Zatím se rozhlížím

25. 8. 2003 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Po letech strávených v čele výzkumné agentury Stem/Mark opustil Tomáš Raiter post generálního ředitele a na jeho místo nastoupil Jan Tuček, který do společnosti přešel z Českého statistického úřadu.


Co vás z profesního hlediska nejvíce lákalo na agentuře Stem/Mark?
Statistika a průzkum trhu nejsou tak vzdálené oblasti, jak by se na první pohled zdálo. Je to o číslech, sběru informací, analýzách… Navíc je tady nový rozměr – dokázat ta čísla a ty analýzy prodat. A to je pro mne výzva. A navíc – což sice není profesní hledisko – Stem/Mark není státní správa.
Práce ČSÚ a komerční výzkumné agentury je do značné míry odlišná. S čím přicházíte do Stem/Marku? Máte již teď konkrétní představu, čím chcete přispět k jejímu rozvoji?
Na konkrétní představu je asi ještě brzy. V současné době se snažím do práce Stem/Mark vniknout, dobře poznat lidi, kteří zde pracují, a najít styčné body pro naši společnou budoucnost. Zatím přináším své znalosti týkající se zdrojů a kvality dat, kontakty z trochu jiné oblasti a možná i trochu jiný pohled na věc, který by mohl práci firmy oživit. Stem/Mark prošel v letošním roce mnoha změnami, jejichž ústřední myšlenkou bylo, více se přiblížit klientům – vytvořila se nová corporate identity, změnilo se logo, vnitřní organizace, vzhled výstupů… A příchod nového člověka do vedení je určitým završením těchto změn.
Absolvoval jste několik stáží v zahraničí. Máte pocit, že pro vás byly nějakým specifickým přínosem, který budete moci zhodnotit při své práci a v podmínkách České republiky?
Téměř každá zkušenost ze zahraničí je vždy něčím přínosná. Například členství v mezinárodní pozorovatelské misi při sčítání lidu v Makedonii bylo nenahraditelnou školou práce ve velmi specifických a náročných podmínkách. Naopak má účast v Kanadě při praktickém kurzu týkajícím se výběrových šetření mi zase ukázala, jak může být například práce tazatele úžasná, když reprezentujete něco, čemu lidé důvěřují a čeho si váží. Je spousta věcí, které děláme lépe nebo stejně dobře jako v cizině, ale také je hodně toho, co se ještě musíme naučit.
Jak budou vymezeny kompetence mezi vámi, minulým ředitelem Raitrem a ostatními členy vedení? Dojde zde k nějaké změně v kompetencích?
K drobným změnám asi v průběhu času dojde. Tomáš Raiter byl jmenován obchodním ředitelem s hlavním úkolem, kterým je získávání nových zakázek pro Stem/Mark. Dostává tak prostor pro zúročení svých dlouholetých zkušeností ve prospěch této agentury. Kompetence jsou vymezeny zcela jasně – já zodpovídám za firmu, jejímž on je vedoucím zaměstnancem s jasně definovanou náplní – stejně jako ostatní vedoucí pracovníci.
V současné době se hodně přetřásá budoucnost profesního sdružení SIMAR. Kdo bude reprezentovat Stem/Mark na pravidelných valných hromadách SIMAR a jaký je váš názor na budoucnost této profesní organizace?
Reprezentovat Stem/Mark v SIMAR budu já. Názor na jeho budoucnost po mně teď nechtějte, nejsem zatím dostatečně v obraze, abych se k tomu mohl vyjádřit. Do příštího setkání si ale jistě nějaký názor udělám.


Bohuslav Bohuněk


27_Tucek_Jan2.jpg ()
Máme jasno. „Kompetence jsou vymezeny zcela jasně – já zodpovídám za firmu a Tomáš Raiter je vedoucím zaměstnancem s jasně definovanou náplní,“ říká o předchozím řediteli Stem/Mark Jan Tuček.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.