Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Extra

Miřte jen jednou

Criteo17. 12. 201917. 12. 2019

Míchat retargeting se nevyplácí. Ve výsledku v aukci přihazujete sami proti sobě a nakonec zaplatíte dvojnásobek, říká Wojciech Soltys z Remixu.

Pokud už retargeting používáte nebo právě začínáte s jeho testováním, nejspíš si pokládáte základní otázku: mám používat jedno nebo více řešení? Když jsme v Criteo prováděli průzkum online reklamy, nepřekvapilo nás, že se na trhu používají dvě nejčastější marketingové taktiky: retargeting a display reklama. Reklamy zaměřené na zákazníky, kteří projevili na webu zájem, mohou generovat vysokou návratnost investic a zároveň nabízejí možnost sledovat a měřit. Klienti pro retargeting většinou využívají specializovanou agenturu a často zkoušejí více partnerů nebo různá řešení.

Věda zvaná RTB

Otevřená RTB aukce je skvělá věc, která umožňuje každému inzerentovi cíleně zobrazit reklamu určitému uživateli na základě jeho chování, například podle toho, o jaké zboží nebo služby se v poslední době na internetu zajímal. Zároveň má díky aukci možnost rozhodnout o ceně, za niž nakoupí.Pokud použijete jedno správné retargetingové řešení, všechny vaše nabídky budou koordinovány, čímž dosáhnete maximální návratnosti investic. S jediným řešením porozumíte tomu, jak se hodnota každého následujícího zobrazení reklamy snižuje, a každému uživateli je možné poskytnout tu správnou frekvenci a zajistit optimální zákaznickou zkušenost.

Retargeting od více partnerů

Když máte dvojí přístup ke stejnému uživateli, všechno se komplikuje. Pokud se zadavatelé rozhodnou zadat retargeting přes dva různé partnery nebo řešení, vyskytnou se obvykle dva základní problémy:

  1. Kolize nabídek
    Protože většina kampaní se prodává přes RTB Exchange, oběma cestami oslovíte stejného uživatele a dochází pak ke kolizi. V aukci přihazujete proti sobě, takže za stejné zobrazení reklamy zaplatíte více.
  2. Frekvenční slepota
    I druhý přístup vede k frekvenční slepotě. Je důležité, aby byl každému uživateli zobrazen správný počet reklam, a to z toho důvodu, aby byla každá reklama správně naceněna. Tím, že v tomto případě jedna ruka neví, co dělá druhá, reklamu není možné správně optimalizovat. Může se stát, že se uživatelům zobrazí velké množství vaší reklamy, které povede k poškození renomé značky.

Co říkají data

Pokud přihazujete sami proti sobě, dává smysl, že to nebude výhodné. Copak jdete se dvěma účty do aukce na eBay nebo do jiné online aukce? Jak ale spočítat, o jakou hodnotu tímto přístupem skutečně přicházíte? Aby společnost Criteo odpověděla na tuto otázku, oslovila tým RTB, data a marketing specialistů.Společně s nimi jsme vytvořili simulační model, který nám umožnil zkoumat změnu hodnoty vytvořené pro inzerenta při přechodu z jednoho na dva – nebo dokonce tři dodavatele retargetingu.

Náš model nám také umožnil určit konkrétní dopady kolize nabídek a frekvenční slepoty.Tým provedl simulaci více než 150 milionů zobrazení. Sestavili jsme různé scénáře: scénář s jedním retargetingem, scénář se dvěma a scénář se třemi nástroji. Analyzovali jsme především vliv na ROI inzerenta.

Co Jsme zjistili

Celkově byl výsledek průzkumu jasný: došlo ke ztrátě. Celkem – 22 % z návratnosti investic, pokud inzerenti používají dvojí retargeting namísto jednoho a je to ještě intenzivnější, pokud do mixu přidáte více dodavatelů.

Metodika

Studie se skládala ze dvou hlavních modelů: první specificky určuje negativní účinek frekvenční slepoty, a druhý, který používáme k ovlivnění frekvenční slepoty a použití kolize nabídek ke stanovení ztráty hodnoty návratnosti investic inzerenta.Pokud používáte jeden retargeting, ujistěte se, že používáte nejlepší řešení ve své třídě. Pokud používáte více dodavatelů, analyzujte, jak vygenerovat vyšší návratnost investic při stejných celkových výdajích.

Report Criteo si můžete stáhnout zde.

Zavřít reklamu

David Soukup z ANO byl zvolen novým předsedou Rady ČTK

Starší článek

Společnost Y Soft v kampani oslovuje talenty

Novější článek

Podobné zprávy

Extra

EXTRA o polygrafii: Turbulentní doba přeje připraveným

Digitalizace, růst spotřeby papíru i jeho ceny a prodloužení dodávek ovlivňují segment polygrafie. Polygrafický průmysl byl covidem citelně…
26. 4. 202227. 4. 2022
Extra

Do tří let nám bude chybět 300 lidí

Poslední roky průběžně inzerujeme i prostřednictvím kampaní zhruba stovku míst, říká Erika Kohoutová z Eurovie Jaký máte plán náborových kampaní?…
20. 7. 202115. 12. 2021
Extra

Dvouletý sprint napříč republikou

Telefonní budky zmizely závratnou rychlostí. Projekt, který představoval obrovskou výzvu, byl dokončen včas. Každému se vybaví legendární O2 telefonní…
28. 6. 202128. 6. 2021
Extra

Aby vám reklama správně zafungovala

Covid je snad za námi a vše se postupně začíná vracet do normálu. Firmy oprašují rozpočty a značky chtějí být opět vidět. Ze strany klientů…
21. 6. 202121. 6. 2021
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.