Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Lidé

Ruský trh mě přitahuje

Redakce MAM20. 1. 2003

Na jaře se stal Jan Vlček novým ředitelem mediální agentury MindShare. Po necelém roce opouští tuto funkci a míří do Moskvy, do vedení reklamní agentury Ark Thompson.
Co se od vás v Moskvě očekává?
V Moskvě budu mít na starosti chod celé agentury včetně zodpovědnosti za hospodaření. Pro úkoly, které mě čekají, bude nezbytně nutné poznat ruský trh a specifika, jimiž se řídí — tamní trh funguje v mnoha směrech dosti odlišně od českého. Velmi důležitá bude spolupráce s týmem lidí v agentuře a jejich motivace. Na starost budu mít zhruba 40 lidí. Moskevská pobočka Ark Thompson působí na ruském trhu od první poloviny 90. let, takže je to etablovaná firma. V žebříčku reklamních agentur se pohybuje mezi patnácti největšími.
Budete se tedy snažit vytáhnout agenturu výš?
Určitě. Jedna z oblastí, na kterou se soustředím, je vyvážit portfolio klientů, ve kterém zatím převažují nadnárodní a síťoví klienti. Důležité bude, jak se povede agentuře po kreativní stránce.

Jak moc bylo těžké se rozhodnout a nabídku přijmout?
Počáteční rozhodování nebylo snadné. Nakonec jsem rozhodnutí odložil až na dobu po svém návratu z Moskvy, kam jsem byl minulý podzim pozván, abych se nejdříve přímo na místě seznámil s prostředím a agenturou. Vzhledem k náročnosti ruského trhu hrála klíčovou roli v mém rozhodování výzva, již tento úkol představuje. Významná byla i chuť poznat fungování trhu tak diametrálně odlišného od českého.
Není vám trochu líto, že opouštíte MindShare v době, kdy loňský rok završil celkem sebevědomě?
Určitě to, co se v MindSharu v druhé polovině roku povedlo, je velký úspěch. Když jsem nastupoval, všichni jsme doufali, že se podaří firmu posunout dopředu, ale ten posun byl nakonec větší, než jsme očekávali. Je však potřeba zmínit, že úspěch není zdaleka jen mojí zásluhou, ale že to byla vždy týmová práce a můj příspěvek se rovnal příspěvku člena týmu. Zároveň musím říci, že nelituji svého odchodu, protože jsem již plně soustředěn na novou výzvu.
Nebylo to tedy spíše rozhodování mezi mediální a reklamní agenturou?
Je pravda, že jdu do oblasti, kterou znám lépe. V reklamě jsem začal v době, kdy mediální plánování a nákup ještě probíhaly v rámci reklamních agentur. Od doby, kdy se mediální agentury vyčlenily, jsem nebyl s mediálním plánováním v každodenním kontaktu. Člověk typu Zorana Jovanoviče, který začal původně jako mediaplanner a v mediálním prostředí se pohybuje zhruba osm let, bude pro budoucnost MindSharu určitě přínosem.
Jak vnímáte ruský reklamní trh?
Informace o ruském trhu mám spíše zprostředkované, po stránce mediální je to obdobný trh jako ten český — s dominancí jednoho subjektu zejména v televizní oblasti. Co se týče reklamního trhu, žebříček reklamních agentur se výrazně liší od českého. Pokud jde o inzerenty, trhu vévodí nadnárodní společnosti, pro které je pro svůj potenciál často trhem prioritním. Vnímám ho jako daleko polarizovanější. Na jedné straně je to marketingově vyspělá nadnárodní klientela a na druhé straně výrazně tradiční lokální inzerenti.
Plánujete se vrátit? Je práce v Moskvě časově omezená?
Rozhodně se chci vrátit. Své působení v Moskvě plánuji na dva až tři roky. n mav
Na východ. Jana Vlčka přitahuje do Moskvy zvědavost, jak funguje tamější trh, který je podle jeho slov velmi odlišný od českého.

Zavřít reklamu

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 3. týden 2003

Starší článek

Miliardář Haim Saban se chce ucházet o aktiva KirchMedia

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Multisport Benefit

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Po devíti letech ve vedení společnosti GSK přebírá Jourdren řízení veškerých obchodních aktivit Orkly v Česku, Maďarsku a na Slovensku.
9. 8. 20229. 8. 2022
Lidé

Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Kreativu pro marketingovou agenturu World of Online (WOO) od července vede Markéta Tomanová, která dříve působila v agenturách VCCP, C3 nebo Mark BBDO.
9. 8. 20229. 8. 2022
Lidé

Jan Hanuš míří z Mall Group šéfovat topenářskému startupu Woltair

Po roce a půl, kdy byl generálním ředitelem Mall Group a pomohl zlepšit ekonomické ukazatele před prodejem skupiny polskému Allegru odchází Jan Hanuš do…
5. 8. 20227. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novou generální ředitelkou McDonald’s pro ČR a SR je Yuliya Badritdinova
Martin Králík novým CEO mediální divize Mind2Flo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.