DDB: noví lidé v nové éře
Reklamní agentura DDB prošla radikálními změnami a vyměnila ředitele na všech frontách. Přibrala nové zaměstnance a s týmem 30 lidí teď vyráží na trh.
n Zuzana Janovská
Řada zaměstnanců včetně několika ředitelů odešla a agentura začala žít nový život. Tehdy Richard Stiebitz, který odcházel za svým kolegou Petrem Vlasákem, aby řídili kreativitu v Saatchi & Saatchi, navrhl jako svou nástupkyni Terezu Kormanovou, tehdy svou ass creative directorku. Textařka a členka ADC s bohatými zkušenostmi na poli reklamy začala tedy budovat novou éru agentury DDB.
Kreativní změny
Její stabilní spolupráci s DDB odstartovala rozsáhlá melounová kampaň pro T-Mobile. S nabídkou připravit tendr vánoční kampaně se na ni obrátili právě bývalí kreativní ředitelé. Jako freelance creative spolupracovala s DDB už od loňského července. K nynějším změnám sama říká: „Nechci dělat nová opatření za každou cenu. Petr s Richardem odvedli velký kus práce a pro mě je výzvou navázat na vše dobré, co DDB přinesli. Zpočátku pro mě bylo samozřejmě klíčové personálně stabilizovat oddělení. Moc mě potěšilo, že v DDB zůstali zkušení kreativci Štěpán Zálešák s Igorem Paletou, kteří zvažovali možnost odejít do Saatchi & Saatchi.“ Kreativitu ale nepovede úplně sama. Do pozice ass creative directora jmenovala Štěpána Zálešáka, který pro DDB udělal řadu úspěšných kampaní, příkladem je oceňovaný spot Volkswagen Sauna. „Já jsem původem textařka, Štěpán je art director, takže se doplňujeme a vše spolu konzultujeme.“
Nastupuje mladá krev
DDB nyní zažívá lehké omlazení. Věkový průměr v kreativním oddělení se pohybuje kolem čísla 28. „Chci experimentovat a obsazovat juniorské pozice talento- vanými mladými lidmi. Je řada těch, kteří nedostanou šanci, jen proto, že mají ve svém portfoliu pouze vlastní volné věci. Často však rozhodně zajímavější než práce, kterými se prezentují ‚zkušení‘ grafici a textaři.“ Od příštího měsíce by mělo v agentuře začít fungovat DTP studio, naopak zrušeno bylo podlinkové oddělení. Tým se rozšířil o nové lidi, vytvořila se nová atmosféra. Tlak centrály na výhradní spolupráci se síťovými klienty, jak nedávno tvrdil Kip Keesey (M&M 47/02) kreativita necítí. To se údajně vztahovalo především k situaci v dané době. Agentura musí zajistit kvalitní servis síťovým klientům Volkswagen, McDonaldęs, Knorr a dát jim najevo, že je stabilní, samozřejmě se snaží získat i klienty nové. Nová kreativní ředitelka nebyla nijak zatížena vazbou na bývalé vedení DDB, což je možná její výhoda. „Byla jsem v kontaktu jen s Petrem a Richardem, kteří mě najali na konkrétní projekty.“ Nakonec ještě upozorňuje, že co se týče práce s dodavateli, nehodlá podporovat žádné prapodivné smlouvy či lobby. „Spolupracovat budeme s těmi, jejichž nabídka bude nejlépe splňovat podmínky daného projektu. I při výběru filmových produkcí bude hlavním kritériem nabídka režiséra pro konkrétní zakázku.“
Ztráta svobody
Tereza Kormanová pracovala ještě donedávna jako freelance textařka a nechala se agenturami najímat na konkrétní projekty, protože vychovávala svou nyní osmiletou dceru. Pouze v McCann-Erickson působila na pevno jako co-creative directorka. Ke svým začátkům říká: „Před deseti lety, kdy jsem začínala, byla tendence zkoušet různé příležitosti, posouvat se za zajímavými nabídkami. Reklamní trh začínal a mě by v té době nenapadlo identifikovat se s jednou firmou. Vnímala bych to jako ztrátu svobody. Tato doba je však nenávratně pryč a každý hledá mezi agenturami tu, která je mu svou filozofií blízká. Musím říct, že DDB, jako mezinárodní značka, má mé sympatie díky originální a odvážné kreativitě. Navíc jsem moc ráda, že početně nejsme žádný kolos, přestože máme rozsáhlé portfolio nadnárodních klientů.“ n
Nová kreativní ředitelka. Tereza Kormanová se rozhodla vsadit na mladé kreativce.
Podobné zprávy


Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku


Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur


Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

