Henkel musí sjednotit komunikaci
Více než dva roky se starala o externí a interní komunikaci ING ČR. Nyní Lidija Čipovič přešla do společnosti Henkel. Proč se tak rozhodla a co ji nově zřízená pozice manažerky komunikace nabízí?
Z finančního sektoru jste přešla k FMCG. Docela dramatická změna, nemyslíte?
Mým oborem je komunikace, nikoliv finance či farmacie. Nejde tedy o to, zda umíte nazpaměť nabídku finančních služeb ani zda jste zdatný chemik, pro práci v public relations je potřeba hlavně rozumět lidské komunikaci, médiím a mít chuť a nadšení pro tuto práci.
Proč jste z ING odešla a co vás lákalo na práci v Henkelu?
Práce v komunikaci ING Česká republika mi dala hodně zkušeností, jak s interní komunikací, tak později i s komunikací s novináři. Ve chvíli, kdy jsem ale cítila, že se můj profesní vývoj zastavil, jsem si uvědomila, že je čas přistoupit ke změně. A že to bude až tak zásadní změna oboru podnikání firmy, jsem samozřejmě netušila.
Před vámi se někdo již o komunikaci v Henkelu staral?
Komunikační aktivity pro Henkel ČR zajišťovali kolegové z několika oddělení za spolupráce s PR agenturou, nicméně systematická a řízená komunikace ve všech oblastech PR neexistovala. Zde vidím hlavní úkol pro svou práci.
V čem bude spočívat?
Budu se snažit vypracovat strategii, která integruje jednotlivé komunikační aktivity, ať se jedná o korporátní komunikaci, produktové PR pro divizi kosmetiky, pracích prostředků či lepidel nebo o interní komunikaci. Ráda bych v komunikační sféře naplnila vizi Henkel Group o přátelském a otevřeném přístupu a orientaci na zákazníka.
Čím se necháváte inspirovat?
Ráda čtu o úspěších v oboru. Ještě z dob studií mi zůstal zvyk dívat se na stránky PR asociací a sbírat „moudra“ z jejich webů. Kdo chce, ten najde na internetu moře případových studií, ze kterých se vždy lze poučit, případně se jimi může i inspirovat.
A z vlastní zkušenosti?
První velkou zkušeností byla práce na přípravě diplomové práce, kterou jsem realizovala pro společnost Setuza. Zde jsem vypracovala analýzu firemní komunikace a návrh na její zlepšení. Nejinspirativnější však byla práce v komunikaci ING Česká republika. Měla jsem možnost zúčastnit se řady projektů, i takových, které s komunikací zdánlivě neměly moc společného. Nicméně, můj názor jako „komunikátora“ byl brán v potaz, zejména v otázce, jak představit projekt cílovým skupinám. Proto jsem byla například u projektů budování intranetu, zavádění HR systému, definování vnitřních informačních toků apod. V externí oblasti pak šlo o otevření nového sídla skupiny, rebranding — změna značky a menší mediální projekty. Inspirace je podle mého názoru všude dost, je potřeba pozorně poslouchat! n rač
Pracovní zkušenosti
Lidija Čipovič
Manažerka komunikace společnosti Henkel
2000—2003 — commnication specialist, ING Česká republika (koordinace externí a interní komunikace v rámci finanční skupiny, spolupráce s PR agenturou, novináři, top managementem atd.); 1999—2000 — account executive, B. I. G. Public Relations (plánování, příprava a realizace PR aktivit pro klienty agentury, zaměření na externí komunikaci klientů atd.); 1999 — člen konferenčního týmu, EastWest Institute, Pražský hrad (příprava a realizace konference „10 let poté — na prahu nového tisíciletí“ u příležitosti oslavy 10 let od sametové revoluce).
Inspirace. „Kdo chce, ten najde na internetu moře případových studií,“ radí Lidija Čipovič, nová manažerka komunikace společnosti Henkel.
Podobné zprávy


Michal Baranec je v Mind2Flo šéfem pro zákaznickou zkušenost


Petra Jankovičová nastoupila do Madmonq


Marek Hlavica bude ředitelem APRA

