jaké jsou vaše další projekty?
Jednoduše řečeno jsme schopni nabídnout zacílenou komplexní komunikaci s danou cílovou skupinou v „jejím“ prostředí, které se dnes již nemusí opírat o naše standardní portfolio médií. Dokážeme zrealizovat např. ve fitness centrech samplingovou akci, můžeme lepit samolepky do sprch, instalovat obrandované fény do šaten, distribuovat k restauracích podtácky, monitorovat pro klienty zalistování konkurenčních značek v barech, dát přelepky na zrcadla v multikinech, zde v podstatě nabízíme jakékoli off-screenové aktivity atd. Navíc umíme stavět sítě na míru (např. pro klienta Peugeot ČR jsme vybudovali vlastní síť free cards v autosalonech po republice). Také pokračujeme v projektech kulturních, filmových a klubových agend.
Jak měříte efektivitu kampaní?
Kampaně realizované v indoor médiích jsou většinou součástí mediamixu, kdy se v závěru hodnotí efektivita celé kampaně. Pro klienty připravujeme vyhodnocení kampaní doplněné o informace, které indikují úspěšnost kampaně. U Boomerang Free Cards je to přehled o počtu rozebraných pohlednic během kampaně v jednotlivých regionech. U úspěšných kampaní se rozebere téměř celý distribuovaný náklad. Pokud se remitenda pohybuje okolo 10 %, je to signál o tom, že pohlednice tolik nezaujala a potenciál nebyl plně využit. Podle našich zkušeností je hlavním faktorem kreativita pohlednic. Nicméně tímto dáváme klientům informaci pouze o primárním zásahu. Jaký je zásah sekundární, tj. kolik dalších lidí pohlednici vidělo přímo ve stojanu, který si pohlednici vystavil, či kolik lidí ji dostalo poštou, tak to lze jen těžko určit.
Jaký výzkum používáte pro prověřování svých reklamních médií?
Společnost Stem/Mark pro nás realizovala výzkum cílové skupiny zaměřený na Boomerang média umístěná v barech, restauracích, kavárnách a na vnímaní těchto médií. Podobný výzkum se uskutečnil i v klubech. V současné chvíli chystáme aktualizaci dat formou nového autorizovaného reprezentativního výzkumu uživatelů Free Cards, který by měl přinést podrobnější informace o cílové skupině. Celý výzkum bude realizovat společnost Median, která má již zkušenost s našimi médii díky obdobnému výzkumu, který dělala na konci loňského roku pro naše slovenské kolegy.
Poslední novinkou je změna designu a obsahu Navigatoru, proč k ní došlo?
Navigator vznikl před pěti lety a byl v té době prvním a jediným magazínem zdarma cíleným na mladé lidi. Původně vycházel jen v Praze (nyní ve 14 největších městech ČR) a koncept byl jednoznačný — spojit kvalitní materiály zaměřené na klubovou scénu, alternativní kulturu a film s kulturním přehledem. Nyní jsme přistoupili k zásadnější změně obsahu. Navigator je více zaměřen na life style, módu, je zde více „ženských“ témat.
Navigator se údajně dostal i do sbírek Umělecko-průmyslového muzea?
Stalo se to v roce 1999, kdy Navigator přešel pod „grafická křídla“ Marka Pistory (dnes art director časopisu Reflex) a Jakuba Kašeho (dnes art director Boomerang Publishing). Umělecko-průmyslové muzeum v Praze si vyžádalo několik výtisků, aby je zařadilo do sbírek současného typografického designu. n
Netradiční reklama. Boomerang se specializuje na neobvyklé druhy reklamy, zde např. stojan Peugeot pro autosalon.
Efektivní zásah. „Přesný zásah cílové skupiny v „jejím prostředí“ je naše silná stránka, říká Klára Kynosová, sales directorka Boomerang Media.


Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Více obsahu, moderní formáty. Portál iDnes.cz má nový design

Zpravodajský portál iDnes.cz mediální skupiny Mafra po několika letech nabídne novou podobu. Zjednodušuje strukturu, zvyšuje podíl obsahu a klade větší důraz na moderní formáty. V první fázi prošla změnou domovská stránka a její hlavní části: Zpravodajství a Sport.