Ruský trh mě přitahuje
Na jaře se stal Jan Vlček novým ředitelem mediální agentury MindShare. Po necelém roce opouští tuto funkci a míří do Moskvy, do vedení reklamní agentury Ark Thompson.
Co se od vás v Moskvě očekává?
V Moskvě budu mít na starosti chod celé agentury včetně zodpovědnosti za hospodaření. Pro úkoly, které mě čekají, bude nezbytně nutné poznat ruský trh a specifika, jimiž se řídí — tamní trh funguje v mnoha směrech dosti odlišně od českého. Velmi důležitá bude spolupráce s týmem lidí v agentuře a jejich motivace. Na starost budu mít zhruba 40 lidí. Moskevská pobočka Ark Thompson působí na ruském trhu od první poloviny 90. let, takže je to etablovaná firma. V žebříčku reklamních agentur se pohybuje mezi patnácti největšími.
Budete se tedy snažit vytáhnout agenturu výš?
Určitě. Jedna z oblastí, na kterou se soustředím, je vyvážit portfolio klientů, ve kterém zatím převažují nadnárodní a síťoví klienti. Důležité bude, jak se povede agentuře po kreativní stránce.
Jak moc bylo těžké se rozhodnout a nabídku přijmout?
Počáteční rozhodování nebylo snadné. Nakonec jsem rozhodnutí odložil až na dobu po svém návratu z Moskvy, kam jsem byl minulý podzim pozván, abych se nejdříve přímo na místě seznámil s prostředím a agenturou. Vzhledem k náročnosti ruského trhu hrála klíčovou roli v mém rozhodování výzva, již tento úkol představuje. Významná byla i chuť poznat fungování trhu tak diametrálně odlišného od českého.
Není vám trochu líto, že opouštíte MindShare v době, kdy loňský rok završil celkem sebevědomě?
Určitě to, co se v MindSharu v druhé polovině roku povedlo, je velký úspěch. Když jsem nastupoval, všichni jsme doufali, že se podaří firmu posunout dopředu, ale ten posun byl nakonec větší, než jsme očekávali. Je však potřeba zmínit, že úspěch není zdaleka jen mojí zásluhou, ale že to byla vždy týmová práce a můj příspěvek se rovnal příspěvku člena týmu. Zároveň musím říci, že nelituji svého odchodu, protože jsem již plně soustředěn na novou výzvu.
Nebylo to tedy spíše rozhodování mezi mediální a reklamní agenturou?
Je pravda, že jdu do oblasti, kterou znám lépe. V reklamě jsem začal v době, kdy mediální plánování a nákup ještě probíhaly v rámci reklamních agentur. Od doby, kdy se mediální agentury vyčlenily, jsem nebyl s mediálním plánováním v každodenním kontaktu. Člověk typu Zorana Jovanoviče, který začal původně jako mediaplanner a v mediálním prostředí se pohybuje zhruba osm let, bude pro budoucnost MindSharu určitě přínosem.
Jak vnímáte ruský reklamní trh?
Informace o ruském trhu mám spíše zprostředkované, po stránce mediální je to obdobný trh jako ten český — s dominancí jednoho subjektu zejména v televizní oblasti. Co se týče reklamního trhu, žebříček reklamních agentur se výrazně liší od českého. Pokud jde o inzerenty, trhu vévodí nadnárodní společnosti, pro které je pro svůj potenciál často trhem prioritním. Vnímám ho jako daleko polarizovanější. Na jedné straně je to marketingově vyspělá nadnárodní klientela a na druhé straně výrazně tradiční lokální inzerenti.
Plánujete se vrátit? Je práce v Moskvě časově omezená?
Rozhodně se chci vrátit. Své působení v Moskvě plánuji na dva až tři roky. n mav
Na východ. Jana Vlčka přitahuje do Moskvy zvědavost, jak funguje tamější trh, který je podle jeho slov velmi odlišný od českého.
Podobné zprávy


Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech


Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods


Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

