Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Kamkoliv chcete

Redakce MAM6. 1. 20031. 7. 2019

Jaké jsou aktuální trendy a požadavky českých zákazníků?
Zákazníci si ve větší míře vybírají letecké zájezdy. Společnost Travel Servis, jejímž je Čedok akcionářem, na tento trend reagovala rozšířením svých kapacit. Cena některých leteckých zájezdů nadcházející letní sezony se přiblížila ceně autokarových zájezdů. Z dalších trendů mohu jmenovat geografický posun ze západního Středomoří na východ, tedy velký cestovatelský boom nastal u Egypta, Turecka a roste i poptávka po Tunisu. Znovuobjevené je také Bulharsko, které se stává jakousi Mallorcou východní Evropy. Mezi poměrně nový jev patří kombinace hromadného zájezdu s individuálním programem. Rovněž roste skupina zájemců požadující specifický produkt, jako je například potápění či golf.
Čedok se však nespecializuje jen na letní nabídku zahraničních zájezdů. Projevují se nějaké trendy také v zimních pobytech, domácím cestovním ruchu, incomingu nebo kongresové turistice?
Neustále roste zájem jednak o zimní koupání v teplých mořích, jednak o celoroční lyžování na ledovcích. Za zmínku stojí nárůst tuzemských i zahraničních lázeňských pobytů. Na incomingu se bohužel neblaze podepsaly události loňského září a letošní srpnové povodně. Očekáváme však, že v dubnu roku 2003 by se situace v outcomingu měla vrátit do starých kolejí.
Jaký je profil vašich zákazníků?
Čedok svou nabídku zaměřuje na všechny věkové i příjmové skupiny, což v praxi zahrnuje vše od nenáročného pobytu v Chorvatsku až po cestu kolem světa ušitou na míru. Pochopitelně nejvýznamnější část zákazníků tvoří rodiny s dětmi, ale naším cílem je udržet si pověst cestovní kanceláře pro každého. Lze říct, že Čedok je jediný univerzální tour operátor v České republice, což zahrnuje nabídku zahraničních zájezdů, tedy pasivní cestovní ruch, domácí cestovní ruch, incoming, kromě toho máme oddělení exclusive travel pro náročné a business travel pro firemní klientelu.
Jaké události očekáváte v nadcházejícím roce?
Pokud jde o Čedok, chceme posilovat své dominantní postavení na trhu. S tím souvisí nejen naše široká nabídka zájezdů, ale i náš právě realizovaný 50% vstup do cestovní kanceláře Eso travel.
bob
Prakticky neexistuje zákazník, jehož představy bychom nedokázali splnit. To je profil cestovní kanceláře Čedok tak, jak ji popisuje marketingový manažer Tomáš Brejcha.


Roste zájem o zimu. Podle Tomáše Brejchy zákazníci mají větší zájem o koupání v moři v zimě.
Čedok
Marketingová komunikace
Rozhodujícím komunikačním nástrojem je tradičně katalog zájezdů. Aktuální pětice hlavních katalogů čítá dohromady přes 1000 stran a vychází v nákladu přes milion výtisků.
Čedok v rámci svých marketingových aktivit s oblibou využívá různých cenových pobídek ve formě bonusů a slev. Vedle standardních slev za včasný nákup, last minute apod. nabízí k prodeji také dárkové kupony v různé nominální hodnotě. Pro nadcházející letní sezonu firma představila nový produkt – garanci nejnižší ceny u vybraných zájezdů, přičemž již v minulosti Čedok použil jako hlavní argument garanci cen.
V rámci komunikace se zákazníky byly zprovozněny inovované internetové stránky (připravuje se rovněž část „hotel info“ přinášející fotodokumentaci každého hotelu) a v provozu je rovněž aktivní call centrum, tzv. Modrá linka. Pro věrné zákazníky je určen Klub cestovatelů (cca 20 tisíc klientů). S věrnostním systémem se pojí i řada cross-promotion se smluvními partnery. Directmailová komunikace informuje především o novinkách.
Nadlinková komunikace omezeného rozsahu pak zahrnuje především billboardové, rozhlasové a tiskové kampaně. V tisku se – na menších formátech – inzerují produktové informace, zatímco billboardové kampaně jsou imageové.
Jméno pomáhá budovat i tzv. co-brandová kreditní karta Visa Credit Gold Čedok. Čedok se angažuje i v charitativní činnosti, jeho sponzorské aktivity se pak orientují na sport.

Srovnání profilů klientů Čedoku a CK Fischer (v tis.)
Jak jste v posledních 12 měsících strávil(a) pobyt? (vybrané možnosti)
Čedoku v CK Fischer všichni turisté
lázně 17,6 6,2 155,4
letní pobyt na horách/pěší turistika v ČR 46,9 26,8 651,9
letní pobyt na horách/pěší turistika v zahraničí 14,4 18,3 209,4
pobyt u moře 269 303 1642,6
pobyt u vody (přehrady/řeka/rybníky) v ČR 61,9 23,5 851,5
pobyt v exotických zemích 12,4 32,9 89,8
poznávací zahraniční zájezd 40,9 46,7 238,5
spor. dov. (vodní tur./cyklotur./surfování) v zahraničí 7,3 10,3 103,4
sport. dov. (vodní tur./cyklotur./surfování) v ČR 5,4 18 165,6
zimní pobyt na horách v ČR 61,4 63,3 647,2
zimní pobyt na horách v zahraničí 44,9 71 351,7
Zdroj: MML, Median, 21. 1. 2002—15. 9. 2002

Zavřít reklamu

Helena Vondráčková obsadila první místo hitparády prodeje CD

Starší článek

Společnost Corpus Solutions, a. s., slaví 10. výročí působení na tuzemském trhu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Bernard

Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově

První Bernard Pub otevřel před deseti lety v Jeseniově ulici v Praze. Síť franšízových podniků se od té doby postupně rozšiřuje, aktuálně jich je otevřeno…
5. 8. 20224. 8. 2022
Marketing

Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

Poptávka značně narostla, Češi patří mezi krypto nadšence, říká šéf marketingu českého výrobce světoznámé hardwarové peněženky Trezor Jan Kočenda.
5. 8. 20225. 8. 2022
Marketing

ČEZ zpřístupňuje VR prohlídku Temelína celému světu

Jaderná elektrárna Temelín spustila už loni ve svém Infocentru prohlídku ve virtuální realitě ReakTour, která si rychle získala velkou popularitu. Nyní je…
5. 8. 20225. 8. 2022
Marketing

Vodafone představil prvního „oldfluencera“ Václava Ježka

Koncem roku 2021 Vodafone vyhlásil casting na prvního českého influencera ve věku nad 65 let, tedy „oldfluencera“. Nyní se jím stal 65letý Václav Ježek,…
4. 8. 20224. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Jan Hanuš míří z Mall Group šéfovat topenářskému startupu Woltair
Novou generální ředitelkou McDonald’s pro ČR a SR je Yuliya Badritdinova

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.