Kritiku uvítám, pokud bude věcná

17. 2. 2003 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Po Ctiradu Kaftanovi, který svou účastí na přípravě kampaně o EU vzbudil možná až hysterické reakce reklamního trhu, se novým poradcem ministerstva zahraničí stává Bohdan Štoček. Ten také poskytl našemu časopisu rozhovor.
n Gabriela Stará
Proč jste se rozhodl podílet se na přípravě kampaně MZV před vstupem ČR do EU?
Mít šanci se podílet na přípravě kampaně, uplatnit zde svoje zkušenosti chápu jako nabídku, kterou jsem nemohl odmítnout. Zároveň je to velká výzva, protože na přípravu a realizaci nezbývá mnoho času.
Vy sám jste se už nějak angažoval na přípravě této kampaně?
Můj hlavní úkol je koordinace jednotlivých dodavatelů komunikační kampaně, komunikace s dodavateli podle požadavků klienta (MZV, Odbor komunikační strategie) a do jisté míry také optimalizace aktivit v průběhu příprav.
To je tedy váš úkol. Máte ale s přípravou této kampaně nějakou zkušenost?
Zatím jsem se seznamoval s aktuálním stavem, se zadávací dokumentací jednotlivých výběrových řízení a v ad hoc aktivitách podle potřeb zadavatele. V tuto chvíli probíhá stále většina vyhlášených výběrových řízení a než skončí, mám čas pro přípravu svého hlavní úkolu.
Vy víte, proč vlastně končí Ctirad Kaftan?
Ctirad na přípravě kampaně udělal obrovský kus práce, navíc pod časovým tlakem, kdy bylo nutné vlastně celou kampaň vymyslet tak, aby bylo možné vyhlásit všechna výběrová řízení. Pokud je mi známo, tak jeho práce pro Evropskou integraci skončila vytvořením komunikační strategie kampaně, tento úkol splnil a vrací se ke sportovnímu marketingu.
Víte o něčem, co by se nemuselo líbit kritikům kampaně?
Nemám žádné vazby na žádnou komunikační agenturu, pokud tím nemyslíte fakt, že jsem pracoval v minulosti delší dobu ve významných agenturách a samozřejmě zde mám nějaké osobní kontakty. S několika agenturami jsem také spolupracoval jako klient v rámci své práce v ČSOB.
Co podle vás stojí za neustálými útoky na přípravu komunikační strategie a informační kampaně a na lidi kolem ní?
Většina kritiky, se kterou jsem se setkal v médiích, trpí podle mého názoru nedostatkem informací. Ať už se týká kampaně nebo „lidí kolem ní“.
Jak se tedy na tuto kritiku díváte?
Jedná se o významnou akci, a to jak z pohledu reklamního trhu, tak z pohledu celé společnosti. Proto se o kampani mluví, proto je sledována novináři, reklamními odborníky i reklamními laiky. A to je dobře, protože diskuse o vstupu do EU je v duchu stylu kampaně. Obecně je třeba říct, že zvýšená pozornost, která je kampani věnována, je naprosto v pořádku, jedná se o státní zakázku, kterou platíme všichni ze svých daní, a stejně tak všichni máme právo na objektivní informace, jak jsou státní peníze investovány.
Jaké konkrétní věci hodláte ze své dosavadní praxe při další práci na kampani použít?
Určitě můžu využít dosavadních zkušeností, které jsem nabyl při práci jak na straně agentury, tak na straně klienta. Pro jednání s dodavateli kampaně se mi hodí zejména zkušenost z marketingu ČSOB, kde jsem pracoval v oddělení reklamy a propagace. Při přípravách jednotlivých akcí a jejich realizaci pak jistě využiji zkušenosti z „druhé strany“, protože znám dobře fungování agentur zevnitř, odpadá prvotní seznamování se s mechanismy, představování práce agentury atd., a máme tak více času a prostoru pro řešení. n
Nový muž pro EU. „Za kritikou kampaně je nedostatek informací. Pozornost je ale úměrná významu celé akce,“ myslí si Bohdan Štoček.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.