Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Lidé

Na překvapení stále čekám

Redakce MAM31. 3. 2003

Do funkce výkonného ředitele vydavatelství Hachette Filipacchi 2000 nastoupil před nedávnem Jan Maxa. A toto nám o sobě prozradil…
n Martina Vojtěchovská
Můžete říci, jak jste se dostal do vydavatelského světa?
S vydavatelským světem jsem přicházel do kontaktu v průběhu celé své dosavadní profesní činnosti. Mohu například jmenovat vydávání českých překladů počítačové literatury a manuálů, účast na celoevropském projektu elektronické komunikace mezi vydavateli časopisů nebo na řízení internetového portálu pro malé a střední firmy. Když jsem po 15 letech v informatice pocítil potřebu změny, bylo tudíž přirozené zamířit právě do tohoto odvětví.
Co konkrétně máte v HF 2000 na starosti a jak jsou vaše kompetence vymezeny vůči kompetencím generálního ředitele?
Smyslem mé přítomnosti v HF 2000 je umožnit Martinu Shenarovi (gen. ředitel – pozn. red), aby se soustředil na tvůrčí a koncepční práci – jde zejména o „coaching“ redakčních týmů, osobní dohled na významné projekty vydavatelství a v neposlední řadě plánování a příprava kroků důležitých pro další rozvoj společnosti. Mojí zodpovědností je tudíž operativní řízení a každodenní chod HF 2000.
Ve funkci jste nějaký čas, můžete říci, co vás na nové práci překvapilo (mile i nemile)?
HF 2000 se zatím přes všechnu snahu nepodařilo mě nějak zásadně překvapit. Jsem zřejmě zocelen léty práce v informatice a v poradenství, kde také nikdy nebyla nouze o neočekávané situace a náhlé zvraty.
V čem se podle vás liší český tiskový trh od vyspělých západních tiskových trhů?
Toto je nejen oblíbená otázka českých novinářů, ale vůbec populární téma v naší zemi. Přesto je těch „našich“ specifik už dnes mnohem méně než společných znaků a neustále jich ubývá. Podstata je v tom – a to nejen na tiskovém trhu – že jsme méně sofistikovaní, například v metodách marketingu, propagace nebo distribuce, ale doháníme to větší pružností a přizpůsobivostí. Například naši lidé jsou ochotni zvládnout více specializací najednou, takže v oborech náročných spíše na duševní než fyzickou práci vystačíme s početně menšími týmy než firmy na Západě.
Co by se reálně dalo na našem trhu zlepšit?
Reálným zlepšením na vydavatelském trhu by byla například účast všech velkých vydavatelství v auditu prodejů ABC. Při vykazování prodejů jde o přesná, snadno ověřitelná čísla, takže zde je centralizace na místě. Naopak v průzkumech čtenosti, kde se pracuje se statistickými údaji, bych uvítal pokračující konkurenci aspoň dvou odlišných metodik. Všechny hromadné průzkumy jsou zatíženy systematickými a náhodnými chybami a občas z nich vycházejí čísla zjevně nesmyslná. Příkladem může být náš titul Premiere: Už několik období průzkum čtenosti MML tvrdí, že velká část těch, kdo si časopis podle ABC koupí, ho nikdy nečte. Pokud se ukáže, že spolupráce Media projektu a MML přerůstá až do integrace metodik, respektive jejich výsledků, věřím, že na to trh odpoví vznikem dalšího, na těchto dvou skutečně nezávislého průzkumu čtenosti.
Jak nejraději trávíte volný čas?
Na čerstvém vzduchu, ať už pěšky, na kole nebo na běžkách. Občas se mi zasteskne po mládí hudebníka a rád si zahraju s přáteli v jednom ze dvou poněkud bizarních hudebních těles na příležitostných vystoupeních. n
Každodenní starosti. Zodpovědností Jana Maxy ve vydavatelství HF 2000, je operativní řízení a každodenní chod vydavatelství.

Zavřít reklamu

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 12. týden 2003

Starší článek

MF bude opět jednat s CME o vyrovnání dluhu z arbitráže

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Active

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Lidé

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Technologicko-logistická společnost DoDo má na lokálním trhu nové vedení. Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný…
25. 5. 202225. 5. 2022
Lidé

BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Společnost BigBoard plánuje více propojit svět OOH a obchodování v online prostředí. V červenci spustí novou online divizi, kterou bude řídit nová posila z…
25. 5. 202225. 5. 2022
Lidé

Vedení MarkBBDO přebírají Zdeněk Mikeš s Martinem Marešem

Nový CEO Mikeš střídá Pavlínu Erbanovou, Mareš povede kreativní tým. Přicházejí z Leo Burnett a chtějí navázat na dřívější úspěchy agenturní značky a…
25. 5. 202225. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky
CMO Partners se stal Robert Chmelař

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.