Maláčová pro AAA

30. 6. 2003 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tři roky pracovala Michaela Karpfová Maláčová jako tisková mluvčí ODS. Nyní bývalá Miss ČSFR ’91 odešla a založila si svou PR agenturu.
n Radana Čechová
Proč jste z komunikace ODS odešla?
Když jsem v roce 2000 začínala ve funkci tiskové mluvčí ODS, říkala jsem, že přicházím pomoci ODS s časovým výhledem tak na dva roky – do parlamentních voleb 2002. Byla jsem téměř přesvědčena, že ODS v těchto volbách uspěje a já budu moci jít dál. Bohužel se tak nestalo. Jelikož nemám ve zvyku utíkat od problémů, ale řešit je, zůstala jsem a podílela se aktivně na podzimní kampani „Nabízíme Vám pravici“.
Další „příhodný moment“ k odchodu, jestli se to tak dá nazvat, nastal poté, co se Václav Klaus stal prezidentem a ODS s novým vedením je na historicky nejvyšších preferencích. Svému nástupci jsem přenechala čistý stůl. Pro mě jako PR manažerku to byla ohromná zkušenost a jsem za ni vděčná. Funkci tiskové mluvčí jsem vykonávala ve svém životě jakoby náhodou a navíc k pozici PR manažerky – v Motokovu jsem byla ředitelkou oddělení a v ODS vedoucí tiskové sekce. Pro mě to nebyl odchod, ale nový začátek další životní zkušenosti. Firmu jsem založila poprvé v životě a po mnoha letech praxe v různých funkcích. Dalším důvodem, proč jsem odešla z této prestižní pozice, bylo mé rozhodnutí nevstoupit do  politiky aktivně, to znamená nekandidovat.
Proč vás láká být externí konzultantkou?
Pracovat externě je cestou, jak pracovat pro více subjektů a pro více oblastí – komerční, politickou, uměleckou, společenskou, a vzájemně je propojovat a vhodně doplňovat. Všechny jsem už měla možnost vyzkoušet. Pokud jste zaměstnancem jedné firmy nebo dokonce politické strany, máte svázané ruce. Poznala jsem to velmi silně na vlastní kůži. Automaticky vás okolí bere víc jako politika „v modrém dresu“ než jako profesionála.
Pro jaké klienty budete pracovat?
Na to se mě ptáte moc brzy. Společnost GoodComm existuje necelé dva měsíce. Skočila jsem do toho rovnýma nohama. Již dnes spolupracuji například se společností Automobile Group a jejími spřízněnými firmami, jednou zahraniční finanční skupinou a dalšími agenturami. Pochopíte jistě, že zatím nemohu zveřejnit jména osobností, se kterými jsem se dohodla na spolupráci. Několik dlouhodobých projektů je již v přípravě. Já sama nerada hovořím o projektech či plánech dopředu. Zeptejte se mě, prosím, až už budu mít něco za sebou.
Jaké lidi si vybíráte do týmu?
Tým je velmi důležitá věc. Spolupracuji s lidmi, se kterými jsem už v životě pracovala a mám s nimi dobrou zkušenost. Těch už je za ta léta opravdu hodně. Nechci zaměstnávat mnoho lidí, ale podle povahy projektu povolat ty pravé. Nepředstírám, že jsem zavedená fullservisová agentura. Naopak, stavím na důvěře a osobní zainteresovanosti na každém projektu. n
Svázanost. „Pokud pracujete pro politickou stranu, okolí vás bere víc jako politika ,v modrém dresu‘ než jako profesionála,“ říká Michaela Maláčová, majitelka GoodComm.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.