Zimní promotion stále lákavější

17. 2. 2003 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

n Bohuslav Bohuněk
Zájem o zimní sporty láká řadu firem, které se snaží ukousnout trochu z jejich popularity ve prospěch svého jména a svých značek.
Základní forma, jakou tak činí, je dobře známá: sponzoring s možností prezentace firmy v rámci závodů ať již formou log umístěných kamkoliv si člověk vzpomene, tak ale stále častěji i nejrůznějšími formami promo aktivit.
Oblíbený hokej
K nejoblíbenějšímu českému sportu patří vedle fotbalu lední hokej. Do něj dlouhodobě investují především Český Telecom co by hlavní sponzor extraligy, Eurotel sponzoruje českou národní reprezentaci, Škoda Auto je již několik let sponzorem mistrovství světa a řada firem podporuje jednotlivé hokejové kluby. Samotní hráči jsou pak sdruženi v Asociaci ledního hokeje, která má nyní skoro tři stovky členů a která mj. nabízí hráče k individuálnímu využití k marketingovým účelům. Asociace letos také začala spolupracovat s dalším operátorem, a sice s T-Mobilem.
Běh o čokoládu
Zástupci Nestlé Česko vyrábějící pod značkou Orion čokoládu Studentská pečeť, zdůvodňují své spojení s lyžařským běžeckým závodem Jizerská padesátka několika paralelami mezi produktem a zmíněným závodem: dlouholetá tradice (36. ročník závodu, třicetiletá výroba Studentské pečeti) a rychlá energie ukrytá v čokoládě spolu s potřebou energetického přísunu při velkých výkonech. „Není bez zajímavosti, že spojení Studentské pečeti a sportu platí nejen v zimě — právě Orion Studentská pečeť je partnerem studentského výkonostního sportu, jmenovitě Akademických mistrovství ČR a SR a Českých akademických her,“ vysvětluje Petr Solař, brand manager společnosti Nestlé Česko.
„Od roku 2001 po každém závodu vítěz Jizerské padesátky odhaluje obří Orion Studentskou pečeť. Letos jsme odkryli obří dvoubarevnou tabulkovou čokoládu Orion Studentská pečeť o váze 320 kg a rozměrech 2×1 m, neboť již brzy si budou moci spotřebitelé koupit tabulkovou čokoládu z mléčné a bílé čokolády, a tak odhalení dvoubarevné čokolády bylo předzvěstí uvedení tohoto výrobku na trh,“ dodává k otázce využití sponzoringu k dalším promoaktivitám značky Petr Solař.
Z hlediska plnění, které má firma vůči pořadatelům, přispívá výrobce částkou 100 tisíc Kč na odměnu pro vítěze a dále se Nestlé podílí na organizaci závodu prostřednictvím pořádající agentury. Nechybí ani energetická podpora v podobě čokolády — startující dostávají balíčky s čokoládou Orion Studentská pečeť. „Lámání“ rekordů v podobě odhalování obřích čokolád má napomoci zviditelnit značku Orion Studentská pečeť. Dosažené rekordy se firma snaží stvrdit zápisem do české knihy rekordů a světové Guinessovy knihy.
Akce se vším všudy
Dovozce automobilů Audi a tuzemské zastoupení sportovní značky Völkl připravují už třetí ročník „open“ závodů amatérů v paralelním slalomu a boardercrossu „Audi & Völkl Cup 2003“. Ten se uskuteční 15. března ve Špindlerově Mlýně.
Kromě závodů mají návštěvníci možnost využít večerního lyžování zdarma a část z nich přitáhne i koncert skupiny No Name. Zatímco dovozce značky Völkl využije víkendového dění pro testovací nabídku svých lyží, Audi provozuje přímo na  dojezdu sjezdovek „Audi Ski Bar“, který jako celek slouží k propagaci značky (označený vlajkami a poutači, nápojový lístek s řadou originálních „Audi“ specialit). Obě společnosti letos připravily pro návštěvníky baru promotion, kdy zákazník za každý drink obdrží žeton, který pak může směnit za zboží či služby firmy Völkl (např. za 10 žetonů — čelenku Völkl, za 20 žetonů — půjčení lyží na jeden den).
Zimní promo aktivity zmíněné automobilky Audi jsou přitom pouze špičkou ledovce, neboť firma podporuje řadu světových lyžařů, týmů (mj. dlouholetý partner Německé lyžařské federace a reprezentačních týmů Německa, Švýcarska, Švédska a Finska) i sportovních podniků a v loňském roce podepsalo tříletou smlouvu o generálním sponzoringu světového poháru FIS v alpských disciplínách. Hlavní akcí sezóny je pro Audi světový šampionát v alpských disciplínách ve Svatém Mořici s účastí asi 400 závodníků ze šesti desítek zemí světa. Mediální studie počítají s tím, že prostřednictvím televizních obrazovek bude šampionát sledovat na 300 milionů diváků. Jedním z  lákadel šampionátu je ledová hala „Audi Ice Lounge“ (vystavěna z 1850 stokilogramových ledových kvádrů). Uvnitř návštěvníci získají řadu informací a propagačních materiálů jak o závodech, tak i o modelech automobilky Audi.
Jedno prkno stačí
Již tradiční seriál závodů pořádá Asociace českého snowboardingu (AČS), která se loni v říjnu dohodla na spolupráci s úsekem snowboardingu Svazu lyžařů České republiky (SLČR). První únorový víkend se tak ve Špindlerově Mlýně jely dvě série Českého poháru ve snowboardingu, a to pod hlavičkou dvojice hlavních sponzorů — whisky Ballantine’s a eBanky.
Značka Ballantine’s se zahájením snowboardové sezóny 2003 stala novým partnerem Asociace českého snowboardingu a Českého poháru ve snowboardingu. Vzniklé partnerství je součástí loňské Go Play kampaně zaměřené na mladé aktivní lidi. Oficiální název „Ballantine’s Freestyle Tour 2003“ ponese celkem 7 závodů freestylových disciplín. „Snowboarding, dynamický sport pro mladé, je ideálním spojením pro značku Ballantine’s a její novou Go Play kampaň, symbolizující zábavu a hravost. Ty byly hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli sponzorovat „nejhravější“ část závodu — freestyle. Jedná se o U-rampu, kde neplatí tradiční pravidlo „první v cíli vyhrává“. Důležitá je fantazie a hra s „prknem“,“ říká David Werner, brand manager whisky Ballantine s.
Pro návštěvníky závodů budou připraveny večerní Go Play Ballantine’s parties přímo pod kopcem s nabídkou míchaných nápojů, ukázkami mistrů světa v electric boogie a gogo tanečnic. Pro diváky jsou pochopitelně v rámci závodů připraveny celodenní ochutnávky zahřívadla Ballantine’s.
Vyznavači alpských disciplín se účastní série eBanka Cup. „eBanka připravuje v rámci zimního snowboardingu speciální nabídku svých produktů pro závodníky, členy AČS i pro příznivce tohoto sportu. Dále se s největší pravděpodobností budeme přímo účastnit závodů Mistrovství České republiky v březnu tohoto roku s naší promo akcí,“ říká Pavel Makovský, ředitel divize interní a externí komunikace eBanky.
Ve spolupráci s internetovým portálem www.foto.cz a značkou Panasonic vyhlásila AČS první ročník soutěže o nejlepší snowboardovou fotografii.
Ve snowboardingu bychom však našli řadu dalších jmen firem a značek, které jej podporují jako např. Nescafé, Twist (RadioMobile), Red Bull, Pepsi, Nokia aj.
O symbióze
„Nike se snaží všechny sponzorované sportovce samozřejmě co nejefektivněji využít. Pokud jako příklad vezmu spolupráci s Alešem Valentou na letošní kampani Nike ACG, což je kolekce určená pro lyžování, snowboarding, trekking a aktivní pobyt v přírodě obecně, pak Aleš Valenta na této kampani participoval hned v několika oblastech, a sice při přípravě fotografií na outdoor plochy a vybrané Nike obchody, účastnil se tiskové konference a autogramiády Nike ACG, dále soutěže na Centrum.cz chatu a značku Nike ACG prezentuje — formou účasti na prezentačním stánku — také při vybraných závodech,“ popisuje formu aktivního zapojení sportovní celebrity do propagace značky Martin Vránek, sport marketing manager Nike. n
Něco za něco. Pokud sportovec podepíše smlouvu se sponzorem, pak se zpravidla zavazuje propagovat značku nejrůznějším způsobem, například i rozdáváním autogramů.


Sníh láká. Zimní sporty lákají řadu firem k jejich sponzoringu, protože jim umožňují jednoznačně komunikovat některé výhody, třeba pohon všech kol automobilu. Svého času na stejném místě vévodil kontroverzní transparent Václava Klause a lyží Völkl.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.