Foto: Pixabay.com

Krize přináší nečekané inovace

14. 9. 2020 15:09

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

ADVERTORIAL Během léta se na jednu stranu setkáváme s přeplněnými koupališti a na stranu druhou s bezpečnostními nařízeními vlády, která se mění doslova ze dne na den. I takové plánovaní rodinného nákupu se tedy v některých případech stává až adrenalinovým sportem.

Zákazníci reagují na měnící se situaci zvýšenými nároky na firmy, od kterých je vyžadováno, aby k prevenci šíření covid-19 přistupovali proaktivně. Podtrhuje to i nedávná studie Ipsos US zaměřená na změny očekávání zákazníků při nákupech v kamenných prodejnách. Podle 58 %
dotázaných jsou firmy přímo zodpovědné za aktivní přístup k zabránění šíření nákazy na svých pobočkách.

V České republice je situace vnímána obdobně. Z Ipsos výzkumu vyplývá, že nejčastějšími obavami z návštěvy obchodních center jsou vysoká koncentrace lidí, strach z nákazy a nedostatečné dodržování hygienických pravidel. Hlavními body, které by zákazníci ocenili, jsou dostatek dezinfekce a jasně viditelná kontrola množství zákazníků v prodejnách.

Díky tomu se do popředí dostávají technologická řešení, o kterých jsme doposud neuvažovali. Jedná se například o řízení množství zákazníků v prodejnách v reálném čase. Z doby, kdy jsme se snažili dostat do prodejny co nejvíce zákazníků, se tedy posouváme k přístupu, kdy se snažíme identifikovat ideální množství zákazníků v prodejně v ten správný
čas. K tomu mohou sloužit kamery, které byly klienty dříve využívány k monitoringu zájmu zákazníků o konkrétní sekce prodejen či konkrétní produkty.

Klienti, kteří již mají instalované tyto kamery, tak mohou benefitovat z funkce počítání zákazníků, kdy je možné zasílat zvoleným osobám notifikace do mobilní aplikace v případě, že se zvolená kapacita prodejny blíží ke svému naplnění. Zákazníci mohou být na obrazovkách u vstupu do
prodejen zřetelně informováni, zda mohou do prodejny bezpečně vstoupit, nebo musí počkat.

Pevně věřím, že se vše ustálí a budeme schopni nastavovat své obchodní strategie na základě stabilnějších podmínek. V Ipsosu se snažíme pomoci ke stabilizaci situace mimo jiné poskytnutím řešení, které klientům i zákazníkům umožňuje bezpečnější pohyb při nákupech.

Autor: Jakub Bareš, Executive Director, Ipsos Channel Performance

Foto: Pixabay.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.