Budeme centrem hudebního dění
První českou hudební televizi, Stanici O, řídí Jiří Němeček. Není to první projekt, u jehož zrodu stojí. Před deseti lety zakládal soukromé gymnázium.
Jaká byla vaše profesní dráha, než jste se stal ředitelem Stanice O?
Můj původní obor byl značně odlišný. Ještě jako student pedagogické fakulty jsem na začátku 90. let založil soukromé gymnázium a zhruba deset let jej budoval do podoby největšího soukromého gymnázia v Praze.
Co vás lákalo na možnosti vytvořit první českou hudební televizi?
Protože dnes je škola etablovaným a prosperujícím projektem, lákalo mě zkusit něco nového a hlavně vytvářet něco, co u nás chybí.
Stanice O vysílá od října minulého roku. Co vám ten necelý půlrok osobně přinesl?
Potěšilo mě, že se původní idea nízkonákladové televize ukázala jako životaschopná, že jsou kolem Stanice O lidi, které to baví dělat skoro zadarmo, a že jsou tady taky další, které baví do tohoto projektu investovat. Na druhou stranu mě trochu zarazil poměrně vlažný zájem ostatních médií o nás.
Na konci února do Stanice O vstoupila společnost Northern Star, která odkoupila 50 % akcií. Proč jste k tomuto kroku sáhli?
Motivem byla potřeba kapitálového posílení společnosti v období rozvoje. A novému investorovi jde o to samé, co nám: vybudovat kvalitní hudební kanál nejen pro české diváky.
Co očekáváte, že vstup společnosti Northern Star přinese?
Nyní jednáme o tom, kolik prostředků bude investováno do technologie, kolik do programu a kolik na mediální kampaň. Chceme nejen zkvalitnit vysílání, udělat ho pro diváka zajímavější, interaktivnější, ale také chceme dosáhnout širšího povědomí o Stanici O.
Bylo kapitálové posílení společnosti motivováno i plánovaným spuštěním konkurenčního kanálu Music Box?
Ne. Samozřejmě sledujeme dění na zahraniční mediální scéně, ale nemyslím, že by to měl být jakýkoliv důvod ke znepokojení. Slovenský Music Box, který zahájil vysílání v loňském roce a nyní chce být šířen i v některých českých kabelovkách, je postaven na zcela jiném principu, než je koncepce naše – tj. vysílání živých kontaktních pořadů s mnoha hosty zejména z hudební branže. Slovenský kanál vysílá výhradně na principu automatického jukeboxu.
Jaké jsou vaše další profesní cíle? Čeho byste chtěl se Stanicí O dosáhnout?
Pomalu nastává období, kdy je potřeba transformovat počáteční nadšení našeho týmu do funkční struktury, která je řízena kvalitními profesionály z televizní branže. Z vnějšího pohledu by se Stanice O měla stát centrem hudebního dění u nás. Na strategii nyní intenzivně pracujeme.
Sledovanost vaší televize by měl zkoumat Media projekt. S jakými výsledky byste byl spokojen?
V současné době dokončujeme pokrytí kabelových zásuvek v ČR, připravujeme expanzi do okolních zemí (Slovensko, Polsko) a chceme dát vědět všem hudbychtivým divákům a posluchačům, že O je tady pro ně. Stanice O je stále ve vývinu, a proto vyřčení konkrétních čísel by mohlo být zavádějící.
Máte osobně nějaký konkrétní zdroj inspirace pro svou práci?
Ano, jsou to názory mých spolupracovníků a domácí hudební scéna. Nezastírám, že profesně je nutné sledovat i zahraniční hudební kanály.
Řízení televize je určitě vyčerpávající. Jak dobíjíte energii?
Fyzickou aktivitou, nejradši snowboardingem a windsurfingem, když je čas, také cestováním. Možná trochu překvapivě se dobíjím i poslechem dobré hudby. n tot
Uspokojení. „Potěšilo mě, že se idea nízkonákladové televize ukázala jako životaschopná,“ říká Jiří Němeček.
Podobné zprávy


Jan Hanuš míří z Mall Group šéfovat topenářskému startupu Woltair


Novou generální ředitelkou McDonald’s pro ČR a SR je Yuliya Badritdinova


Martin Králík novým CEO mediální divize Mind2Flo

