Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

Coca-Cola testuje nový obal

Redakce MAM13. 1. 20032. 7. 2019

Coca-Cola zkouší ve Spojených státech nový tvar plechovky pro svou limonádu a doufá, že se stane hitem mezi teenagery.
Nová tenká plechovka připomínající Red Bull byla testována mezi mladými návštěvníky ve vybraných klubech a buticích po celém New Yorku. Útlý obal, který si nenápadně půjčuje prestiž energetických nápojů a vypadá moderněji než jeho krátký, tlustý, válečkovitý sourozenec, byl minulý měsíc viděn také během udělování amerických hudebních cen (American Music Awards).
Cílem jsou kluby
Jaké má s novým obalem Coca-Cola plány, odmítá zatím prozradit a omezuje se na prohlášení o tom, že „výrobek byl testován v New Yorku“. Podle lidí z marketingu stojí za novou iniciativou firmy představa, že mladí, reklamou otupělí konzumenti spíše sáhnou po 116 let starém výrobku, když ho „objeví“ v tmavých klubech, než kdyby byl propagován klasickými reklamními kanály.
Nápoj pro výrobu koktejlů?
Coca-Cola testovala kovové červené plechovky — které obsahovaly poznámku o „originálním receptu“ na obale, ale měly jen nepatrný odkaz na jméno značky — v módních newyorských barech a  obchodech jako Mac Cosmetics nebo Diesel. Zatím není jasné, zda bude výrobce doporučovat „tenkou colu“ pro přímou konzumaci nebo podobně jako u Red Bullu jako nápoj dobrý ke smíchání s tvrdým alkoholem. Různé mixy alka s nealkem zkoušejí už delší dobu se střídavými úspěchy lihovarníci Diaego a Allied Domecq.
„Mladí konzumenti jsou přitahováni inovacemi jako včely medem, protože jsou znudění a zaplavení zbožím,“ říká jeden z marketingových expertů a vztahuje situaci k novému obalu tradičního nápoje: „Coca-Cola je tak uznávaná značka, že když se ukáže v nečekané situaci, je to většinou porušení běžných pravidel, což lidi vzrušuje.“
Moderní inovace
Součástí posunu k oživení „Big Red“ je také použití inovovaného balení tradičních láhví, jako je třeba tzv. ledničkové balení — karton obsahující 12 lahví, který se pohodlně vejde do lednice. Cola rovněž experimentovala s etiketami, jež si mohou zákazníci sami upravit, a s láhvemi vyrobenými z hliníku, které distribuovala v Japonsku.
„To, co poznaly společnosti vyrábějící nealkoholické nápoje, je, že musí vytvářet novinky a vzrušení, aby rostly… Nové značky je jedna možná cesta, nové balení je druhá,“ myslí si John Sicher, vydavatel magazínu Beverage Digest Editor.
Více ceněna
Pokud by se test přesunul z klubů k maloobchodníkům, pravděpodobně by se štíhlé coly prodávaly za více než běžná plechovka limonády, ale za méně než nejdražší energetické nápoje. „Když chcete, aby se váš výrobek identifikoval s lidmi, které zajímají poslední trendy, musíte jim ho prodávat v moderním balení,“ říká Candace Corlett, ředitel agentury WSL Strategic Retail, jež sleduje prodejní trendy. „Jistě se také snáze zvýší cena, když je obal vtipný. Lidé rádi zkoušejí jinak vypadající věci, i když chutnají stejně.“ n jj
Zpracováno podle časopisu Ad Age.
Stará tlustá plechovka. Nová, jež se nyní testuje, má být štíhlejší a víc „trendy“.

Zavřít reklamu

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 19. prosince 2002

Starší článek

ČT prodloužila ČRa smlouvy o distribuci signálu do července

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unsplash.com

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Koncept Bernard Pubu slaví deset let, pivovar otevře nové bary v Litvínově a Vyškově

První Bernard Pub otevřel před deseti lety v Jeseniově ulici v Praze. Síť franšízových podniků se od té doby postupně rozšiřuje, aktuálně jich je otevřeno…
5. 8. 20224. 8. 2022
Marketing

Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

Poptávka značně narostla, Češi patří mezi krypto nadšence, říká šéf marketingu českého výrobce světoznámé hardwarové peněženky Trezor Jan Kočenda.
5. 8. 20225. 8. 2022
Marketing

ČEZ zpřístupňuje VR prohlídku Temelína celému světu

Jaderná elektrárna Temelín spustila už loni ve svém Infocentru prohlídku ve virtuální realitě ReakTour, která si rychle získala velkou popularitu. Nyní je…
5. 8. 20225. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.