Z mateřské zpět „na place“

5. 1. 2004 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG


Vaše současná práce je náročná na čas. Jak souběžně s rodinou zvládáte práci producentky?
V Siréně mi všichni vyšli maximálně vstříc a mám na reklamní branži vlastně luxusní pracovní dobu a zároveň mohu pracovat i z domova. Nebýt toho, asi bych se k práci vrátit nemohla. Nedovedu si totiž představit, že bych syna Sama viděla jen vstávat a usínat…Pokud jde o práci samotnou, nevidím žádný rozdíl, stále se v produkci cítím jako ryba ve vodě. Možná jsem mnohdy dokonce v práci a rozhodování rychlejší, nechci ztrácet zbytečně ani minutu.
Změnilo se něco v produkci během vaší roční nepřítomnosti?
Neřekla bych, že se změnilo něco zásadního. Určitě jsou technické novinky, nepovažuji je ale za zásadní. Ceny se změnily, mám pocit, že roste cena práce u nás, technika se díky větší konkurenci zlevňuje a markantně klesly ceny, které se odvíjely od kurzu amerického dolaru.
Pokud jde o srovnání se zahraničím, mám zatím dva zajímavé postřehy, které mě potěšily a trochu odlehčily od pocitu nedokonalé matky.
Ve Francii se matky často do práce vracejí tak po třech, čtyřech měsících. Naše obvyklá tříletá mateřská dovolená je pro ně zcela nereálná a nepochopitelná. Svým francouzským kolegyním jsem na natáčení připadala jako šťastná matka-hrdinka, která mohla být rok doma.
V Kodani je zase reklamní agentura, která velmi ráda zaměstnává ženy s malými dětmi. Tvrdí, že jsou výkonnější a efektivněji plánují čas.
Jak vnímáte produkci v České republice? Liší se nějak výrazně od zahraničí?
Pokud jde o Evropu, tak si myslím, že v řemesle a profesionalitě sneseme srovnání snad s každou zemí a mnohé předčíme. Cenově jsme stále zajímavější než jakákoliv země západní Evropy, ale šlapou nám na paty a předbíhají nás některé země bývalého východního bloku, třeba Rumunsko. Tam jsou ale zase na štíru s profesí a infrastrukturou… Porovnat kvalitu a nápaditost reklam v jednotlivých zemích je ošemetné a hlavně vždycky subjektivní. Čechy ale bodují na mezinárodních soutěžích a festivalech, takže určitě v konkurenci obstojíme. Pro mě jsou velmi inspirativní produkce ve Skandinávii. Zejména v kreativitě, v přístupu k zakázkám a ve způsobu práce. Zároveň jsou to srovnatelné trhy, takže některé zkušenosti jsou přenositelné.
Co chystáte nového ve vaší produkční společnosti?
Máme novou „sestru“ v Moskvě, jmenuje se Fetish & Buzz. Moskevskou pobočku vede producentka Blanche Neumann. V lednu představíme dva nové režiséry, které budeme zastupovat.
Jaké jsou novinky v produkci?
Novinka mě žádná nenapadá. Pořád se asi všichni snažíme o totéž – realizovat projekty, které budou nápadité, kvalitní, potěší klienta a vejdou se do rozpočtu. A takových projektů chceme mít co nejvíce.


34_hejdukova.jpg ()
Výkonná ŽENA. Kromě producentské práce se Kristina Hejduková stará o některé organizační a personální záležitosti firmy.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.