Lákadla pro turisty
Experti na retail tentokrát hodnotí infocentra
Infocentrum v Hradci Králové. Hypermoderní infocentrum vzniklo před čtyřmi lety v budově bývalé městské knihovny v Hradci Králové. Návštěvníkům informace o městě přibližuje prostřednictvím high‑tech obrazovek, tabletů a dalšího moderního vybavení. Prostor má zároveň sloužit jako místo pro projekce, přednášky a vernisáže.
Anna Brůžková, Dago: Na první pohled interiér zrekonstruovaného infocentra zaujme, bohužel ne jako ojedinělý designový skvost. Prostory jsou sice stylizované do industriálního designu s moderními technologiemi, to ovšem v dnešní době není nic originálního ani nového. Nabízí se také otázka, zda jsou tyto technologie pro infocentrum adekvátní a nezbytné a zda budou plně využity. Známka: 4
Linda Petrová, Wellen: Je hezké mít všechny nejnovější digihračky, ale není zde vidět žádná skutečná přidaná hodnota. Technologie bez zajímavého obsahu jsou prostě jen železo. Studený, velikášský koncept nic inovativního nepřináší. Je to zase úřad, sada přepážek, jen trochu více designových, vystavené letáčky a „pár obrazovek“. Škoda, možná i za méně peněz by se v tak úžasném prostoru dalo udělat něco, co by lákalo k pravidelné návštěvě. Známka: 4
Libor Jordán, Dekor: Velmi velkoryse pojaté řešení plné technických výkřiků poslední doby. Nicméně interiér mi připadá až příliš moderní a neútulný, připomínající více moderní kliniku nebo banku. Koncept infocentra je zaměřený spíše na mladou než na starší generaci. Známka: 3
Infocentrum sochařského parku, Velká Británie. Centrum pro návštěvníky sochařského parku v západním Yorkshire se otevřelo v červenci tohoto roku. Stavba se svým konceptem snažila přiblížit prostředí, v němž se nachází. Součástí rozsáhlého turistického centra je i restaurace, galerie, veřejné foyer a obchod pro turisty.
Anna Brůžková, Dago: Tento objekt je podle mě naprostá bomba. Hned na první pohled mě spojení nádherné přírody a architektonicky promyšlené a designové budovy láká k návštěvě a procházce po okolí. Z dálky celý komplex vypadá trochu jako z jiného světa (myšleno v dobrém). Obecně si myslím, že se podobným směrem vydává stále více staveb a já jsem určitě pro. Známka: 1
Linda Petrová, Wellen: Nenásilné, příjemné propojení funkce a architektury. Vše krásně zapadá do krajiny a myšlenka, že socha je vlastně jen přetvořený kus materiálu, zde dává nový smysl – s možností vidět díla pod střechou i pozorovat směrem ven. Všechno má své místo a nic neruší. Tohle místo láká už na fotkách. Podobně skvěle je vyřešen třeba Vodní dům na Želivce, jeden z nejvydařenějších projektů u nás. Známka: 1
Libor Jordán, Dekor: Krásné skloubení přírody, architektury a přenesení přírodního prostředí do interiéru. Multifunkční interiér působí velmi příjemně a teple a láká k posezení. Skvělý pocit dovršuje i krásný výhled do přírody velkými skleněnými plochami. Známka: 1
Infocentrum Bergenu, Norsko. Moderní městské informační centrum v Bergenu, které bylo otevřeno před pěti lety, je umístěné nedaleko centra ve čtvrti Strandkaien, poblíž rybího trhu.
Anna Brůžková, Dago: Objekt infocentra mi vůbec nezapadá do prostředí kolem rybího trhu. Autentická atmosféra i budovy obklopující tuto stavbu jsou jí podle mě zbytečně rozladěny. Samotné infocentrum je postaveno v klasickém, moderním stylu. Velká okna a prosklené prostory ale nejsou ničím neobvyklým. Proto bych se spíš soustředila na nové prvky, které by více zapadly do celkového konceptu města. Známka: 3
Linda Petrová, Wellen: Úžasná lokace a v ní citlivě zakomponovaná minimalistická stavba. Zvenku vše působí prostorně a zajímavě. Vnitřní prostor tenhle pocit ruší od vstupu a vytváří emoci „pošta“: chybí zónování, mnoho svítících obrazovek křičí najednou, dojem chaosu umocňují fronty klikatící se k pultu. Jako by budovu a retail uvnitř dělaly dvě party, které spolu moc nekomunikují. Známka: 3
Libor Jordán, Dekor: Moderní architektura centra zakomponovaná do historického přístavu je pro mne příliš agresivní. Interiér působí zastaralým dojmem včetně způsobu podávání informací přes pult. Známka 4