Vaše současná práce je náročná na čas. Jak souběžně s rodinou zvládáte práci producentky?
V Siréně mi všichni vyšli maximálně vstříc a mám na reklamní branži vlastně luxusní pracovní dobu a zároveň mohu pracovat i z domova. Nebýt toho, asi bych se k práci vrátit nemohla. Nedovedu si totiž představit, že bych syna Sama viděla jen vstávat a usínat…Pokud jde o práci samotnou, nevidím žádný rozdíl, stále se v produkci cítím jako ryba ve vodě. Možná jsem mnohdy dokonce v práci a rozhodování rychlejší, nechci ztrácet zbytečně ani minutu.
Změnilo se něco v produkci během vaší roční nepřítomnosti?
Neřekla bych, že se změnilo něco zásadního. Určitě jsou technické novinky, nepovažuji je ale za zásadní. Ceny se změnily, mám pocit, že roste cena práce u nás, technika se díky větší konkurenci zlevňuje a markantně klesly ceny, které se odvíjely od kurzu amerického dolaru.
Pokud jde o srovnání se zahraničím, mám zatím dva zajímavé postřehy, které mě potěšily a trochu odlehčily od pocitu nedokonalé matky.
Ve Francii se matky často do práce vracejí tak po třech, čtyřech měsících. Naše obvyklá tříletá mateřská dovolená je pro ně zcela nereálná a nepochopitelná. Svým francouzským kolegyním jsem na natáčení připadala jako šťastná matka-hrdinka, která mohla být rok doma.
V Kodani je zase reklamní agentura, která velmi ráda zaměstnává ženy s malými dětmi. Tvrdí, že jsou výkonnější a efektivněji plánují čas.
Jak vnímáte produkci v České republice? Liší se nějak výrazně od zahraničí?
Pokud jde o Evropu, tak si myslím, že v řemesle a profesionalitě sneseme srovnání snad s každou zemí a mnohé předčíme. Cenově jsme stále zajímavější než jakákoliv země západní Evropy, ale šlapou nám na paty a předbíhají nás některé země bývalého východního bloku, třeba Rumunsko. Tam jsou ale zase na štíru s profesí a infrastrukturou… Porovnat kvalitu a nápaditost reklam v jednotlivých zemích je ošemetné a hlavně vždycky subjektivní. Čechy ale bodují na mezinárodních soutěžích a festivalech, takže určitě v konkurenci obstojíme. Pro mě jsou velmi inspirativní produkce ve Skandinávii. Zejména v kreativitě, v přístupu k zakázkám a ve způsobu práce. Zároveň jsou to srovnatelné trhy, takže některé zkušenosti jsou přenositelné.
Co chystáte nového ve vaší produkční společnosti?
Máme novou „sestru“ v Moskvě, jmenuje se Fetish & Buzz. Moskevskou pobočku vede producentka Blanche Neumann. V lednu představíme dva nové režiséry, které budeme zastupovat.
Jaké jsou novinky v produkci?
Novinka mě žádná nenapadá. Pořád se asi všichni snažíme o totéž – realizovat projekty, které budou nápadité, kvalitní, potěší klienta a vejdou se do rozpočtu. A takových projektů chceme mít co nejvíce.
Výkonná ŽENA. Kromě producentské práce se Kristina Hejduková stará o některé organizační a personální záležitosti firmy.