Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Lidé

Jak uspět u DaimlerChrysler?

Redakce MAM6. 1. 2003

Jak hledá nové zaměstnance a stávající si snaží udržet jeden z největších světových automobilových koncernů DaimlerChrysler, vysvětluje Günther Fleig, ředitel pro personální, zaměstnaneckou a pracovní politiku této společnosti.
Z pohledu personalistiky — které profese jsou pro vás nejperspektivnější?
Vzhledem k našemu zaměření jsou to technické profese spojené s kovem a elektrikou. Ale v jednotlivých zemích hledáme samozřejmě i lidi pro řízení provozu a marketing. Lidi, které baví být v kontaktu se zákazníky.

Na druhou stranu i vy hojně využíváte dodavatelské firmy.
Na outsourcing se ale nemůžete dívat jako na propouštění. To je pouze proces, při kterém přesunete část pracovních sil do jiné firmy. A osobně to nepovažuji ani za něco mimořádného, protože se to děje ve všech firmách, které pracují s tarifikací. Navíc outsourcing je možné dělat pouze u věcí spojených s jinak velmi nákladnými záležitostmi — třeba s logistikou či péčí o stroje.

Podle jakých kritérií se rozhodujete pro přijetí nových lidí do vašeho vzdělávacího programu?
V roce 2002 žádalo o zařazení do našeho vzdělávacího programu 52 tisíc lidí. Kapacita je však maximálně 2800. Za těchto okolností si můžete dovolit první kolo postavit pouze na principu efektivity, tedy na splnění určitých podmínek. V dalších kolech se pak můžete zajímat i o sociální kritéria, zda je člověk ochotný pracovat v týmu apod.
Jak probíhá u vás ve firmě hledání nových adeptů?
Naše personální politika je v současné době již postavená jak na speciálních internetových stránkách, tak i na motivačním programu pro potenciální zaměstnance a na klasickém hledání vhodných adeptů pro konkrétní pozice.
Víme, že špatný dojem může mít někdy v budoucnu fatální dopad na obě strany. Můj názor navíc je ten, že se hledání nových sil stále více posunuje ke komunikaci s hodně specifickými cílovými skupinami.
Jaký máte názor na snahu o vytvoření kvót na zaměstnanost žen?
Obecně stoupá vliv žen na rozhodování, a to nejen ve věcech domácích financí. Navíc stále více našich výrobků ženy i využívají. Takže se nelze moc divit, že do vývoje a konstrukce aut jsou zapojovány stále ve větší míře. I díky tomu nyní již víme, že pohled žen na bezpečnost či sportovní vzhled vozů je jiný než u mužů. To samé však platí pro design, prvky pro děti, nastupování či vystupování z aut, kritéria na pohodu cestování či použité materiály.
Který z oborů je u vás v centru pozornosti vzdělávacích procesů?
Nesoustředíme se pouze na odborné vzdělávání, ale i na principy základního sociálního chování. Učíme lidi, jak pracovat v týmu, jak sdělit své připomínky mistrovi či vedoucímu. To jsou věci, které současné vzdělávání většinou opomíjí.
Jakou radu dáváte mladým lidem a manažerům, aby u vás uspěli?
Důležité je určitě entrée. To znamená co nejvyšší ukončené vzdělání, dobře zvládnuté závěrečné zkoušky a pak vystupovat z řady ostatních žadatelů. Člověk může stále pracovat na svém vzdělání. Jde o takové věci, jako je artikulace. Dobře působí i určitý čas prožitý na stipendiu v zahraničí. Znamená to, že člověk je adaptabilní, ochotný poznávat jinou kulturu. Od věci také nejsou zkušenosti z praxe. Zapomenout však nesmím ani na znalost cizích jazyků.

Podle W&V  pav
Outsourcing není propouštění. Tvrdí to Günther Fleig, ředitel DaimlerChrysler.

Zavřít reklamu

Helena Vondráčková obsadila první místo hitparády prodeje CD

Starší článek

Společnost Corpus Solutions, a. s., slaví 10. výročí působení na tuzemském trhu

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Multisport Benefit

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Po devíti letech ve vedení společnosti GSK přebírá Jourdren řízení veškerých obchodních aktivit Orkly v Česku, Maďarsku a na Slovensku.
9. 8. 20229. 8. 2022
Lidé

Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Kreativu pro marketingovou agenturu World of Online (WOO) od července vede Markéta Tomanová, která dříve působila v agenturách VCCP, C3 nebo Mark BBDO.
9. 8. 20229. 8. 2022
Lidé

Jan Hanuš míří z Mall Group šéfovat topenářskému startupu Woltair

Po roce a půl, kdy byl generálním ředitelem Mall Group a pomohl zlepšit ekonomické ukazatele před prodejem skupiny polskému Allegru odchází Jan Hanuš do…
5. 8. 20227. 8. 2022
Reklama
Commlab banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novou generální ředitelkou McDonald’s pro ČR a SR je Yuliya Badritdinova
Martin Králík novým CEO mediální divize Mind2Flo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.