Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

O naší virtuální výjimečnosti

Redakce MAM24. 2. 20032. 7. 2019

Nedá se nic dělat. Žijeme ve virtuálním světě. Internetová komunikace je plná virtuálních vztahů, zprávy jsou plné historek, které vytvářejí virtuální obraz naší reality, politika je jedna virtuální pohádka (pokud v ní nejde o peníze), reklama je plná virtuálních slibů.

Tohle všechno je (víceméně) normální, protože svět ovládly komunikace a média, která si svět vytvářejí podle toho, jaký ho chtějí mít (rozuměj, jaký ho chtějí mít ti, kteří formulují zadání). To by mě neznepokojovalo, vždyť jsem se svobodně rozhodl, že v tomhle virtuálním světě budu vydělávat peníze, když už v něm žiju. Co mě ale znepokojuje, je fakt, že někteří lidé, kteří tenhle podivuhodný svět (spolu)vytvářejí, čas od času sami podlehnou logice tohoto jiného světa, ztratí kontakt s realitou a pasují se do rolí výjimečných hrdinů (svých) fiktivních příběhů. Příkladů je mnoho. U zadavatelů, kteří vypíší tendr na agenturu a posléze zjistí, že nejoriginálnější nápady mají oni sami (či jejich kamarádi), u některých státních úředníků, kteří zjistí posléze, že jejich pravomoci nejsou zdaleka tak velké, jak si původně mysleli, u různých regulátorů, kteří skromně popisují svoji dlouholetou činnost ve prospěch této země a přitom cudně zamlč(ž)ují neuvěřitelné hrátky, které po léta hrají na tomhle miniaturním mediálním písečku. A nesmím zapomenout na mediální hvězdy všeho druhu, až po ty největší. Abych jmenoval případ nejčerstvější, i když neojedinělý – Jirka Balvín, nepohodlný muž (sic!). Je mi upřímně líto světa, v němž žil, který je naplněný kamarády (Zbyněk, Luděk,…), fajn chlapy, idioty všech věkových a sociálních skupin a výbornými večeřemi. Nevěřím, že svět je tak černobílý jako knížky mého dětství. Nevěřím, že je někdo tak výjimečný (spolehlivě pozitivně nadózovaný soukromý a profesionální život), aby byl jediným správným a spolehlivým arbitrem. Co je to za nemoc, která se tak neblaze projevuje u mnohých? Tou nemocí je uvěření ve svou (fiktivní) výjimečnost. Tak výjimečnou výjimečnost, že by jim ji mohli závidět největší z velikánů (nejen) naší branže z celé planety.
A proč mě to znepokojuje? No přeci proto, že žijeme (zaplať pánbůh) v reálném světě plném otázek, pochybností a POKORY! Tak si ji trošku pěstujme, protože ty různé knižní a jiné pomníčky budou zapomenuty rychleji, než se postavily. A nestojí přece za to se vrátit zpátky na zem třeba tím, že někde od někoho dostanu přes hubu.
Vít Vojtěch,
ředitel agentury Dorland

Zavřít reklamu

Závod o prvenství ve spuštění ADSL vyhrál SkyNet

Starší článek

Computer Press představí nový časopis o počítačích

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Člověk v tísni

Člověk v tísni dostal ke 30 letům nové logo od Marvilu

Nezisková organizace chce být v komunikaci pozitivnější. Logo symbolizované člověka vybrala v soutěži, do níž se účastníci zapojili pro bono.
25. 5. 202225. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Eurobasket je víc než MS v hokeji

Mistrovství Evropy v basketbalu je největší akcí, jakou Česko může pořádat, tvrdí David Trávníček ze Sport Investu, který společně s federací událost připravuje.
24. 5. 202225. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.