Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Pivo s unikátně vybroušenou reklamou

Redakce MAM24. 2. 20032. 7. 2019

Reklamy na pivo nemusí mít vždy přibalený vtip nebo historické poselství. Když jako první použijete kombinaci nejmodernějších technologií, máte rázem na světě unikátní spot.

n Zuzana Janovská
Konkrétně hovoříme o Davidu Wynn-Jonesovi a reklamě na pivo Granát, jež patří do rodiny Staropramen. Agentura Mark/BBDO vybrala čistokrevného Walesana Davida Wynn-Jonese (produkční společnost Filmservice Productions), který sice reklamy režíruje teprve sedm let, ale na nasvícení nápojů a potravin již pracuje více než šestnáct let. Ten navrhl speciální postup při natáčení a použití nejmodernějších přístrojů, které dosud v reklamě takového druhu nebyly použity.
O jakou technologii se konkrétně jedná a v čem je její jedinečnost?
Pro toto natáčení jsem se rozhodl zkombinovat použití „high speed“ digitální videokamery Phantom V5.0 Video a rychloběžné filmové kamery Photo-Sonics 16 mm, která zvládá 400 až 2000 obrázků za vteřinu. Normální rychlost je 25 obrázků za vteřinu, takže tato kamera dokáže snímat mnohokrát rychleji. Pro efekt pomalého pohybu, kdy si každý může vychutnat detail jednotlivé kapky piva, jsem zvolil rychloběžnou videokameru Phantom V5.0, která umí snímat záběr až 20 tisíc framu za vteřinu, což je ovšem pro normální filmové účely zpomalení nad hranicí použitelnosti. U některých záběrů pohybu piva byl problém se zaznamenáním bílé barvy pěny na videu, proto se točily rychloběžnou filmovou kamerou Photo-Sonics 16 mm. Ta umí zachytit i věci, které lidské oko nevidí, v tom je ta krása vysokorychlostní kamery, je to něco unikátního. Velkou výhodou digitální rychloběžky je cena, protože takové natáčení je levnější než natáčet na film. Při použití 35mm filmu by váš rozpočet musel být okolo 10 tisíc liber (cca 480 tis. Kč), tuto kameru si můžete vypůjčit za 800 liber a točíte na hard disk.
Má tato kamera vůbec nějaké nevýhody, proč ji tedy nepoužívají všichni?
Phantom se nehodí k natáčení všeho. Klasický film dokáže rozlišit barvy a kontrasty, což Phantom neumí. To znamená, že jej můžete použít jen pro věci, kde se vyskytuje jeden tón barvy, širší spektrum barev není schopen rozlišit. Když nafilmujete třeba mléko a jahody, nebude to vidět, protože kamera to špatně barevně rozliší. A proč ji nepoužívají všichni? No, je třeba sledovat nové trendy, což mě baví. Říkal jsem si, že pro tento typ pivní reklamy by byla kamera Phantom nejlepší, tak jsem to navrhl.
Nikdy předtím jste tedy tuto technologii ve spotu nepoužil?
Ne, je to i moje premiéra, vysoce kvalitní kamera byla takto ve spotu použita vůbec poprvé. Mám na mysli kombinaci tří kamer – 16mm Photosonic kamery, digitální kamery Phantom a klasické filmové kamery s 35mm filmem. Dosud se podobná kombinace používala jen při hudebních klipech a jako reference postprodukce.
Můžete konkrétně popsat, které záběry jsou natočeny Phantomem?
Jsou to pouze první tři záběry a kvalita je úžasná, sám jsem překvapen. Klient si přál, aby reklama vypadala jinak než nudné produktové „německé“ reklamy na pivo, snad se nám to podařilo. Celý příběh je vlastně o designu, někdy není potřeba vtipů a ironie.
Zdá se, že jste expert na pivní reklamy, točil jste pro značku Beck’s a řadu dalších.
Ano, pro rakouská, německá, britská, americká piva, pro spoustu značek.
Myslíte si, že jste specialista na nápoje?
Možná trochu, i když točím také reklamy na jídlo, hlavně čokolády. Každopádně na natáčení piva si s sebou vozím svého beerstylistu, který ví, jak pivo nejlépe připravit. Používám tři, jeden je z Anglie a dva z Německa. Je to umění, aby byla sklenice dobře orosená, aby pivo bylo řádně napěněné apod. Když točím pivo, spolupracuji vždy se stejnými lidmi. V Británii natáčím i se stejným štábem.
Točíte také reklamy s dějem, nebo se soustředíte jen na takový druh zakázek, jako je Granát?
Většinou točím jídlo a nápoje. Velmi často se mi stává, pokud je to reklama, kde se objevuje pivo i lidé, že mě si najmou na natočení piva a jiný režisér natočí lidi. Já samozřejmě umím pracovat s lidmi, i když mě to tolik nebaví. V dnešní době je akce s lidmi v reklamě moderní a každý zadavatel chce toho nebo onoho režiséra, o kterém se říká, jak skvěle umí pracovat s lidmi. Nakonec se ale ukáže, že neumí natočit pivo, a tak zavolají mě. To se nyní stává hodně často.
I u jiných reklam?
Ano, u čokolád a jiných jídel. Někdy chtějí natočit lidi s jídlem, ale důležitější je kvalitní vzhled jídla, v tom případě si najmou mě. Dnes chtějí všichni to nejlepší z nejlepšího a vybírají si. Možná je to i tím, že režisérů je příliš mnoho. Navíc je hodně specialistů, řekl bych mnohem víc, než bylo dřív. Ale nestěžuji si, vždyť točím asi 40 reklam do roka. n
Kdo je…
David Wynn-Jones
Pochází z Velké Británie, kde rovněž absolvoval filmovou školu. Svou kariéru u filmu začal jako asistent kameramanů a následně operátor u řady známých filmů. Rovněž působil jako supervisor u létajících scén ve filmech Superman 11 a Superman III. „Dříve jsem pracoval na celovečerních filmech, pomáhal jsem u Supermana, James Bonda, především s různými efekty, ale nebavilo mě být pryč z domova na tak dlouhou dobu, někdy třeba šest měsíců. Tehdy jsem se rozhodl, že půjdu raději točit reklamy,“ komentuje svůj vývoj Wynn-Jones. Před zhruba 16 lety začal osvětlovat při reklamách a získal například ocenění za skvělé osvětlení reklamy na pivo Guinness a na Sony. S režií začal před sedmi lety a podařilo se mu zde využít zkušenosti s osvětlením. Specializuje se na reklamy s jídlem a nápoji.
David Wynn-Jones. Tak takhle vypadá specialista na nápoje, čokolady a jiné pochutiny, navíc specialista na natáčecí techniku všeho druhu.


Agentura s režisérem v Akci. Kreativci z Mark/BBDO společně s režisérem a pracovníky postprodukce vymýšlejí, jak sestříhat pivo Granát, aby vypadalo ve spotu co nejvybroušenější. Ležák Staropramen Granát vychází z původní receptury piva Smíchovský Granát, je polotmavý 11,5stupňový.

Phantom Granátu. První tři záběry vytvářejí efekt pomalého vlnění kapek piva a vznikly díky speciální kameře Phantom.



Zavřít reklamu

Závod o prvenství ve spuštění ADSL vyhrál SkyNet

Starší článek

Computer Press představí nový časopis o počítačích

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Everli

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Komerční banka a PRE poměřují síly v Brandmintonu

V prvním díle kreativní soutěže Art Directors Clubu vymýšlejí týmy velkých zadavatelů kampaně na Vodu proti depresím. Komu dáte svůj hlas?
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Ukrajince potřebujeme více než oni nás

Jejich příchod je obrovská příležitost, šance položit základ nové, různorodější, tvořivější a odolnější společnosti, píše Jan Binar.
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Pepsi po deseti letech končí jako sponzor poločasové show Super Bowlu

Nápojářský gigant Pepsi už nebude sponzorem každoroční poločasové bombastické show během finále Super Bowlu. S ligou amerického fotbalu NFL však podepsal…
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.