Zpravodajství České tiskové kanceláře bude poprvé řídit žena. Šéfredaktorkou agentury bude od února Radka Matesová Marková, která byla dosud na pozici šéfeditorky. „Denně prokazuje dobrý novinářský čich, dokonale rozumí agenturní produkci a umí motivovat lidi kolem sebe,“ ocenil její schopnosti generální ředitel ČTK Jiří Majstr.

Matesová Marková pracuje v agentuře dvacet let, začínala v domácí redakci. Byla také zpravodajkou v Paříži, za své zahraniční zpravodajství získala v roce 2003 Novinářskou křepelku. Poté redakci zahraničářů řídila, od roku 2007 se věnuje multimedializaci zpravodajství. V roce 2009 se stala šéfeditorkou.

Zástupcem šéfredaktorky se stane Jan Vavrušák, další z dosavadních šéfeditorů. Obě pozice zastane souběžně. „Pomáhal na svět mnoha novým a úspěšným zpravodajským službám, má obrovské pracovní nasazení, ale v první řadě dokáže v každodenním provozu skloubit potřeby klientů, možnosti agentury a veškeré novinky v naší branži,“ řekl Majstr.

Jan Vavrušák

Vavrušák začínal v ČTK jako regionální zpravodaj ze severní Moravy. Pak měl jako hradní zpravodaj na starosti dění kolem prezidentů Václava Havla a Václava Klause. V letech 2004 až 2007 působil jako zahraniční zpravodaj v Polsku a  v pobaltských státech. Po návratu do Prahy koordinoval multimediální obsah a vedl centrální redakci. Post šéfeditora zastává od roku 2010.

reklama
reklama

Po několika letech se do ČTK vrací Zdeněk Fučík, který nastoupí jako šéfeditor. Přichází z redakce internetového serveru Info.cz, kde byl zástupcem šéfredaktora. Majstr na něm oceňuje znalost agentury a zkušenosti mediálního manažera.

Zdeněk Fučík

Fučík do ČTK nastoupil v roce 2003, jeho agendu tvořila ekonomika a regionální dění. Mezi lety 2009 až 2013 pokrýval události ve Spojených státech, pak vedl zahraniční redakci. V roce 2014 se začal hlásit z obrazovky veřejnoprávní České televize, absolvoval také stáž v CNN. Televizní svět vyměnil na jaře 2016 za týdeník Euro a pak za server Info.cz.

„Sestavit nové vedení redakce byl jeden ze závazků z mého výběrového řízení,“ připomněl ředitel agentury. „Stanovil jsem si jako zásadní kritéria, že musí jít o zkušené novináře, že musejí mít moji plnou důvěru, a že musejí rovněž mít důvěru lidí, které budou řídit,“ doplnil.

reklama