Jak uspět u DaimlerChrysler?
Jak hledá nové zaměstnance a stávající si snaží udržet jeden z největších světových automobilových koncernů DaimlerChrysler, vysvětluje Günther Fleig, ředitel pro personální, zaměstnaneckou a pracovní politiku této společnosti.
Z pohledu personalistiky — které profese jsou pro vás nejperspektivnější?
Vzhledem k našemu zaměření jsou to technické profese spojené s kovem a elektrikou. Ale v jednotlivých zemích hledáme samozřejmě i lidi pro řízení provozu a marketing. Lidi, které baví být v kontaktu se zákazníky.
Na druhou stranu i vy hojně využíváte dodavatelské firmy.
Na outsourcing se ale nemůžete dívat jako na propouštění. To je pouze proces, při kterém přesunete část pracovních sil do jiné firmy. A osobně to nepovažuji ani za něco mimořádného, protože se to děje ve všech firmách, které pracují s tarifikací. Navíc outsourcing je možné dělat pouze u věcí spojených s jinak velmi nákladnými záležitostmi — třeba s logistikou či péčí o stroje.
Podle jakých kritérií se rozhodujete pro přijetí nových lidí do vašeho vzdělávacího programu?
V roce 2002 žádalo o zařazení do našeho vzdělávacího programu 52 tisíc lidí. Kapacita je však maximálně 2800. Za těchto okolností si můžete dovolit první kolo postavit pouze na principu efektivity, tedy na splnění určitých podmínek. V dalších kolech se pak můžete zajímat i o sociální kritéria, zda je člověk ochotný pracovat v týmu apod.
Jak probíhá u vás ve firmě hledání nových adeptů?
Naše personální politika je v současné době již postavená jak na speciálních internetových stránkách, tak i na motivačním programu pro potenciální zaměstnance a na klasickém hledání vhodných adeptů pro konkrétní pozice.
Víme, že špatný dojem může mít někdy v budoucnu fatální dopad na obě strany. Můj názor navíc je ten, že se hledání nových sil stále více posunuje ke komunikaci s hodně specifickými cílovými skupinami.
Jaký máte názor na snahu o vytvoření kvót na zaměstnanost žen?
Obecně stoupá vliv žen na rozhodování, a to nejen ve věcech domácích financí. Navíc stále více našich výrobků ženy i využívají. Takže se nelze moc divit, že do vývoje a konstrukce aut jsou zapojovány stále ve větší míře. I díky tomu nyní již víme, že pohled žen na bezpečnost či sportovní vzhled vozů je jiný než u mužů. To samé však platí pro design, prvky pro děti, nastupování či vystupování z aut, kritéria na pohodu cestování či použité materiály.
Který z oborů je u vás v centru pozornosti vzdělávacích procesů?
Nesoustředíme se pouze na odborné vzdělávání, ale i na principy základního sociálního chování. Učíme lidi, jak pracovat v týmu, jak sdělit své připomínky mistrovi či vedoucímu. To jsou věci, které současné vzdělávání většinou opomíjí.
Jakou radu dáváte mladým lidem a manažerům, aby u vás uspěli?
Důležité je určitě entrée. To znamená co nejvyšší ukončené vzdělání, dobře zvládnuté závěrečné zkoušky a pak vystupovat z řady ostatních žadatelů. Člověk může stále pracovat na svém vzdělání. Jde o takové věci, jako je artikulace. Dobře působí i určitý čas prožitý na stipendiu v zahraničí. Znamená to, že člověk je adaptabilní, ochotný poznávat jinou kulturu. Od věci také nejsou zkušenosti z praxe. Zapomenout však nesmím ani na znalost cizích jazyků.
Podle W&V pav
Outsourcing není propouštění. Tvrdí to Günther Fleig, ředitel DaimlerChrysler.
Podobné zprávy


Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech


Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods


Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

