Děti i kadeřníci jsou emotivní zákazníci
Pamatujete si, s čím jste si jako malá hrála a co bylo vaší vysněnou hračkou?
Já jsem byla spíš takový ten kluk v sukních, takže jsem milovala kolo a vláčky, protože jsme doma v herně mívali obrovský model tratě a nádraží a hor – to nám vyrobil táta s dědou. A co se týče Lega – tak jako pro
spoustu lidí v mém věku to tehdy bylo něco výjimečného a nedosažitelného, takže ten nádech něčeho úžasného ve mně zůstal doteď.
Co vás přivedlo od kosmetiky k hračkám? Jak vnímáte posun mezi takto rozdílnými produkty?
Možná se budete divit, ale segment ve své podstatě není zase tak rozdílný. Byla jsem marketingovou manažerkou kadeřnické divize Wella a ta má jako klienty především kadeřníky a kadeřnice, což jsou vlastně velmi emotivní lidé, ale to můžeme říct i o dětech. Marketingové principy zůstávají obecně platné, jediný posun, který teď více vnímám, je posun od BTL spíše k ATL – takže se dostávám do kontaktu se stále a stále novými věcmi.
Jak jsou vymezeny vaše kompetence?
Jsem zodpovědná za chod marketingu, a to jak za consumer marketing, tak trade marketing. Ten má na starosti nová kolegyně Andrea Kunešová – ale finální rozhodnutí včetně rozpočtu je na mně.
Lego ve svém segmentu patří k největším zadavatelům reklamy. Kam chcete v této oblasti směřovat své úsilí?
V Legu používáme klasické kanály, jako je především TV a časopisy hlavně pro děti, ale pro příští rok se chceme pustit i do dalších aktivit, a to buď s našimi partnery, nebo sami – třeba vydávání komiksu apod. Velmi si také slibujeme od spolupráce s Warner Bros při uvedení nového filmu “Bionicle: Maska světla” na trh.
Jak vnímáte reklamu, která je zaměřena na děti? Často je vůči této reklamě pro tzv. bezbrannou cílovou skupinu ve společnosti averze.
Věřím, a věříme tomu všichni v Legu, že dětem nenabízíme nic, co by nebylo ku jejich prospěchu. Naše hračky jsou určeny jak pro hraní a rozvíjení fantazie, tak pro získání dalších schopností pro život. Proto necítím žádnou averzi vůči těmto reklamám. Prodej hraček právě vrcholí.
Jaké budou podle vás letošní Vánoce z hlediska prodeje nejen Lega, ale i segmentu hraček jako celku?
Tak jako každý obchodník očekáváme sezonu silnou, doufáme v ni. Ale je nutno říct, že tak jak jsem to viděla i v jiných oblastech, český trh se nachází v jakési stagnaci a je velmi obtížné prodávat víc a víc. Přesto věříme, že se nám to podaří.
NÁDECH VÝJIMEČNOSTI. Tak kdysi stejně jako dnes pohlíží Lenka Stanková, marketingová manažerka Lega, na tuto stavebnici, která se stala synonymem pro celou škálu výrobků podobně jako Xerox pro kopírku.