Kamkoliv chcete
Jaké jsou aktuální trendy a požadavky českých zákazníků?
Zákazníci si ve větší míře vybírají letecké zájezdy. Společnost Travel Servis, jejímž je Čedok akcionářem, na tento trend reagovala rozšířením svých kapacit. Cena některých leteckých zájezdů nadcházející letní sezony se přiblížila ceně autokarových zájezdů. Z dalších trendů mohu jmenovat geografický posun ze západního Středomoří na východ, tedy velký cestovatelský boom nastal u Egypta, Turecka a roste i poptávka po Tunisu. Znovuobjevené je také Bulharsko, které se stává jakousi Mallorcou východní Evropy. Mezi poměrně nový jev patří kombinace hromadného zájezdu s individuálním programem. Rovněž roste skupina zájemců požadující specifický produkt, jako je například potápění či golf.
Čedok se však nespecializuje jen na letní nabídku zahraničních zájezdů. Projevují se nějaké trendy také v zimních pobytech, domácím cestovním ruchu, incomingu nebo kongresové turistice?
Neustále roste zájem jednak o zimní koupání v teplých mořích, jednak o celoroční lyžování na ledovcích. Za zmínku stojí nárůst tuzemských i zahraničních lázeňských pobytů. Na incomingu se bohužel neblaze podepsaly události loňského září a letošní srpnové povodně. Očekáváme však, že v dubnu roku 2003 by se situace v outcomingu měla vrátit do starých kolejí.
Jaký je profil vašich zákazníků?
Čedok svou nabídku zaměřuje na všechny věkové i příjmové skupiny, což v praxi zahrnuje vše od nenáročného pobytu v Chorvatsku až po cestu kolem světa ušitou na míru. Pochopitelně nejvýznamnější část zákazníků tvoří rodiny s dětmi, ale naším cílem je udržet si pověst cestovní kanceláře pro každého. Lze říct, že Čedok je jediný univerzální tour operátor v České republice, což zahrnuje nabídku zahraničních zájezdů, tedy pasivní cestovní ruch, domácí cestovní ruch, incoming, kromě toho máme oddělení exclusive travel pro náročné a business travel pro firemní klientelu.
Jaké události očekáváte v nadcházejícím roce?
Pokud jde o Čedok, chceme posilovat své dominantní postavení na trhu. S tím souvisí nejen naše široká nabídka zájezdů, ale i náš právě realizovaný 50% vstup do cestovní kanceláře Eso travel.
bob
Prakticky neexistuje zákazník, jehož představy bychom nedokázali splnit. To je profil cestovní kanceláře Čedok tak, jak ji popisuje marketingový manažer Tomáš Brejcha.
Roste zájem o zimu. Podle Tomáše Brejchy zákazníci mají větší zájem o koupání v moři v zimě.
Čedok
Marketingová komunikace
Rozhodujícím komunikačním nástrojem je tradičně katalog zájezdů. Aktuální pětice hlavních katalogů čítá dohromady přes 1000 stran a vychází v nákladu přes milion výtisků.
Čedok v rámci svých marketingových aktivit s oblibou využívá různých cenových pobídek ve formě bonusů a slev. Vedle standardních slev za včasný nákup, last minute apod. nabízí k prodeji také dárkové kupony v různé nominální hodnotě. Pro nadcházející letní sezonu firma představila nový produkt – garanci nejnižší ceny u vybraných zájezdů, přičemž již v minulosti Čedok použil jako hlavní argument garanci cen.
V rámci komunikace se zákazníky byly zprovozněny inovované internetové stránky (připravuje se rovněž část „hotel info“ přinášející fotodokumentaci každého hotelu) a v provozu je rovněž aktivní call centrum, tzv. Modrá linka. Pro věrné zákazníky je určen Klub cestovatelů (cca 20 tisíc klientů). S věrnostním systémem se pojí i řada cross-promotion se smluvními partnery. Directmailová komunikace informuje především o novinkách.
Nadlinková komunikace omezeného rozsahu pak zahrnuje především billboardové, rozhlasové a tiskové kampaně. V tisku se – na menších formátech – inzerují produktové informace, zatímco billboardové kampaně jsou imageové.
Jméno pomáhá budovat i tzv. co-brandová kreditní karta Visa Credit Gold Čedok. Čedok se angažuje i v charitativní činnosti, jeho sponzorské aktivity se pak orientují na sport.
Srovnání profilů klientů Čedoku a CK Fischer (v tis.)
Jak jste v posledních 12 měsících strávil(a) pobyt? (vybrané možnosti)
Čedoku v CK Fischer všichni turisté
lázně 17,6 6,2 155,4
letní pobyt na horách/pěší turistika v ČR 46,9 26,8 651,9
letní pobyt na horách/pěší turistika v zahraničí 14,4 18,3 209,4
pobyt u moře 269 303 1642,6
pobyt u vody (přehrady/řeka/rybníky) v ČR 61,9 23,5 851,5
pobyt v exotických zemích 12,4 32,9 89,8
poznávací zahraniční zájezd 40,9 46,7 238,5
spor. dov. (vodní tur./cyklotur./surfování) v zahraničí 7,3 10,3 103,4
sport. dov. (vodní tur./cyklotur./surfování) v ČR 5,4 18 165,6
zimní pobyt na horách v ČR 61,4 63,3 647,2
zimní pobyt na horách v zahraničí 44,9 71 351,7
Zdroj: MML, Median, 21. 1. 2002—15. 9. 2002
Podobné zprávy


Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově


Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru


ČEZ zpřístupňuje VR prohlídku Temelína celému světu

