Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

DDB: noví lidé v nové éře

Redakce MAM24. 2. 20032. 7. 2019

Reklamní agentura DDB prošla radikálními změnami a vyměnila ředitele na všech frontách. Přibrala nové zaměstnance a s týmem 30 lidí teď vyráží na trh.
n Zuzana Janovská
Řada zaměstnanců včetně několika ředitelů odešla a agentura začala žít nový život. Tehdy Richard Stiebitz, který odcházel za svým kolegou Petrem Vlasákem, aby řídili kreativitu v Saatchi & Saatchi, navrhl jako svou nástupkyni Terezu Kormanovou, tehdy svou ass creative directorku. Textařka a členka ADC s bohatými zkušenostmi na poli reklamy začala tedy budovat novou éru agentury DDB.

Kreativní změny
Její stabilní spolupráci s DDB odstartovala rozsáhlá melounová kampaň pro T-Mobile. S nabídkou připravit tendr vánoční kampaně se na ni obrátili právě bývalí kreativní ředitelé. Jako freelance creative spolupracovala s DDB už od loňského července. K nynějším změnám sama říká: „Nechci dělat nová opatření za každou cenu. Petr s Richardem odvedli velký kus práce a pro mě je výzvou navázat na vše dobré, co DDB přinesli. Zpočátku pro mě bylo samozřejmě klíčové personálně stabilizovat oddělení. Moc mě potěšilo, že v DDB zůstali zkušení kreativci Štěpán Zálešák s Igorem Paletou, kteří zvažovali možnost odejít do Saatchi & Saatchi.“ Kreativitu ale nepovede úplně sama. Do pozice ass creative directora jmenovala Štěpána Zálešáka, který pro DDB udělal řadu úspěšných kampaní, příkladem je oceňovaný spot Volkswagen Sauna. „Já jsem původem textařka, Štěpán je art director, takže se doplňujeme a vše spolu konzultujeme.“
Nastupuje mladá krev
DDB nyní zažívá lehké omlazení. Věkový průměr v kreativním oddělení se pohybuje kolem čísla 28. „Chci experimentovat a obsazovat juniorské pozice talento- vanými mladými lidmi. Je řada těch, kteří nedostanou šanci, jen proto, že mají ve svém portfoliu pouze vlastní volné věci. Často však rozhodně zajímavější než práce, kterými se prezentují ‚zkušení‘ grafici a textaři.“ Od příštího měsíce by mělo v agentuře začít fungovat DTP studio, naopak zrušeno bylo podlinkové oddělení. Tým se rozšířil o nové lidi, vytvořila se nová atmosféra. Tlak centrály na výhradní spolupráci se síťovými klienty, jak nedávno tvrdil Kip Keesey (M&M 47/02) kreativita necítí. To se údajně vztahovalo především k situaci v dané době. Agentura musí zajistit kvalitní servis síťovým klientům Volkswagen, McDonaldęs, Knorr a dát jim najevo, že je stabilní, samozřejmě se snaží získat i klienty nové. Nová kreativní ředitelka nebyla nijak zatížena vazbou na bývalé vedení DDB, což je možná její výhoda. „Byla jsem v kontaktu jen s Petrem a Richardem, kteří mě najali na konkrétní projekty.“ Nakonec ještě upozorňuje, že co se týče práce s dodavateli, nehodlá podporovat žádné prapodivné smlouvy či lobby. „Spolupracovat budeme s těmi, jejichž nabídka bude nejlépe splňovat podmínky daného projektu. I při výběru filmových produkcí bude hlavním kritériem nabídka režiséra pro konkrétní zakázku.“
Ztráta svobody
Tereza Kormanová pracovala ještě donedávna jako freelance textařka a nechala se agenturami najímat na konkrétní projekty, protože vychovávala svou nyní osmiletou dceru. Pouze v McCann-Erickson působila na pevno jako co-creative directorka. Ke svým začátkům říká: „Před deseti lety, kdy jsem začínala, byla tendence zkoušet různé příležitosti, posouvat se za zajímavými nabídkami. Reklamní trh začínal a mě by v té době nenapadlo identifikovat se s jednou firmou. Vnímala bych to jako ztrátu svobody. Tato doba je však nenávratně pryč a každý hledá mezi agenturami tu, která je mu svou filozofií blízká. Musím říct, že DDB, jako mezinárodní značka, má mé sympatie díky originální a odvážné kreativitě. Navíc jsem moc ráda, že početně nejsme žádný kolos, přestože máme rozsáhlé portfolio nadnárodních klientů.“ n
Nová kreativní ředitelka. Tereza Kormanová se rozhodla vsadit na mladé kreativce.

Zavřít reklamu

Závod o prvenství ve spuštění ADSL vyhrál SkyNet

Starší článek

Computer Press představí nový časopis o počítačích

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: YouTube - kancelář prezidenta Ukrajiny

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202222. 5. 2022
Akce

Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur

Sedmnáctý ročník oborové soutěže pořádané Asociací public relations zná finalisty. Vítěze vyhlásí na galavečeru 22. června.
19. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202219. 5. 2022
Reklama
JSNS kampan 2022 300x250
ČEZ vize banner 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.