Coca-Cola testuje nový obal
Coca-Cola zkouší ve Spojených státech nový tvar plechovky pro svou limonádu a doufá, že se stane hitem mezi teenagery.
Nová tenká plechovka připomínající Red Bull byla testována mezi mladými návštěvníky ve vybraných klubech a buticích po celém New Yorku. Útlý obal, který si nenápadně půjčuje prestiž energetických nápojů a vypadá moderněji než jeho krátký, tlustý, válečkovitý sourozenec, byl minulý měsíc viděn také během udělování amerických hudebních cen (American Music Awards).
Cílem jsou kluby
Jaké má s novým obalem Coca-Cola plány, odmítá zatím prozradit a omezuje se na prohlášení o tom, že „výrobek byl testován v New Yorku“. Podle lidí z marketingu stojí za novou iniciativou firmy představa, že mladí, reklamou otupělí konzumenti spíše sáhnou po 116 let starém výrobku, když ho „objeví“ v tmavých klubech, než kdyby byl propagován klasickými reklamními kanály.
Nápoj pro výrobu koktejlů?
Coca-Cola testovala kovové červené plechovky — které obsahovaly poznámku o „originálním receptu“ na obale, ale měly jen nepatrný odkaz na jméno značky — v módních newyorských barech a obchodech jako Mac Cosmetics nebo Diesel. Zatím není jasné, zda bude výrobce doporučovat „tenkou colu“ pro přímou konzumaci nebo podobně jako u Red Bullu jako nápoj dobrý ke smíchání s tvrdým alkoholem. Různé mixy alka s nealkem zkoušejí už delší dobu se střídavými úspěchy lihovarníci Diaego a Allied Domecq.
„Mladí konzumenti jsou přitahováni inovacemi jako včely medem, protože jsou znudění a zaplavení zbožím,“ říká jeden z marketingových expertů a vztahuje situaci k novému obalu tradičního nápoje: „Coca-Cola je tak uznávaná značka, že když se ukáže v nečekané situaci, je to většinou porušení běžných pravidel, což lidi vzrušuje.“
Moderní inovace
Součástí posunu k oživení „Big Red“ je také použití inovovaného balení tradičních láhví, jako je třeba tzv. ledničkové balení — karton obsahující 12 lahví, který se pohodlně vejde do lednice. Cola rovněž experimentovala s etiketami, jež si mohou zákazníci sami upravit, a s láhvemi vyrobenými z hliníku, které distribuovala v Japonsku.
„To, co poznaly společnosti vyrábějící nealkoholické nápoje, je, že musí vytvářet novinky a vzrušení, aby rostly… Nové značky je jedna možná cesta, nové balení je druhá,“ myslí si John Sicher, vydavatel magazínu Beverage Digest Editor.
Více ceněna
Pokud by se test přesunul z klubů k maloobchodníkům, pravděpodobně by se štíhlé coly prodávaly za více než běžná plechovka limonády, ale za méně než nejdražší energetické nápoje. „Když chcete, aby se váš výrobek identifikoval s lidmi, které zajímají poslední trendy, musíte jim ho prodávat v moderním balení,“ říká Candace Corlett, ředitel agentury WSL Strategic Retail, jež sleduje prodejní trendy. „Jistě se také snáze zvýší cena, když je obal vtipný. Lidé rádi zkoušejí jinak vypadající věci, i když chutnají stejně.“ n jj
Zpracováno podle časopisu Ad Age.
Stará tlustá plechovka. Nová, jež se nyní testuje, má být štíhlejší a víc „trendy“.
Podobné zprávy


Mohou značky růst i v dobách inflace?


Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově


Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

