Maximální zážitek z obalu

19. 5. 2003 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Do agentury Cocoon, která se zabývá designem obalů, nastoupila na apríla nová design directorka Sophie Neilan. Přichází sice z Velké Británie, ale řadu zkušeností z oboru si přivezla rovněž z Asie.
Zuzana Janovská
Co vás vedlo k rozhodnutí přestěhovat se do ČR a začít pracovat pro Cocoon?
Místo v Cocoonu mi nabídl jeden agent. Tou dobou jsem pracovala jako nezávislá konzultantka v Londýně a byla jsem velmi spokojená s tím, co dělám. Nicméně jsem o nabídce přemýšlela a řekla jsem si, že by možná byla chyba takovou nabídku ignorovat. Zvláště po setkání se zakladatelkou Cocoonu Christien van Yzendoorn jsem chtěla vědět víc. V únoru mě čekala návštěva Prahy a pak už bylo rozhodnuto.
Jaké jsou vaše konkrétní profesní zkušenosti?
Získala jsem BA z grafického designu na Camberwell College of Art v Londýně v roce 1991. Krátce poté přišla jako na zavolanou nabídka z Hongkongu. Pracovala jsem tam ve vydavatelství (The South China Morning Post) a následně si založila i vlastní firmu. Z původně velmi všeobecně orientované designové firmy se postupem času stal specialista na obaly. Po čtyřech letech v Asii ale nastal čas na návrat do Evropy. Vždycky jsem si přála žít ve Francii a naučit se pořádně francouzsky, přestěhovala jsem se proto do Paříže a našla si práci jako freelance designérka. Přitom jsem dokončila jazykový kurs na Sorboně. V roce 1996 se mi však nabídla možnost vrátit se do Británie a pracovat opět v designérské firmě Out of the Blue Studios. Odtud jsem přestoupila do Coleman Planet, nyní část Futurebrand.
Mohla byste uvést příklady klientů,
pro které jste pracovala?
Pracovala jsem pro klienty Nestlé (Ashbourne Water/Crosse & Blackwell/Maggi/Nescafé), Reckitt & Coleman (Harpic), GlaxoSmithKline (Lemsip). V posledních třech letech jsem se jako nezávislá konzultantka věnovala například: Allied Domecq; GlaxoSmithKline; Mitsubishi Electric; Nestlé; Reckitt & Coleman; Sainsbury’s; Simple; Unilever.
Ve které zemi je podle vás obalový design na nejvyšší úrovni?
Musím přiznat, že ve Velké Británii. Obalový design se tam vyvíjí jako zvláštní disciplína odděleně od reklamy a dalších forem designu od začátku 80. let. Měl tedy čas v klidu dospět a vyzrát.
Jaká je podle vás pozice českého brand a packaging designu?
ČR má podle mého názoru skvělou pozici, která ji předurčuje k tomu, aby byla vedoucí zemí regionu střední Evropy. Vzhledem k vašemu blížícímu se vstupu do EU se pak na tento relativně neposkvrněný trh obracejí zraky hlavních značek.
Co by se mělo zlepšit v českém obalovém designu?
Klienti by měli více rozlišovat mezi designérskou a reklamní agenturou a kontaktovat vždy ty odborníky, kteří splní jejich požadavky. V Cocoonu pracujeme na vývoji nástrojů, které udělají z obalového designu srozumitelný zážitek pro klienta, snažíme se vytvořit proces, který se nebude skládat jen ze suchých dat a čísel. Ve Velké Británii se workshopy a brainstorming s klientem stává běžnou praxí.
Sophie Neilan z Británie. Na obalový design se specializuje už devět let, dokonce si v Honkongu založila vlastní firmu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.