Na vysoce konkurenčním trhu spotřební elektroniky se pokouší prosadit japonská značka Akai.
Vstup Akai na domácí trh provází zaváděcí reklamní kampaň, jež vznikla neobvykle bez zásahu agentury v reklamním oddělení zlínské společnosti HP Tronic. Ta je provozovatelem jedné z největších tuzemských sítí elektroprodejen v České republice Proton a japonského výrobce na českém trhu exkluzivně zastupuje.
Láká poměr cena/výkon
Série inzerátů se aktuálně objevuje v odborných časopisech zabývajících se elektronikou a společenských magazínech. „Kampaň je vlastní, inspirovali jsme se občas nápady našich italských kolegů. Vše je založeno na hlavním sloganu, který Akai provází – Architektura japonské výjimečnosti. Výrobky Akai jsou totiž odlišné od konkurence zejména nápaditým a účelným designem. Velký důraz je kladen na tiskovou inzerci, průběžné informování o nových modelech nejen v odborných časopisech a také na vlastní PR aktivity,“ vysvětlil M&M cíle komunikační strategie Akai na domácím trhu Bohuslav Komín zodpovědný za public relations.
Z tržnic mezi elitu
Značka Akai se poprvé na českém trhu objevila počátkem 90. let, kdy bylo možné v malých obchodech a na tržištích koupit především magnetofonové kazety a omezený sortiment elektroniky. Nyní se tedy pokouší vrátit zpět, ovšem prezentována jako exkluzivní brand, který oproti konkurenci nabízí relativně levně neotřelý design. Podle monitoringu společnosti ACNielsen inzerovala značka Akai v loňském roce pouze v časopisech, ve kterých její dovozce utratil 724 tis. korun. n jj
Kreativita in-house. Reklama na značku Akai vzniká interně v reklamním oddělení společnosti HP Tronic, jež firmu exklusivně zastupuje.