Potřebuji prostor pro kreativitu
Do společnosti Alphaduct přišla z Colgate-Palmolive. Její největší současnou pracovní náplní je relaunch značky Dermacol. Jaké jsou další plány Věry Komárové, marketingové ředitelky Alphaductu?
n Radana Čechová
Do Alphaductu jste přešla z Colgate- -Palmolive. Strávila jste tam jen tři měsíce. Práce vás nebavila?
Byla jsem tam na pozici product manažerky. Pozice z hlediska odpovědnosti v mezinárodní firmě určitě zajímavá, ale bohužel jen s omezenými možnostmi rozhodování a odpovědností. Colgate má velice dobrý tým, všechno dobře funguje a práce product manažerky spočívá hlavně v analyzování a reportování. Kreativita a vlastní přínos jsou značně omezeny.
Předtím jste strávila několik let ve Ferrero Česká. Obě firmy byly nadnárodními koncerny a nyní jste v ryze české společnosti. Není to krok zpět?
Naopak. Ve většině mezinárodních společností v ČR jste odkázána v marketingu na rozhodování zahraničního ústředí, na pouhou adaptaci cizích myšlenek a marketingový člověk dělá prakticky 50 % práce, protože se nemůže účastnit vývoje nových výrobků, úprav obalů, log a často ani vytváření komunikační strategie. Ve společnosti, kde kdykoli můžete zajít do výroby nebo do vývoje a rozhodnout, že by se mohlo něco změnit ve hmotách, v obalech, vymyslet nový výrobek, dát mu pak nový název a vypracovat kompletní projekt, jak ho uvést na svět, to je opravdový ráj pro marketéra.
Netoužila jste nikdy odejít pracovat do zahraničí?
Nikdy bych se takové nabídce nebránila a vzhledem k tomu, že jsem při studiích strávila pár let v zahraničí, tak mě tato myšlenka vždy lákala.
Jaké jsou vaše plány ve společnosti?
V tuto chvíli řeším hlavně „akutní“ záležitosti a věnuji se hodně i exekutivním a organizačním věcem, aby nám neutekla sezona a abychom ve všech projektech dodrželi termíny. Současně se snažím stabilizovat vztahy s našimi nejdůležitějšími partnery – jednotlivými komunikačními agenturami pro jednotlivé značky, a nastavit vhodné procesy a metody komunikace naší společnosti. Určitě jednou z nejdůležitějších záležitostí bude, že začneme tvrdě pracovat na zlepšení kvality distribuce.
A s jednotlivými značkami?
Jsem přesvědčena, že jak Korunní, tak Dermacol se mohou na našem trhu ještě více prosadit a že pro ně dokážeme získat nový prostor. Obě značky jsou ojedinělé v tom, že mají dlouholetou tradici. Minerálka Korunní svým složením patří k nejlepším na našem trhu a Dermacol má kvality drahých zahraničních značek a má mnoho výrobků, které u této konkurence nenajdeme. Určitě velkou prioritou je značka Korunní. Té věnuji teď nejvíce času, neboť věřím, že v ní skrýváme velký potenciál. Chystáme velké projekty a připravujeme dlouhodobou komunikační strategii. Dále Dermacol právě vychází s novou dekorativní kosmetikou a znovu uvádíme v nových přebalech všechny tradiční i zcela nové výrobky. Všechny výrobky Dermacolu budou mít nová loga a nové barvy, vše laděné do bílo-růžové a stříbrné, abychom rozšířili naši cílovou skupinu a přilákali mladší spotřebitelky. Dermacol má v ČR neustále velmi silné povědomí o značce, ale naše uživatelky bohužel stárnou, takže nová komunikace bude zaměřena hlavně na fakt, že Dermacol je kvalitní prověřená značka, která je moderní a drží krok s trhem. Ze širokého portfolia Dermacol se budeme věnovat nejvíce make-upu, dekorativní kosmetice a pleťovým krémům. n
Stabilita. „Snažím se stabilizovat vztahy s našimi partnery,“ říká Věra Komárová, marketingová ředitelka společnosti Alphaduct.
Podobné zprávy


Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News


DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek


BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

