Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Pixabay.com
Extra

Krize přináší nečekané inovace

Jakub Bareš, Ipsos14. 9. 202026. 11. 2020

ADVERTORIAL Během léta se na jednu stranu setkáváme s přeplněnými koupališti a na stranu druhou s bezpečnostními nařízeními vlády, která se mění doslova ze dne na den. I takové plánovaní rodinného nákupu se tedy v některých případech stává až adrenalinovým sportem.

Zákazníci reagují na měnící se situaci zvýšenými nároky na firmy, od kterých je vyžadováno, aby k prevenci šíření covid-19 přistupovali proaktivně. Podtrhuje to i nedávná studie Ipsos US zaměřená na změny očekávání zákazníků při nákupech v kamenných prodejnách. Podle 58 %
dotázaných jsou firmy přímo zodpovědné za aktivní přístup k zabránění šíření nákazy na svých pobočkách.

V České republice je situace vnímána obdobně. Z Ipsos výzkumu vyplývá, že nejčastějšími obavami z návštěvy obchodních center jsou vysoká koncentrace lidí, strach z nákazy a nedostatečné dodržování hygienických pravidel. Hlavními body, které by zákazníci ocenili, jsou dostatek dezinfekce a jasně viditelná kontrola množství zákazníků v prodejnách.

Díky tomu se do popředí dostávají technologická řešení, o kterých jsme doposud neuvažovali. Jedná se například o řízení množství zákazníků v prodejnách v reálném čase. Z doby, kdy jsme se snažili dostat do prodejny co nejvíce zákazníků, se tedy posouváme k přístupu, kdy se snažíme identifikovat ideální množství zákazníků v prodejně v ten správný
čas. K tomu mohou sloužit kamery, které byly klienty dříve využívány k monitoringu zájmu zákazníků o konkrétní sekce prodejen či konkrétní produkty.

Klienti, kteří již mají instalované tyto kamery, tak mohou benefitovat z funkce počítání zákazníků, kdy je možné zasílat zvoleným osobám notifikace do mobilní aplikace v případě, že se zvolená kapacita prodejny blíží ke svému naplnění. Zákazníci mohou být na obrazovkách u vstupu do
prodejen zřetelně informováni, zda mohou do prodejny bezpečně vstoupit, nebo musí počkat.

Pevně věřím, že se vše ustálí a budeme schopni nastavovat své obchodní strategie na základě stabilnějších podmínek. V Ipsosu se snažíme pomoci ke stabilizaci situace mimo jiné poskytnutím řešení, které klientům i zákazníkům umožňuje bezpečnější pohyb při nákupech.

Autor: Jakub Bareš, Executive Director, Ipsos Channel Performance

×

Hanzal opouští Mindshare, agentuře bude nově šéfovat Ondřej Bartůněk

Starší článek

KOMENTÁŘ: Made in Czech Republic. Zajímá v zahraničí někoho, že je zboží od nás?

Novější článek

Podobné zprávy

Extra

Učte se od marketingových es a získejte mezinárodní titul MSc.

ADVERTORIAL Jako markeťáci to nemáte snadné. Nesmíte usnout na vavřínech, jenže existuje jen málo míst, kde získáte komplexní přehled o moderním…
25. 2. 202125. 2. 2021
Extra

MÍSTO PRODEJE: Velké dilema lékáren

Zachovat a ctít tradici i barevnost, nebo se postit do odvážnějších kombinací s rizikem matení zákazníka? Schubert Apotheke Pullach,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Extra

Levný e-shop se může hodně prodražit

ADVERTORIAL Budování e-shopu je klasický IT projekt se svými pravidly, postupy a také riziky. Podcenění některé z jeho fází může způsobit značné…
22. 2. 202122. 2. 2021
Extra

Svatý grál retailu. Na vrcholu pyramidy je značka

Na vrcholu je značka, řídí vše, co je pod ní a zespoda se zase vše řídí značkou. Pak přichází kontext, základní strategie všeho. Stejně jako…
17. 2. 202117. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více