Dan Wieden,

27. 1. 2003 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

prezident a kreativní ředitel reklamní agentury Wieden & Kennedy, Portland

„Chtěli jsme s Davidem vytvořit místo, kde bude kreativita vždy prvořadá a kam budou lidé přicházet, aby dělali nejlepší práci své kariéry,“ zdůvodňuje Dan Wieden založení reklamní agentury Wieden & Kennedy. „Toho se držíme celou dobu, naše agentura je nezávislá, tvořivá a naším cílem je vytvářet silné a podnětné vztahy mezi zadavateli a jejich zákazníky. Začínali jsme pouze s jedním klientem, společností Nike, a postupem času jsme se stali jednou z nejuznávanějších agentur na světě.“
Dan Wieden vyniká svou kreativitou a hlavními znaky jeho práce jsou disciplína a píle. Je považován za spoluzakladatele tzv. „Portlandské školy“, jeho reklamy jsou neobvyklé a ojedinělé. Míchá reklamu a zábavu v novou uměleckou formu, tzv. branded content.
„Rád dělám věci, které jsou proti zaběhnutým zvykům, tzv. proti srsti, je zajímavé pozorovat, co se stane, když mixujete dohromady věci, které údajně mixovat nejdou,“ vysvětluje svou práci a dodává, „vše, co děláme, má nějaký smysl, jsme kreativní, protože naším cílem je úspěch našich klientů. Za svou práci dostáváme zaplaceno, a tak ze sebe musíme vydat maximum. Hledáme jakýsi průsečík mezi produktem, zákazníkem a zadavatelem, snažíme se porozumět kulturním trendům, naše reklamy z nich vycházejí,“ říká Wieden, „námi vytvořené značky jako Nike, ESPN a Miller High Life se staly součástí naší společnosti. A jakmile jsou brandy vnímány na této úrovni, jsou mnohem účinnější.“ Kampaně spoječnosti Nike patří k nejúspěšnějším pracím agentury. Slogan „Just do it“ je dnes neodmyslitelně spjat se značkou. Mnohá ocenění získaly i kampaně „Play“ a „Tag“.
Dan Wieden se narodil v roce 1945 v Oregonu. Ve 22 letech úspěšně ukončil studium žurnalistiky na Oregonské univerzitě. V roce 1982 založil spolu s Davidem Kennedym agenturu Wieden & Kennedy. Mezi jejich nejvýznamnější klienty patří Nike, Pepe jeans, Subaru, Honda, Microsoft, ESPN, Miller High Life a Coca-Cola. Získal mnoho mezinárodních ocenění.
Letos bude předsedat porotě Cannes Lion 2003. n kd



Redakce MAM

Další zajímavé čtení