Z České Lípy do Prahy

2. 6. 2003 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Od 1. června má Regie Radio Music nového šéfa hudby. Je jím Karel Lehner, který přichází z místa programového a hudebního ředitele Radia Crystal.
n Tomáš Trampota
Přechod z regionálního Crystalu do celoplošné Frekvence 1 a Evropy 2 je celkem výraznou změnou. Co od ní osobně očekáváte?
Nové prostředí, nový styl práce, spoustu nových zkušeností, posun v profesním životě.
Máte již představu, co byste chtěl v součané hudební dramaturgii F1 a E2 změnit?
Evropa 2 je nejoblíbenější rádio mezi mladými posluchači. Frekvence 1 od loňského podzimu znatelně zdynamizovala muziku a zařazuje do vysílání, ke spokojenosti posluchačů, jenom hity. Změny jsou samozřejmě otázkou strategie rádií. Já v danou chvíli vidím spíš prostor na cizelování.
Jak došlo k vašemu rozhodnutí přejít do F1 a E2?
Pracovat pro Frekvenci 1 a Evropu 2 je výzva. Ve chvíli, kdy se objevilo výběrové řízení, bylo mé rozhodování snadné. Byla to otázka zajímavé nabídky, kterou jsem využil.
Jaké nové požadavky na vás bude nová pozice klást?
Půjde o velmi odlišný způsob práce, než na jaký jsem byl doposud zvyklý. Zpočátku si na něj budu muset zvyknout a naučit se mu.
Je něco, s čím se budete na Crystalu opravdu těžko loučit?
Asi se 100% rozhodovací pravomocí v otázkách programu a hudby. Ale ani to mi nečiní výraznější problém.
Jak jste se dostal k práci v rádiu a jaká byla vaše dosavadní profesní dráha?
Rádio mě fascinovalo již od dětství. Od toho byl jen krůček k oslovení rádií s žádostí o pozici moderátora. Po několika stanicích, kde jsem moderoval (napříkad Radio City), jsem dva roky pracoval v českolipském Radiu Crystal.
Nechybí vám moderátorská práce? A co vám přinesl přechod k řízení programu a hudby?
Asi každému, kdo jednou přičuchl k mikrofonu, se dříve nebo později po něm začne stýskat. Mě tento stesk naštěstí ještě nepotkal, možná díky tomu, že mě má současná práce naplňuje a především zaměstnává natolik, že nad dalšími aktivitami nepřemýšlím. Přechod k řízení programu a hudby pro mě znamenal především získání mnoha nových zkušeností a především jistou seberealizaci.
Jak dlouho jste moderoval na City a pro jaké další stanice jste moderoval?
V rádiích se pohybuji řadu let, takže jsem za tu dobu prošel několika stanicemi, některé z nich již neexistují. V Radiu City jsem moderoval zhruba dva roky.
Jak se vyrovnáte s tím, že F1 i E2 má zacíleno na jiné posluchače? Nebojíte se určité „schyzofrenie“?
Ve své dosavadní praxi jsem pracoval v rádiích nejrůznějšího formátu a zacílení na nejrůznější skupiny obyvatelstva. „Schyzofrenie“ se nebojím. n
Do centra dění. Karel Lehner vnímá přechod k Frekvenci 1 a Evropě 2 jako velkou výzvu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.