Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Lidé

Teorie není vždy k dispozici

Redakce MAM17. 3. 2003


Strategickou konzultantkou v reklamní agentuře WMC Prague se stala Marie Přibová. Strategickému řízení značek se věnuje řadu let jak na akademické úrovni, tak v poradenství.
V čem bude spočívat vaše práce?
Klienti WMC Prague velmi často potřebují konzultovat strategické zaměření svého brand managementu. Uvědomují si, že práce se značkami přináší úspěchy, jen když je systematická, průběžná a konzistentní. Další oblastí, ve které mohu našim klientům pomoci, je brand audit nebo příprava jeho koncepce. Jde o komplexní informaci o zdraví značky a zjišťování efektivnosti brand managementu.
Co tedy můžete klientům nabídnout?
WMC rozšiřuje svoji nabídku služeb pro klienty o definování tzv. brand identity (pokud ji klient již dříve nedefinoval) jednotlivých značek, práci s portfoliem značek a přípravu positioningu. Souhrnně jde o aktivity, které umožní brand managementu zacílit úsilí na podstatná rozhodnutí. Protože WMC má svou vlastní výzkumnou divizi, může některé výzkumy potřebné pro brand audit provést.
Vyměnila jste akademickou obec za prostředí reklamní agentury. Proč?
Já jsem nevyměnila akademické prostředí za prostředí reklamní agentury, ale doplnila svoji pedagogickou činnost o konzultační činnost ve větším rozsahu, což je v mé specializaci (brand managementu) velmi podstatné. Konzultacemi v tomto oboru jsem se zabývala již dříve, a protože se stále jednoznačněji prokazovalo, že i mé kurzy brand managementu, které nabízí CMC Graduate School of Business (moje mateřské pracoviště), jsou velmi užitečné pro brand manažery, rozhodla jsem se udělat ještě o krok více směrem k praxi. Reklamní agentura je velmi dynamické prostředí, kde je možné pracovat s různými značkami, a to mě láká.
Zvládáte hájit zájmy spotřebitele oproti zájmům klienta, kterého v agentuře zastupují accounti, a také oproti reklamním ambicím kreativců?
Zatím jsem neměla pocit konfliktu nebo protichůdných zájmů, takže jsem si tuto otázku takto vyhraněně nepoložila. V celé své profesní kariéře spojené s marketingem a brand managementem jsem se řídila svými etickými standardy, které mi pomohly najít řešení, a věřím, že tento přístup se osvědčí i při spolupráci s WMC.
Liší se nějak praxe strategy planningu od teorie na českém trhu?
Asi všude na světě se teorie a praxe rozcházejí. Čím je úkol strategičtější, tím méně jednoznačná teorie je k dispozici, protože velmi často jde o unikátní know- -how. Český brand management se rychle rozvíjí, nicméně začíná s operativními a taktickými úkoly, takže strategické záležitosti, včetně strategického plánování, přicházejí na řadu později. Praxe v jednotlivých společnostech se ale hodně liší, takže nelze zobecňovat. Mohu však říci, že brand management je disciplínou, kde se dostupná teorie vstřebává velmi rychle, takže existující rozdíly mezi teorií a praxí by mohly zmizet rychle. Spíše vidím pomalý „přísun teorie“.
Na vzniku kterých významnějších strategiích značek jste se podílela?
Jsem vázána dohodami o mlčenlivosti, takže mohu jen uvést, že těžiště mého poradenství bylo ve farmaceutickém oboru (např. značky kontraceptiv) a v posledních dvou letech ve spotřebních produktech dámské a dětské hygieny. Protože všechny tyto produktové kategorie „sedí“ nízko na žebříčku spotřebitelských hodnot, byla práce na strategii značek dvojnásobnou výzvou. n gs
Marie Přibová. Své zkušenosti v řízení značek předávala na vysokých školách a jako ředitelka výzkumné divize ve Stem/Mark Praha. Nyní vstupuje do reklamy.

Zavřít reklamu

CME chce použít peníze od státu na zaplacení dluhu a na reinvestici v ČR

Starší článek

Shortlist soutěže o nejlepší českou reklamu Louskáček 2002

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Mind2Flo

Michal Baranec je v Mind2Flo šéfem pro zákaznickou zkušenost

Do agentury Baranec přišel z Dentsu. Klientům pomůže v akvizici nových zákazníků, personalizaci služeb i využití dat ke zlepšení vnímání brandů.
17. 8. 202217. 8. 2022
Lidé

Petra Jankovičová nastoupila do Madmonq

Zakladatelka Triad Prague pomůže po nástupu z pozice šéfky marketingu s expanzí českého start-upu, který vyrábí suplementy pro hráče videoher.
16. 8. 202216. 8. 2022
Lidé

Marek Hlavica bude ředitelem APRA

Dlouholetý ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA) bude od nového roku ředitelem Asociace public relations (APRA). Nahradí Pavlu Mudrochovou.
16. 8. 202216. 8. 2022
Lidé

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Commlab banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods
Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.