Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Fast foody čelí „zdravé“ budoucnosti

Redakce MAM3. 2. 20032. 7. 2019

Řetězce rychlého občerstvení budou muset razantně změnit svou komunikační a prodejní strategii. Proč?
Zlaté oblouky minulý měsíc ztratily na svém lesku. Poprvé za svou 47letou historii totiž zaznamenala společnost McDonald’s čtvrtletní ztrátu. Celková výše ztráty za čtvrté čtvrtletí bude známa koncem ledna či začátkem února a bude zahrnovat rovněž 435milionový poplatek související s uzavíráním restaurací, které bylo součástí restrukturalizace. Jádrem problémů McDonald’s je pokles prodejů, který se společnosti dotýká již téměř dva roky. Tento řetězec však není sám, jenž musí čelit těžkostem.
Konkurenční podnik Burger King předpovídal, že jeho provozní zisk bude za druhé pololetí roku 2002 o 20 % nižší než ve stejné době v roce 2001 (114 mil. dolarů). Po měsících nejistoty mateřská společnost Diageo Group firmu v prosinci prodala.
Řada problémů
To, že láska spotřebitelů k hamburgerovým továrnám během několika let začala blednout, způsobuje několik faktorů. Mezi nimi můžeme jmenovat případ McLibel. V něm dva britští ekologičtí aktivisté v roce 1997 podali na firmu žalobu u Vyššího soudu v Londýně s celou řadou obvinění, včetně takových, že se v jejích provozovnách špatně zachází se zaměstnanci, kteří jsou mizerně placeni, a že pravidelné konzumování hamburgerů vede k enormnímu usazování tuku v lidském těle s vysokým rizikem srdečních chorob. Společnost McDonald’s se odvolala, ale londýnský odvolací soud nakonec dal ve dvou posledně zmíněných bodech za pravdu žalobcům. Nedávno hamburgery zasáhly problémy s BSE. Celosvětově společnost čelí atakům antiamerických a antikapitalistických demonstrantů kvůli své globální rozvojové strategii. KFC je v současnosti v hledáčku neziskové organizace Peta. Ta vyhlásila globální bojkot a nutí společnost, aby se zasadila o zlepšení životních podmínek kuřat, jejichž maso se používá na přípravu KFC produktů.
Největší ohrožení však přichází od samotných běžných spotřebitelů. Je jím zdravý způsob stravování. Tato módní vlna jednak iniciovala několik žalob na McDonald’s a Burger King kvůli obezitě a jednak dala vzniknout rostoucímu počtu alternativních fast foodů.
Radikální změna
Aby řetězce přežily, budou muset radikálně změnit svou komunikaci a rozšířit produktovou nabídku. McDonald’s se již o něco takového snaží. Začíná nahrazovat neorganické mléko organickým. Další změny budou muset následovat. Podle předpokladů se rozšíří nabídka sendvičů, salátů či italské kuchyně. Nevylučuje se ani spojení s hotely apod. n rač
Fast foody čelí „zdravé“ budoucnosti

Nuceni ke změně. Řada okolností donutí v dohledné době řetězce rychlého stravování nejen změnit svůj sortiment, ale také komunikaci se svými zákazníky.


Už ne zlatý chlapec? Pokud vaše značka začíná ztrácet význam, je hřích pracovat na ceně produktů místo přehodnocování celého brandu.

Zavřít reklamu

VLP nebude v západních Čechách distribuovat přes Mediaprint

Starší článek

CP Online snížila o polovinu ceny za pět internetových domén

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unsplash.com

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově

První Bernard Pub otevřel před deseti lety v Jeseniově ulici v Praze. Síť franšízových podniků se od té doby postupně rozšiřuje, aktuálně jich je otevřeno…
5. 8. 20224. 8. 2022
Marketing

Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

Poptávka značně narostla, Češi patří mezi krypto nadšence, říká šéf marketingu českého výrobce světoznámé hardwarové peněženky Trezor Jan Kočenda.
5. 8. 20225. 8. 2022
Marketing

ČEZ zpřístupňuje VR prohlídku Temelína celému světu

Jaderná elektrárna Temelín spustila už loni ve svém Infocentru prohlídku ve virtuální realitě ReakTour, která si rychle získala velkou popularitu. Nyní je…
5. 8. 20225. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.